Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan joillekin miehille yllätys kuinka paljon naisia ahdistellaan?

Vierailija
24.02.2026 |

Tämä ei ole mikään naiset vastaan miehet kisa nyt. Ihan vain hämmästytti kun tuli somessa vastaan yksi miesvaikuttaja joka kertoi melkein itkupuserossa kuinka häntä oksettaa miesten sikailu naisia kohtaan. Kertoi että oli herännyt nyt kolmekymppisenä miehenä siihen koska oli nähnyt jonkun tilanteen jossa nainen joutui ahdistelluksi.

Tämä sama äijä on normaalisti tehnyt aika naisvihamielistä sisältöä.

Eivätkö miehet usko naisten sanaan? Niin syvällä on naisviha että vaikka naiset kertovat tuhansia ja taas tuhansia tarinoitaan siitä kuinka ovat joutuneet kokemaan seksualisointia pikkutytöstä asti, sukupuolittunutta väkivaltaa, raiskauksia ja ahdisteluja päivittäin, miehet uskoo vasta kun itse todistaa silmillään tilannetta. Silloinkaan ei kaikki jostain syystä tajua. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eivätkö miehet usko naisten sanaan?" 

Olin pitkässä parisuhteessa ja en enää usko naisen sanaan.

Minunkin rankimmat ihmissuhteet ovat olleet juurikin naisten kanssa. (Toki olen itsekin ollut se toinen osapuoli). Minusta on levitetty mitä mielenkiintoisempia tarinoita vailla totuus pohjaan. 

Vierailija
22/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiä ahdistellaan enemmän kuin naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista kyllä, että ei ole sitä tajunneet kun he itse ja kaikki heidän ystävänsä on satoja kertoja näyttäneet olevansa täysiä sikoja. 

En tiedä millaisissa porukoissa sinä liikut, mutta omassa kavripiirissä ei ole käytöksessä korjattavaa. Lait ja käytöstavat ovat meillä kunniassa.

Esimerkiksi oma yläasteen kiusaajani puristeli ihan avoimesti luokan tyttöjen peppuja esimerkiksi portaissa, ja kävi näiden rintsikoihin kiinni. Ai että, kun tekisi mieli vetää tätä jätkää kuokkaan, jos vielä kohdataan.

- eri

Juuri yläkouluikäisenä olen itse potkinut poikia munille.  Sen jälkeen ei ole enää tarvinnut. 

Vierailija
24/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta naista. Ei ole ahdistelu ollut heille ongelma.

Arvatenkin olet mies. Newsflash: ei näistä kokemuksista juuri miehille huudella. Tunnen nopeasti ajateltuna neljä eri naista jotka ovat tulleet r*iskatuksi tai olleet yrityksen kohteena. Ilmiö on yleisempi kuin keskivertomies tietää. Ja tämä ei ole mitään uhriutumista vaan ihan vaan toteamus että eriasteinen ahdistelu on yleistä.

Vierailija
25/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista kyllä, että ei ole sitä tajunneet kun he itse ja kaikki heidän ystävänsä on satoja kertoja näyttäneet olevansa täysiä sikoja. 

En tiedä millaisissa porukoissa sinä liikut, mutta omassa kavripiirissä ei ole käytöksessä korjattavaa. Lait ja käytöstavat ovat meillä kunniassa.

Esimerkiksi oma yläasteen kiusaajani puristeli ihan avoimesti luokan tyttöjen peppuja esimerkiksi portaissa, ja kävi näiden rintsikoihin kiinni. Ai että, kun tekisi mieli vetää tätä jätkää kuokkaan, jos vielä kohdataan.

- eri

Juuri yläkouluikäisenä olen itse potkinut poikia munille.  Sen jälkeen ei ole enää tarvinnut. 

Kyllä ne jatkaa ihan samalla linjalla sen jälkeenkin, mitä olen sivusta seurannut.

Vierailija
26/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupuserossa, miesvaikuttaja.

Onko sama tyyppi kuin "ette v**u sano sitä N-sanaa, s**tana" ?

Vierailija
27/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella miehet eivät myöskään esim dumppaa kaveriporukasta jos yksi joukosta syyllistyy raiskaukseen. Sitä pidetään jotenkin "liiotteluna" tai "väärinkäsityksenä". Naisjoukossa vastaava eristettäisiin sosiaalisesti koko porukasta pois alta aikayksikön.

Kuinkakohan laaja otos on tämä sinun kokemuksesi. Yksi mies ja hänen kaveriporukkansa?

En ole koskaan kuullut yhdenkään kaverini, tai edes kaverin kaverin syyllistynen r-iskaukseen.

Jos mietin kaikki kaverini ja muut tuntemani kaverit, niin se joka varmasti petti naisystäviään, paneskeli ympäriinsä ja saattoi joutua erilaisiin tappeluihin, oli myös suosituin naisten keskuudessa. Jos joku tuntemani olisi syyllistynyt r-iskaukseen, niin häntä epäilisin ensimmäisenä, en puskar-iskauksesta, mutta jostain painostamisesta tai tiedottoman hyväksi käytöstä.

Vierailija
28/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että suurin osa tämänkin palstan miehistä on ahdistellut, mutta eivät vain ole ymmärtäneet pitää käytöstään ahdisteluna🤔🤔

Vierailija
29/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että suurin osa tämänkin palstan miehistä on ahdistellut, mutta eivät vain ole ymmärtäneet pitää käytöstään ahdisteluna🤔🤔

Mitäpä tykkäisit jos minäkin alkaisin heittelemään naisista negatiivisia yleistyksiä? Olisiko kivaa?

Vierailija
30/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että suurin osa tämänkin palstan naisista on ahdistellut, mutta eivät vain ole ymmärtäneet pitää käytöstään ahdisteluna🤔🤔

Vierailija
31/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Suomessa on kiusaaminen ja ahdistelu hyväksyttää kun tekijä on alaikäinen. En pidä tätä hyväksyttävänä ja haluaisin näkyviä rangaistuksia myös alaikäisille. Muitakin rangaistuksia on kuin vankila. Sinäkin koet että koskemattomuutesi loukkaamisesta ei käytännössä seurannut mitään.

Vierailija
32/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ahdistelua kun setämies kehuu naisen silmiä kauniiksi. Tästä oli Threadsis pitkä itkuvirsi tässä kuussa

Vierailija
33/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella miehet eivät myöskään esim dumppaa kaveriporukasta jos yksi joukosta syyllistyy raiskaukseen. Sitä pidetään jotenkin "liiotteluna" tai "väärinkäsityksenä". Naisjoukossa vastaava eristettäisiin sosiaalisesti koko porukasta pois alta aikayksikön.

Kuinkakohan laaja otos on tämä sinun kokemuksesi. Yksi mies ja hänen kaveriporukkansa?

En ole koskaan kuullut yhdenkään kaverini, tai edes kaverin kaverin syyllistynen r-iskaukseen.

Jos mietin kaikki kaverini ja muut tuntemani kaverit, niin se joka varmasti petti naisystäviään, paneskeli ympäriinsä ja saattoi joutua erilaisiin tappeluihin, oli myös suosituin naisten keskuudessa. Jos joku tuntemani olisi syyllistynyt r-iskaukseen, niin häntä epäilisin ensimmäisenä, en puskar-iskauksesta, mutta jostain painostamisesta tai tiedottoman hyväksi käytöstä.

Heh, kaikki ovat täysin eri porukoista ja piireistä.  Yksi oli poikaystävä, toinen oli poikaystävän kaveri, kolmas oli tapailukumppani, neljäs tapasi baarissa, viides oli ventovieras. 

Vierailija
34/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rehellisesti sanoen minulle se tulee naisenakin aina yllätyksenä. Siis en millään lailla epäile etteikö naisia ahdisteltaisi, mutta se tuntuu oudolta kun sitä ei ole omalle kohdalle osunut. Kukaan ei ole ikinä puristanut perseestä, sanonut mitään sikamaista tai muuta vastaavaa. En tosin ole mikään kaunotar, ja nuorempana olin vielä hyvin ujokin. Mutta silti.

Vierailija
35/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta naista. Ei ole ahdistelu ollut heille ongelma.

Arvatenkin olet mies. Newsflash: ei näistä kokemuksista juuri miehille huudella. Tunnen nopeasti ajateltuna neljä eri naista jotka ovat tulleet r*iskatuksi tai olleet yrityksen kohteena. Ilmiö on yleisempi kuin keskivertomies tietää. Ja tämä ei ole mitään uhriutumista vaan ihan vaan toteamus että eriasteinen ahdistelu on yleistä.

Syyllistäminen ei johda mihinkään. Ongelman tiedostaminen toki on ensimmäinen askel, mutta haluaisin tietää mitä ehdotatte että yhteiskunnan tulisi tehdä?

Vierailija
36/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Parikin tuttua miestä on avautuneet siitä, että nyt vasta tajuavat ahdistelun määrän ja luonteen. Ja syynä se, että on oma tytär, joka on kertonut heille kokemuksistaan. Niin ihmetyttää se, että kuitenkin naiset koittavat aiheesta puhua julkisesti, mutta se ei vaan ole mennyt kaaliin. Vasta oman tyttären kohdalla he hiffaavat ja järkyttyvät.

Vierailija
37/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kysyin vähän tähän viitaten eilen illalla että miksi naisille on niin vaikeaa hyväksyä että miehillekin on kysyntää? Liittyi juurikin osin tähänkin aiheeseen. Miehenä on helppo nähdä asioita juurikin kuten AP naisena näkee ja fiksusti olla fiksu. Siitä saa ihan älyttömän paljon pelkkää kehua ja nopeasti tilanne kääntyy niin päin että naiset ovat miehen perään, ei mies naisten.

Vierailija
38/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rehellisesti sanoen minulle se tulee naisenakin aina yllätyksenä. Siis en millään lailla epäile etteikö naisia ahdisteltaisi, mutta se tuntuu oudolta kun sitä ei ole omalle kohdalle osunut. Kukaan ei ole ikinä puristanut perseestä, sanonut mitään sikamaista tai muuta vastaavaa. En tosin ole mikään kaunotar, ja nuorempana olin vielä hyvin ujokin. Mutta silti.

Jos ihan rehellisesti puhutaan, niin muistan ysiluokalla että joku poika puristeli paria tyttöä takalistosta ja tytöt hihittelivät ja puristelivat takaisin. Kaikki sitä luokan tyhmintä porukkaa, aikuisena on en ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa.

Vierailija
39/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ahdistelijat ollet suomalaisia setämiehiä, samoin kuin raiskattujen kaverien raiskaajat. Suomalaiset miehet piiloutuvat mamuttelun taakse ettei vain tarvitsisi tunnistaa, minkälainen misogynistinen takahikiä tämä maa on.

Vierailija
40/89 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ahdistelijat ollet suomalaisia setämiehiä, samoin kuin raiskattujen kaverien raiskaajat. Suomalaiset miehet piiloutuvat mamuttelun taakse ettei vain tarvitsisi tunnistaa, minkälainen misogynistinen takahikiä tämä maa on.

Joo, ihan varmasti. Luotan 100% sanaasi vaikka tilastot ja uutiset kertovat aivan päinvastaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä