Miksi joku ihminen ei vaan tajua että en jaksa olla sen kanssa tekemisissä
Ihminen, jonka kanssa olemme olleet jonkin sortin kavereita. Itse olen ehdottanut vaikka ja mitä vuosien ajan, mutta mikään ei käy. Tämä ex-kaveri on aina "kilpaillut" kanssani. Jos ostan jotain hän kysyy heti mistä on ja haluaa samanlaisen. Jos onnistun jossain kaveri hiljenee tai haluaa samaan työpaikkaan mukaan. Jos teen jonkun toisen kaverin kanssa jotain hän ei reagoi mitenkään ja valittaa kun hän haluaa kanssa sinne ja tänne. Jos mulla menee huonommin hän voivottelee ja antaa neuvoja. Jos löydän jonkun miehen, niin tämä ei noteeraa miestä ollenkaan. Hänellä itsellä on aina joku mies kuvioissa, eli kyse ei siitä.
Olen nyt x vuotta antanut hänelle aikaa suostua tapaamisiin, mutta mikään ei käy. Kuitenkin hän vain pommittaa milloin fase, insta, wa ja tg. Kaikissa olen sittemmin blokannut. No nyt alkoi tekstiviestit ja soitot jo pidemmän aikaa. En vastaa. Laitoin nätin viestin että en jaksa enää että ei jatketa tätä. Niin johan siltä tuli jokin superiloinen vastaus. En halua enää olla sen kaveri ja mikä parasta mun ei tarvitse. Ihminen, joka vie enemmän kuin antaa mulle ei ole mun lyhyen elämäni arvoinen.
Onko teillä tämmöisiä ihmisiä ollut elämässänne?
Kommentit (5)
No jos oon jo aiemmin sanonut etten halua kavereita jotka ei käyttäyty kaverin tavoin niin jotain obsessiota on tai päässä vikaa, jos ei ymmärrä.
Kyllä se sen tietää, ei vaan halua tietää.
Siis tuo jaksaminenhan voi puuttua monesta syystä. Kun on väsynyt eli jaksamaton, moni asia ärsyttää. Onko henkilö ärsyttävä vai oletko ärtynyt?
On valitettavan tuttua, että jotkut eivät vaan tajua ystävyyssuhteita kuormittavaa käyttäytymistä.
Hän on ärsyttävä ja vie multa kaikki voimat eikä anna mitään mulle. Kivoja ystäviä heille on aina aikaa tarvittaessa.
AP
Sano se sille, ihan suoraan, kiertelemättä tai peittelemättä.
Minua näin 50v ihmetyttää, että alle nelikymppisetkin ovat jo kadottaneet kykynsä kommunikoida. Viljellään kaikenlaisia epämääräisiä langanpätkiä, joista pitäisi tajuta joku intialaisen mumma-uskonnon opettama elämäntotuus.
Herätys pahvi. Kerro asia, olipa se mikä tahansa, suoraan, selväsanaiseti henkilökohtaisesti.