Onko tosiaan joillekin miehille yllätys kuinka paljon naisia ahdistellaan?
Tämä ei ole mikään naiset vastaan miehet kisa nyt. Ihan vain hämmästytti kun tuli somessa vastaan yksi miesvaikuttaja joka kertoi melkein itkupuserossa kuinka häntä oksettaa miesten sikailu naisia kohtaan. Kertoi että oli herännyt nyt kolmekymppisenä miehenä siihen koska oli nähnyt jonkun tilanteen jossa nainen joutui ahdistelluksi.
Tämä sama äijä on normaalisti tehnyt aika naisvihamielistä sisältöä.
Eivätkö miehet usko naisten sanaan? Niin syvällä on naisviha että vaikka naiset kertovat tuhansia ja taas tuhansia tarinoitaan siitä kuinka ovat joutuneet kokemaan seksualisointia pikkutytöstä asti, sukupuolittunutta väkivaltaa, raiskauksia ja ahdisteluja päivittäin, miehet uskoo vasta kun itse todistaa silmillään tilannetta. Silloinkaan ei kaikki jostain syystä tajua.
Kommentit (112)
Lähinnä mua ihmetyttää, miksi työtön (miespuolinen - ainakin periaatteessa) luuseri vaahtoaa asiasta koko ajan vauvalla...
Mä olen ihan just 40v nainen, ei ole loppunut vieläkään. Ihan nätti olen vielä. Ehkä sitten on ohi, kun rupsahdan 5-10 vuoden päästä?
Lapsena oli ihan selviö että setämiehet vikittelee, ja eihän sen pitäisi olla peruskauraa. Vanhempana baarissa lukuisia lässyttämään jääneitä miehiä, jotka eivät jätä rauhaan vaikka miten yrittäisi ilmaista, että seura ei ole tervetullutta. Se vain kuului kuvaan, vaikka ei pitäisi. Pikkujouluissa jatkuvasti kiinni roikkuva pomo, jonka pitäisi ymmärtää että tilanne on kiusallinen.
Kaikki ahdistelu ei ole kourimista vaan on myös yleisesti kimpussa roikkumista ja lasten iskemistä. Ja miehet nyt itkevät kun mitään ei enää saa sanoa ja ketään ei saa lähestyä. Näin se on: ei saa koskaan lähestyä lapsia ja kyllä, pitää ymmärtää luovuttaa jos aikuiselta kohteelta ei tule vastakaikua.
Nyt olen jo nelikymppinen niin ei ahdistella, mutta joskus vielä joutuu kuuntelemaan humalaisten juttuja. Niitäkin miehet voisivat kertoa toisilleen, mutta nainen otetaan aina uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee näin naisenakin yllätyksenä. Missä porukoissa naiset oikein pyörii?
Mä en ole tullut ahdistelluksi missään "porukoissa" kerran ihan teininä kun olin kävelemässä ulkona, enkä missään syrjäkujilla. Oli myös päivä. Kerran oli taas aikuisena kun odotin bussia. En noteerannut ukkoa mitenkään ja hän rupesi heittämään läppää että soitanko nyt poliisille. Tuli tyyliin niskaan hengittämään. Siinä nyt kaksi esimerkkiä.
Olen aika kotihiiri ja uskon että mitä enemmän naiset liikkuu kodin ulkopuolella sitä enemmän sitä myös tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei huomaa. Eivätkä varsinkaan halua ymmärtää että se joka on kaverina hyvä tyyppi voi olla naisille todella sikapossu. Ajatus siellä taustalla on juurikin se ettei nainen ole itse pätevä määrittelemään onko esim kokenut ahdistelua. Jotenkin käsittämätön kuvio.
Näinpä. Oma fiksu ja ystävällinen mieheni on sitä mieltä, että nuorena kokemani ahdistelu ei ollut ahdistelua, vaan esim. vitsailua, kehuja tai flirttailua.
Kun nuorena tyttönä olin kaupan kassalla töissä, jatkuvasti keski-ikäiset miehet kyselivät voiko maksaa luonnossa tai munalla. Niin hauska vitsi. Keski-ikäiset miehet kehuivat myös rintojani, takapuoltani tai notkeuttani kun olin 14+ vuotias. Myös hintaani kysyttiin ja tarjottiin rahaa seksiä vastaan. Miehen mukaan teinit näyttävät aikuisilta, joten kerrankos sitä erehtyy. Itsensäpaljastajat taas kaikki tietävät vaarattomiksi, eli ei sekään ole ahdistelua, jos näyttää vehjettään 13-20 -vuotiaalle. Lääppiminen, puristeli ja kuoriminen ovat vaan flirttailua. Onhan se oma, rakas mieskin joskus niin kauan vinkunut se* myöhään illalla, että lopulta sanoin vihaisesti, että ota sitten, jos kerran pakolla haluat ottaa. Eli lupa oli, vai kuinka? Luuletteko, että kaverinsa tietävät, että siis pakotti minut se*siin.
On todella uskomatonta, mitä kaikkea mies voi todistaa, ja silti vain sulkea silmänsä ja hokea "mun kaverit on hyviä tyyppejä, meidän kaveripiirissä ei ahdistella ketään, en tunne ketään jota olisi ahdisteltu".
Kokemusta mm. siitä, kun aikuinen mies käy rajusti käsiksi, olen itse yläasteikäinen ja huudan kuin syötävä, että lopeta. Mitä tekivät ja sanoivat tämän nähneet ja kuulleet miehen kaverit? Huomauttivat minulle, että tyypillä on tyttöystävä. Kun aikuisena otin asian suoraan puheeksi, oltiin ihan silmät ymmyrkäisinä, että siis koitko sen tilanteen jotenkin ikävänä..?
Vierailija kirjoitti:
On, useimmille miehille koska me emme ahdistele emmekä ole sellaista käytöstä koskaan nähneet missään.
Mutta miten se voi olla yllätys, kun naiset puhuvat tästä kokemastaan väkivallasta? Sehän tässä on käsittämätöntä, että se naisen kokemus ja sana ei paina, vaikka sitä väkivaltaa, ahdistelua ym kokee suurin osa naisista jossain elämänsä vaiheessa. Vain koska sitä ei itse ole nähnyt tapahtuvan, ajatellaan, että se ei ole kummoinenkaan ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen perusteella miehet eivät myöskään esim dumppaa kaveriporukasta jos yksi joukosta syyllistyy raiskaukseen. Sitä pidetään jotenkin "liiotteluna" tai "väärinkäsityksenä". Naisjoukossa vastaava eristettäisiin sosiaalisesti koko porukasta pois alta aikayksikön.
Salli mun nauraa. Aniharvalla miehellä on seksuaalirikollisia kaveripiirissä.
Kyllä teillä on, te ette vaan pidä häntä seksuaalirikollisena.
Siis apua mutkin on raizkannut poikakaveri teininä. Ei ollut eka poikakaveri mutta eka sekzikokemus(hitto kun täällä ei saa kirjoittaa sanoja niin kuin ne on). Oltiin seurusteltu jokunen kuukausi ja poikakaveri, jolla oli jo kokemusta, oli kyllä yrittänyt, mutta en ollut vielä valmis ja hän sitä kunnioitti. Sitten kerran oltiin bileissä ja olin syönyt tosi huonosti ja tulin liian humalaan (tuohon aikaan lähes kaikki biletti eli oltu mitään rappioporukkaa). Olin poikakaverin kotona yötä ja hän mut sinne huoneeseensa talutti ja sinne sitten sammuin. Hän päätti sitten hommailla mun kanssa niin että olin sammuneena. Kerran havahduin sen aikana, tajusin mitä tapahtuu mutta sammahdin heti uudestaan. Aamulla oli paikat kipeet ja oli ihan kauhea olo, henkisesti.
Mutta en kyllä käsitä mitä mun päässä tuolloin liikkui koska syytin itseeni. Syytin itseeni siitä että olin pilannut meidän yhteisen ekan kerran sammumalla! En uskaltanut puhua poikakaverille mitään tuosta yöstä koskaan. Pelkäsin että hän on suuttunut mulle. Meni jokunen viikko eikä hän juuri koskenut muhun, kieltäytyi tulemasta yöksikin meille vaikka muuten kyllä nähtiin entiseen tapaan. Mä tulkitsin tän jälleen taas että on pettynyt muhun. Myöhemmin on tullut mieleen että ehkä tunsi sittenkin jotain häpeää teostaan.
Mä olin kauhuissani koska pelkäsin myös olevani raskaana koska en tiennyt oliko käytetty ehkäisyä. Menkatkin oli stressin takia lopulta myöhässä.
Pelkäsin ja jännitin myös sikana sitä seuraavaa kertaa, koska se oli mun todellinen eka kerta ja koin että nyt mulla ei oo enää oikeutta epäröidä koska yhteinen sekzielämä on jo aloitettu. Oltiin yhdessä lopulta jotain pari vuotta. Välillä ahdistaa vieläkin koko tilanne.
Mulla meni vuosia tajuta että tämähän oli raizkaus eikä millään muotoa mun syytä. Olen kertonut tän vaan parille ihmiselle elämäni aikana ja vasta vuosia tapahtuneen jälkeen.
Munkin poikakaveri oli just sellainen hyvä tyyppi ei mikään pahis. Mun äitikin, joka yleensä vaan kritisoi mua, kehui kun kerrankin olin onnistunut ja saanut napattua tämmöisen kultakimpaleen. Oli tosi pettänytkin kun erottiin.
Siis ei pettänyt vaan mun äiti oli pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee näin naisenakin yllätyksenä. Missä porukoissa naiset oikein pyörii?
Missä porukoissa naiset oikein pyörii?? Haloo! Mua on ihan lapsesta asti ahdisteltu miesten toimesta. Alkuun opettaja alakoulussa, sai potkut. Sen jälkeen teininä kaikenmaailman setämiehet esim. poikaystävän suvusta tai kaveripiiristä. Hyvä suku, ei mitään kalluporukkaa. Töissä ahdisteltiin 2000-luvun alussa mennen tullen, hotelliala. Nykyään olen terveydenhuollossa töissä ja pidän yksityisvastaanottoa. Vielä näim 40+-vuotiaanakin saa välillä kuunnella seksuaalissävytteisiä kommentteja asiakkailta. Ett ei pyöritä missään porukoissa, vaan ihan yritetään elää elämäämme!!
Niinhän sinä luulet. Se kun ei ole tatuoitu otsaan.