KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomen yliopisto panttaa tuloksiaan tänäkin vuonna.
Lupsakoilla itä-suomalaisilla ei oo kiire minnekään. :D
Oma opintopolku päivittynyt jyväskylän yliopiston osalta. Itse jäin kauas sisäänpääsystä 😄 hain siis suoraan maisteriin ekaa kertaa. Koe oli vaativa ja taso selkeästi kova sillä pisterajat korkeammat kuin aiempina vuosina. Ei mitään, ensi vuonna sitten taas jännitetään
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Miten DIA-valinnat Tampere ja Vaasa, onko todistusvalintojen pisterajat laskeneet, tuta-, sähkö-, data-, automaatio- ja tietotekniikka???
Vierailija kirjoitti:
Miten DIA-valinnat Tampere ja Vaasa, onko todistusvalintojen pisterajat laskeneet, tuta-, sähkö-, data-, automaatio- ja tietotekniikka???
Laskevat sitten, kun valintakoetuloksia alkaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Olen varmaan sokea kun en löydä. Löytyy ainoastaan hakemussivu mutta ei sieltä mihinkään pääse.
Todistus-ja valintakoe pisterajat laskevat usein alun jälkeen paljonkin, mutta onko yllätyksiä tullut vastaan tai havaintoja, että varasijat olisivat laskeneet jopa 100-180 ?
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö jostain G-kokeen omia pisteitä?
Ei tietenkään, kun tuloksiakaan ei ole vielä tullut.
2.7. klo 12 aukeaa Tulospalvelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Olen varmaan sokea kun en löydä. Löytyy ainoastaan hakemussivu mutta ei sieltä mihinkään pääse.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Olen varmaan sokea kun en löydä. Löytyy ainoastaan hakemussivu mutta ei sieltä mihinkään pääse.
"Olen varmaan sokea kun en löydä. Löytyy ainoastaan hakemussivu mutta ei sieltä mihinkään pääse."
Selasitko sen ihan alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Onnistuin nyt lopulta löytämään linkin sieltäkin, mutta sitä kautta ei pääse edes tunnistautumisen asti. Tulee kyllä eri virheilmoitus, mutta silti.
Linkki löytyi siis sieltä, missä voi tarkastella omaa lähetettyä hakemustaan. Ei siltä sivulta, missä tulokset näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Todistus-ja valintakoe pisterajat laskevat usein alun jälkeen paljonkin, mutta onko yllätyksiä tullut vastaan tai havaintoja, että varasijat olisivat laskeneet jopa 100-180 ?
Mitä kauempana varalla on, sitä enemmän laskee.
Sisäänpääsystä se ei silti kerro mitään. Vain laskevat pisteet kertovat, että joku on päässyt sisään. Siinäkin pitää huomioida, että jos tulokset eivät tule yhtä aikaa, ensimmäisenä julkaisseen pisteet putoavat kaksinumeroisia prosenttimääriä. Eikä sekään kerro sisäänpääsyistä juuri mitään.
Onko joku yllättynyt iloisesti ja päässyt kaukaa varasijalta haluamaansa paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoetulokset-palveluun ei pääse vieläkään. Laitoin nyt siitä palautelomakkeella ammattikorkeaan.fi-sivustolle viestin, jos vaikka joku tajuaisi katsoa mikä siellä mahtaa olla vikana.
Kiinnostaa kovasti miten pisteet jakautuivat, kun koe tuntui menneen niin huonosti, mutta silti pisteet olivat yllättävän hyvät.
Opintopolun kautta pääsee.
Ajankohtaiset hakemukset otsikon alla on linkki "näytä hakemukset". Sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa melkein viimeisenä on linkki valintakoepalveluun.
Onnistuin nyt lopulta löytämään linkin sieltäkin, mutta sitä kautta ei pääse edes tunnistautumisen asti. Tulee kyllä eri virheilmoitus, mutta silti.
Linkki löytyi siis sieltä, missä voi tarkastella omaa lähetettyä hakemustaan. Ei siltä sivulta, missä tulokset näkyy.
Siirry tarkastelemaan AMK-valintakokeesta saamiasi osiokohtaisia pisteitä Valintakoepisteet-palveluun -tekstin alla olevasta linkistä minä ainakin pääsen eikä tarvitse uudelleen kirjautua. Kokeile uudelleen tai toisella selaimella.
Oliko oikeustieteen valintakoe mielestänne kohtuullinen, helppo tai vaikea, entä miten monta laudaturia todistuksella pääsyyn?
Vipunen oli päivittynyt jossain kohtaa tänään. Aamulla ennen kasia yhteishaun valittujen määrä oli reilu 52 tuhatta. Ysin jälkeen se oli muuttunut 55 tuhanteen