Mulla ei ole vieläkään hampaita
Kommentit (724)
Juu, se nyt on kuultu noin ???? kertaa ettet pysty opiskelemaan MITÄÄN ammattia, koska on oppimisvaikeuksia matematiikassa. Kuten on monella muullakin ja silti he ovat pystyneet opiskelemaan jonkin ammatin. Kuten myös on ihmisiä, joilla on lukivaikeuksista huolimatta ammatti. Eikä nyt tarkoiteta kehitysvammaisia, joista toki heilläkin on monella ammatti.
Että mitä muuta yhteistä teillä on?
Hoidit kuitenkin teidän raha- asioita edellisessä liitossa, vaikka on matemaattisia ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Että mitä muuta yhteistä teillä on?
Ei taida muuta yhteistä olla.ap
Vierailija kirjoitti:
Hoidit kuitenkin teidän raha- asioita edellisessä liitossa, vaikka on matemaattisia ongelmia?
Kyllä. Ja hyvin hoidinkin. Saatiin säästettyä ja silloisen mieheni ulosottoja paljon lyhennettyä, vaikka oli tosi pienet tulot.ap
Vierailija kirjoitti:
Juu, se nyt on kuultu noin ???? kertaa ettet pysty opiskelemaan MITÄÄN ammattia, koska on oppimisvaikeuksia matematiikassa. Kuten on monella muullakin ja silti he ovat pystyneet opiskelemaan jonkin ammatin. Kuten myös on ihmisiä, joilla on lukivaikeuksista huolimatta ammatti. Eikä nyt tarkoiteta kehitysvammaisia, joista toki heilläkin on monella ammatti.
En mä pysty MITÄÄN fyysistä työtä tekemään, joten sellaista en pääse edes opiskelemaan. Mulla on virallisesti tuki ja liikuntaelinsairaus plus muut sairaudet ja ne estää ne asiat. Aika monessa ammatissa esim kokki, hoitoala yms ei saa olla tuki ja liikuntaelinsairautta.ap
Ehkä on ns. tarttumista lillukan varsiin, mutta ensin väität että teillä on Sarin kanssa PALJON samaa ja nyt ei sitten olekaan muuta yhteistä, kuin oppimisvaikeudet...Ja vielä, miten ihmeessä matemaattisia ongelmia omaava hoitaa "hyvin" raha- asiat ja samat vaikeudet haittaavat opiskelua jopa niin paljon, ettei niiden vuoksi pysty opiskelemaan MITÄÄN ammattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä pysty MITÄÄN fyysistä työtä tekemään, joten sellaista en pääse edes opiskelemaan. Mulla on virallisesti tuki ja liikuntaelinsairaus plus muut sairaudet ja ne estää ne asiat. Aika monessa ammatissa esim kokki, hoitoala yms ei saa olla tuki ja liikuntaelinsairautta.ap
Noissa töissä ollaan jalkojen päällä tosi paljon eli suurin osa päivästä. Todella raskasta terveelle ihmisellekin. Tiedän kun nuorena tein rankkaa vuorotyötä.
Olet täällä kyllä painottanut, että juurikin nuo matemaattiset ongelmat ovat estäneet ammatin opiskelun. Joskus kai maininnut nuo fyysisetkin rajoitteet, mutta silti...
Miten ne on sitten perustelleet sitä, ettei eläkettä myönnetä?
Eli ennen pystyit säästämään pienestä, mutta nyt et?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on ns. tarttumista lillukan varsiin, mutta ensin väität että teillä on Sarin kanssa PALJON samaa ja nyt ei sitten olekaan muuta yhteistä, kuin oppimisvaikeudet...Ja vielä, miten ihmeessä matemaattisia ongelmia omaava hoitaa "hyvin" raha- asiat ja samat vaikeudet haittaavat opiskelua jopa niin paljon, ettei niiden vuoksi pysty opiskelemaan MITÄÄN ammattia?
Kyllä mä nyt plus ja miinuslaskut osaan ja budjetin teon.ap
Vierailija kirjoitti:
Että mä pystyn töitä tekemään esim toimistotöitä, asiakaspalvelua, puhelinmyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ennen pystyit säästämään pienestä, mutta nyt et?
Nykyään kaikki on kallistunut ja tilanne on eri kuin silloin.ap
Eihän sulla helkkari soikoon ole matemaattisia ongelmia! Ainakaan kovin pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mä pystyn töitä tekemään esim toimistotöitä, asiakaspalvelua, puhelinmyyntiä.
Mikset etsi sellaisia töitä? Tai lähde opiskelemaan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset etsi sellaisia töitä? Tai lähde opiskelemaan alaa.
Kyllä mä olen niitä hakenut ja yrittänyt opiskella merkonomiksi monta kertaa.ap
Valiksella on taas oikeat määritelmät ja käsitteet hukassa; "Paljon" yhteistä, kun pelkät oppimisvaikeudet yhdistävät, eikä muuta yhteistä sitten olekaan! Oppimisvaikeuksia matematiikassa, mutta osaa silti ihan hyvin plus/miinuslaskut ja jopa budjetoinnin...Kykenee hoitamaan raha- asioita ja vieläpä hyvin. Hoh hoijaa!
Että ihan merkonomiksi; Miksi ihmeessä, jos sulla on niitä matemaattisia ongelmia? Etkö tiedä, mitä merkonomi tekee?
En mä mitenkään ihaile. Mä vaan tarkoitin, että meillä molemmilla on oppimisvaikeuksia enkä minäkään ole saanut opiskeltua itselleni ammattia.ap