Miksi työttömät ei muuta pois Suomesta?
Ennen vanhaa suomalaisia muutti Ruotsiin ja Yhdysvaltoihin työn perässä mutta miksi nykyään näin ei tapahdu? Työttömät makoilee kotona ja valittaa kun heitä koitetaan aktivoida työelämään, ennen vanhaa työttömät olivat valmiita muuttamaan työn perässä mutta nykyään työttömät odottaa että heidät haetaan kotoa töihin.
Jos työttömät muuttaisi työn perässä ulkomaille niin Suomen talous paranisi kummasti.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Moni on rahaton eikä uskalla ulkomaille. Voi olla vaivoja. Ei ole omaisia niin paljon.
Tai sitten suomessa on niin hyvät tuet että eivät viitsii matkustaa työn perässä?
No kun ei ole rahaa muuttaa ulkomaille eikä ole riittävää kielitaitoa. Enkä halua jättää läheisiäni.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole rahaa muuttaa ulkomaille eikä ole riittävää kielitaitoa. Enkä halua jättää läheisiäni.
Eli mieluummin rasitat suomen taloutta kuin että menisit töihin?
Mitäs töitä siellä Ruotsissa työttömille suomalaisille on?
Työtön ei ole sinun ilmainen terapeutti. Ota lääkkeesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mieluummin rasitat suomen taloutta kuin että menisit töihin?
Espanjassa on kodittomia suomalaisia, jotka ovat lähteneet sinne töihin.
Yhdysvaltoihin nykyään, millä helvetin rahalla?
Jos et työllisty Suomessa, niin tuskin muuallakaan, ei pitäisi olla vaikea tajuta tätä, mitään ruotsalaisia ruohonjuuritason " entry
level - tehtaita" tuskin hirveästi enää on.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs töitä siellä Ruotsissa työttömille suomalaisille on?
Kiirunan kaivoksissa taitaa olla hommia kaikille jotka viitsivät mennä. Liksatkin ovat kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltoihin nykyään, millä helvetin rahalla?
Ap elää jossain 1880-luvulla.
Siirtolaisaikaan ei vaadittu green cardia.
Minä muutin. Ja vein lapset mukanani.
Niinku mihin? Lähseb jos tiedän että en joudu kadulle. Enpä ole löytänyt paikkoja joihin pääsee pelkällä suomenkielentaidolla. Olen valmis lähtemään mutta en tyhjän päälle.
Voikun ap olisi kuollut tänään putkassa eikä joku muu. On niin kovin rasittava tyyppi
+50 monisairaan ei kannata muuttaa ulkomaille.
Miksi ylipäätään ihmiset ei muuta Suomesta? Jo Saksassa pärjää töitä tekevä paremmin ja kielikin on helppo.
Vierailija kirjoitti:
Niinku mihin? Lähseb jos tiedän että en joudu kadulle. Enpä ole löytänyt paikkoja joihin pääsee pelkällä suomenkielentaidolla. Olen valmis lähtemään mutta en tyhjän päälle.
Melkoinen sankari olet jos et osaa englantia.
En muuta pois Suomesta siksi, että puolisoni työ on täällä, samoin lasteni koulu ja kaverit. Nuorena olen kyllä asunut myös muualla kuin Suomessa.
Mene ap sinä kun sulle tuntuu olevan helppo homma. Joku työtön sitten pääsee sinun työpaikkaan suomessa.
Moni on rahaton eikä uskalla ulkomaille. Voi olla vaivoja. Ei ole omaisia niin paljon.