Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset juttele vieraille ihmisille

Vierailija
25.02.2026 |

Miksei Suomessa kellään ole mitään sanottavaa ihmisille ympärillään? Jos itse sanon jotain, lyhyt lause voi tulla, mutta vähiin se jää eikä siitä keskustelua synny. Paljon matkustavilta ei ole tarttunut mitään mukaan ulkomailta. Miksi vaikenemme?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole seura-automaatti, eikä kiinnosta tuntemattomien jutut. Apua saa tietysti pyytää.

Juuri tällainen asenne, että oma seura nähdään jonain taivaanlahjana.

Vierailija
22/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juttelevat vain oman kuppikunnan jäsenille. Itseään sosiaalisina ja extrovertteinä pitävät ovat pahimpia ulkopuoliseksi jättäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tommoset jutustelijat. Saan olla hiljaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
24/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä juttelen, se on mun työtäni,a😀

Vierailija
25/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole seura-automaatti, eikä kiinnosta tuntemattomien jutut. Apua saa tietysti pyytää.

No sitähän se onkin, itsekin anelet sitä. 

Vierailija
26/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkia oon puhunut. Yleensä siihen keskusteluun tarvitsee aiheen. Eikä mitään väkinäistä puhumista.

Vierailija
27/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se onkin, itsekin anelet sitä. 

Mene kuule vaikka vttuun siitä. Tulit ihan itse tänne juttelemaan, kukaan ei läsnäoloasi tänne ole kaivannut.

Vierailija
28/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä annettavaa toisella ihmisellä olisi? Ihminen on alhainen, itsekäs olento. Näin ruudun takaa kuitenkin suhteellisen harmiton asia.

Vierailija
29/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene kuule vaikka vttuun siitä. Tulit ihan itse tänne juttelemaan, kukaan ei läsnäoloasi tänne ole kaivannut."

Hienosti demonstroitu, miksi ihmisille ei kannata jutella! 

Vierailija
30/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule kun on vastamelukuulokkeet.

Vierailija
31/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä jutellaan vieraille ihmisille. Harvemmin kadulla tai muuallakaan. Toisaalta jos on tuttuja, kavereita tai ystäviä, hekin ovat olleet aikaisemmin vieraita. Sosiaaliset kontaktit on jo olemassa eikä ole tarvetta kontaktoida kaikkien kanssa. Aikaisemmat kokemukset myös vaikuttavat.

Vierailija
32/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on. Kävimme Suomessa sukulaisen järjestämissä juhlissa eikä meidän jälkeemme tulleet vieraat vaivautuneet edes tulemaan kättelemään! No ei se mitään, kävimme sitten itse heidät kättelemässä, mutta kovin olivat vaivautuneita. Etiketti kyllä sanoo, että kun tullaan huoneeseen, jossa on jo muita paikalla, viimeksi tulleet tulevat kättelemään ja sanovat nimensä. 
Ja on kohteliasta jutella myös ventovieraiden kanssa, suomalaiset vaan harvoin ovat oppineet small talkia, ikävä kyllä.

Vierailija
33/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ADHD-autisti. Joku voisi ajatella että minulla on kaksisuuntainen, mutta taitaa se mennä niin että liikaa sosiaalisuutta tai muuta kuormitusta niin tarvitsen omaa rauhaa eikä kiinnosta edes tutuille jutella, saati sitten tuntemattomille.

Liian pitkää omissa oloissani oltuani tulee tarve sosiaalisuuteen ja helposti tulee höpöteltyä täysin tuntemattoman kanssa vaikka tunnin.

Paras olisi jos joka päivälle olisi tietty määrä kuormitusta ja tietty määrä rauhaa niin ei menisi äärilaidasta toiseen niin voimakkaasti.

Vierailija
34/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä itse puhu toisille jos en satu olemaan sillä tuulella. Ei aina tarvitse puhua.

Vierailija
35/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa olla hiljaa?

Vierailija
36/36 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta saa ahdistelusyytteen. Jos tervehtii teiniä tai nuorempaa piestään pedofiilinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä