Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3352)

Vierailija
2021/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein myös G-kokeen. Yhteinen osio oli puuduttava enkä koe, että mittaa aidosti juuri niitä taitoja, joita nimenomaan oikiksessa tarvitaan. Oikiksen osio oli suht ok. Pariin jätin vastaamatta, koska en ollut 100% varma. Muutaman kompakysymyksen bongasin ja uskon, että ne meni oikein. Yhteisestä osiosta toka oli vaikea varmasti tarkoituksella. Jätin nyt vastaamatta kaikkiin, jotka vähänkin epäilytti. Viime vuonna vastasin kaikkiin epävarmoihin arvaamalla ja jos olisin ensikertailainen niin olisin päässyt sisälle kaikkiin oikiksiin. Ei-ensikertalaisena jäin sitten ulos. Joten nyt nähdään, miten uusi taktiikka puri. Olisiko pitänyt nytkin vaan arvailla vai tuleeko paremmat pisteet, kun en tehnyt niin.

Uskon, että pääset nyt!

Vierailija
2022/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilis vaihtee päivän mukaan kyllä kun näitä tuloksia odottelee. Välillä tunne että joojoo kyllä tässä varmaan sisään mennään ja heti seuraavana päivänä kauhea masis et ei varmaan koulupaikkaa nyt irtoa 😄 kattellaan katellaan… vielä tulokset tulematta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö vipunen ole tänään päivittynyt ollenkaan, näyttää eilisiltä luvuilta, vai muistanko ne ihan väärin?

Vierailija
2024/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun logopedian valintakoetulokset tuli. 60.911/61.756. Aika matalat, tietääkö joku Oulun psykologiasta?

Vierailija
2025/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein myös G-kokeen. Yhteinen osio oli puuduttava enkä koe, että mittaa aidosti juuri niitä taitoja, joita nimenomaan oikiksessa tarvitaan. Oikiksen osio oli suht ok. Pariin jätin vastaamatta, koska en ollut 100% varma. Muutaman kompakysymyksen bongasin ja uskon, että ne meni oikein. Yhteisestä osiosta toka oli vaikea varmasti tarkoituksella. Jätin nyt vastaamatta kaikkiin, jotka vähänkin epäilytti. Viime vuonna vastasin kaikkiin epävarmoihin arvaamalla ja jos olisin ensikertailainen niin olisin päässyt sisälle kaikkiin oikiksiin. Ei-ensikertalaisena jäin sitten ulos. Joten nyt nähdään, miten uusi taktiikka puri. Olisiko pitänyt nytkin vaan arvailla vai tuleeko paremmat pisteet, kun en tehnyt niin.

Uskon, että pääset nyt!

Ei G-kokeen yhteinen osio mittaa myöskään Sosiaalityössä tarvittavia taitoja :D outoa että pääsykokeet on menny tällaisiksi taktikointi- ja nopeustestiksi

Vierailija
2026/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa! 

Mut hyväksyttiin 2. vaihtoehtoon ja 1. vaihtoehtoon olen 16. varasijalla. Eka koulu on LAB:in tekniikan alan verkko-opinnot ja en oo enää ensikertalainen, joten tiedän, että en tuu pääsemään varasijoilta. Missä vaiheessa saan vastaanottaa 2. vaihtoehdon koulupaikan? 😩  


Vaikka koulupaikkatulokset tuli, niin kärsimys on edelleen läsnä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2027/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho sori äskeinen väärä lainaus! 😁

Vierailija
2028/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, monta kertaa olette kukin koettaneet päästä haluamaanne opiskelupaikkaan? 

 

Terveisin, 

rannalle jäänyt, luovuttamista harkitseva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2029/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö vipunen ole tänään päivittynyt ollenkaan, näyttää eilisiltä luvuilta, vai muistanko ne ihan väärin?

Ei oo. Samat 44 tuhatta valittua (Haku 2) on kuin eilenkin.

Vierailija
2030/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen maisteriin kolmatta kertaa, olen suorittanut perus- ja aineopinnot avoimessa. Keskiarvo aine opinnoissa 4.2 ja aina jään varasijalle 1-5. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2031/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, monta kertaa olette kukin koettaneet päästä haluamaanne opiskelupaikkaan? 

 

Terveisin, 

rannalle jäänyt, luovuttamista harkitseva.

Mä hain kaksi kertaa, ja paikka irtos. Mun mielestä se on jopa nopea aika, jos on hakupaineala. Ystävä haki lääkikseen neljästi ja toinen oikikseen kolmesti. Niistä ajattelen, että aika perus. Eli älä lannistu vaikka menisi useita kertoja, kyllä se paikka sitkeimmille lopulta aukeaa! Lopulta sillä ei ole mitään väliä kun katsot aikaa taaksepäin, että menikö hakuun yksi vai viisi vuotta. :) Joa mahdollista, niin käy jotain avoimessa jos ei nyt paikka irtoa, sillä mä ainakin vauhditin tosi paljon, kävin yli puolen vuoden opinnot välivuotena, ja kävin töissä. Avoimessa voi käydä mitä vaan, koska niilläkin aloilla jotka ei hirveästi avoimessa tarjoa, on aina jotain sivuaineita ja valinnaisia, joita pystyy kuitenkin valkkaamaan. Mä kävin kaikki mun sivuaineopinnot esim.! :)

Vierailija
2032/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen maisteriin kolmatta kertaa, olen suorittanut perus- ja aineopinnot avoimessa. Keskiarvo aine opinnoissa 4.2 ja aina jään varasijalle 1-5. 

Mikä ala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2033/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa jos huomaatta, että Vipunen on päivittynyt! :D

Vierailija
2034/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun psykologian pisteet on 73.87/70.607

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2035/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa! 

Mut hyväksyttiin 2. vaihtoehtoon ja 1. vaihtoehtoon olen 16. varasijalla. Eka koulu on LAB:in tekniikan alan verkko-opinnot ja en oo enää ensikertalainen, joten tiedän, että en tuu pääsemään varasijoilta. Missä vaiheessa saan vastaanottaa 2. vaihtoehdon koulupaikan? 😩  


Vaikka koulupaikkatulokset tuli, niin kärsimys on edelleen läsnä. 

Opiskelupaikan vastaanottaminen on mahdollista vasta sitten kun kyseisen yhteishaun kaikkien hakutoiveiden opiskelijavalinnat on julkaistu. 

Vierailija
2036/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen KTM ensimmäistä kertaa. Sinänsä jännittävä haku, kun kandin suoritin Briteissä ja näin ollen opintopisteet on hyvin tulkinnanvaraisia. Valmistuin hyvillä papereilla, mutta koska opintopistejärjestelmä on eri kuin muualla Euroopassa, niin huonolla tuurilla arvosanat kääntyvät suomalaisittain huonommiksi. Multa löytyy opiskelupaikka ulkomailta, niin sinänsä ei ole kovat paineet päästä sisään. Suomi kuitenkin on ykkössijainen valinta ja on todella iloinen yllätys, jos pääsen sisään. Haluaisin olla lähellä perhettä.

Vierailija
2037/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terveystieteistä tullut vielä tuloksia?

Vierailija
2038/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haen KTM ensimmäistä kertaa. Sinänsä jännittävä haku, kun kandin suoritin Briteissä ja näin ollen opintopisteet on hyvin tulkinnanvaraisia. Valmistuin hyvillä papereilla, mutta koska opintopistejärjestelmä on eri kuin muualla Euroopassa, niin huonolla tuurilla arvosanat kääntyvät suomalaisittain huonommiksi. Multa löytyy opiskelupaikka ulkomailta, niin sinänsä ei ole kovat paineet päästä sisään. Suomi kuitenkin on ykkössijainen valinta ja on todella iloinen yllätys, jos pääsen sisään. Haluaisin olla lähellä perhettä.

Mihin hait? :)

Vierailija
2039/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein myös G-kokeen. Yhteinen osio oli puuduttava enkä koe, että mittaa aidosti juuri niitä taitoja, joita nimenomaan oikiksessa tarvitaan. Oikiksen osio oli suht ok. Pariin jätin vastaamatta, koska en ollut 100% varma. Muutaman kompakysymyksen bongasin ja uskon, että ne meni oikein. Yhteisestä osiosta toka oli vaikea varmasti tarkoituksella. Jätin nyt vastaamatta kaikkiin, jotka vähänkin epäilytti. Viime vuonna vastasin kaikkiin epävarmoihin arvaamalla ja jos olisin ensikertailainen niin olisin päässyt sisälle kaikkiin oikiksiin. Ei-ensikertalaisena jäin sitten ulos. Joten nyt nähdään, miten uusi taktiikka puri. Olisiko pitänyt nytkin vaan arvailla vai tuleeko paremmat pisteet, kun en tehnyt niin.

Uskon, että pääset nyt!

Tuurilla voi, gaussin käyrän ohittaminen vaatii itsensä ylittämistä, että ottaa käyttöön ne voimavarat joita ei ole tiennyt olevankaan, muutoin sitä junnaa siinä keskimääräisessä mihin muutkin yhtä hyvin valmistautuneet yltää.

Vierailija
2040/3352 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain logopediaan kahdesti. Pääsin eka kerralla Joensuuhun mutten lähtenyt, toisella kerralla etelään, mutta en ensisijaiseen kohteeseeni. Menin sit kuitenkin sinne. Aloitin haun kun pisterajat alkoi vuosi vuodelta selvästi nousta. Olin laskenut, että pisteeni riittävät kevyesti ensisijaiseen kohteeseeni, mutta sitten jotain tapahtui ja pisterajat on pysyneet viime vuodet selvästi korkeampina. On tämä mennyt näinkin enkä todellakaan ole ainoa tällaiseen ratkaisuun päätynyt. Ei ole silti ihan kevyttä, kun työt ja opinnot pitää tunkea samaan lukkariin ja olla jatkuvasti selvittämässä, minkä verran missäkin pitäisi olla paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän