Miten käytännössä tuette lapsenne soittoharrastusta
Ajateltiin, että lapsi voisi alkaa käymään soittotunneilla, itse pyytänyt mutta meistäkin se on hyvä idea. Te joiden lapsi soittaa jotain instrumenttia, kertokaa miten käytännössä tuette lapsenne soittoharrastusta.
Kommentit (85)
Eikö pimpparauta ole sopiva ensimmäiseksi soittimeksi? On halpa ja kevyt. Kun on kulunut vuosi, niin sitten voi harkita jotain muuta soitinta, jos pimputus on vielä kiinnostanut.
Kun soitin viulua:
1. Mulle ostettiin viulu. 12 vuoden aikana oli 4 omaa viulua ja 2 lainaviulua. Viuluista sai myydessä aina omansa pois.
2. Äiti kulki 2 vuotta mukana soittotunneilla. Lisäksi oli konserteissa yleensä mukana.
3. Mut kuskattiin maalta soitto- ja teoriatunneille sekä orkesteriin ja säestysharjoituksiin + esiintymiset.
Ei pystynyt noita metallijuttuja lainaamaan. Sanotaanhan Maidenin rumpaliakin jazzrumpaliksi. Kuitenkin meno on kovaa. Veikkaan metalliäitin käsitettä klassisesta, jotta beethoveenista esim. puhuu. Mm. Iommi on vasenkätinen kitaristi, joka on kaikki biisit säveltäny ilman soittotunteja. Ei rock muusikot sellaisia harrastaneet. Nyt puhutaan noista isoista mainituista nimistä. Mitä Blackmoreen tulee mm. Bent out of shape omaa myös metalliklassista. Hienoa nuorilta kavereilta ku Painkillerkin menee. Jäin miettimään, onko basisti ja kitaristi mukana soittamassa? Kaikkihan ei pidä kaikesta. Kukaan ei tainnut mainita, jotta Moore huono kitaristi olisi?
Minua motivoi lapsena kuulla vähän vanhempien ja edistyneempien lasten soittavan jotain kivoja kappaleita, esim. joululauluja. Tuli tunne että haluan ehdottomasti itsekin pystyä soittamaan yhtä hienosti.
Eli jos suinkin mahdollista niin järjestäkää tilanteita, joissa lapsi pääsee kuuntelemaan musisointia livetilanteissa. Saa konkretiaa siitä, että mitä varten siellä tunneilla käydään ja läksyjä harjoitellaan.
Pianonsoitto vaatii luontaista lahjakkuutta, eli joka lapsen harrastukseksi siitä ei ole. Toivottavasti sinun lapsellesi sopii! Itse soitin vähän yli kymmenen vuotta.
Olen nähnyt. Kun on 66, niin jutut alkaa olla kuluneita.