Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä hänen ongelmat on minun syy. Mikä juttu?

Vierailija
25.02.2024 |

Edellisessä avioliitossani silloinen aviomies alkoi 7 avioliittovuoden jälkeen syyttämään minua omista ongelmistaan. Syytti minua, että olen aiheuttanut sen, että hän on lihonut, perusteluna oli että olen niin tylsä ihminen ja sillä tavalla olen aiheuttanut että hän on lihonut. Syytti minua siitä ettei hänellä ole riittävästi omia harrastuksia, perusteluna oli että minulla ei ole riittävästi omia harrastuksia (harrastin mm. käsitöitä, lukemista, leipomista, puutarhanhoitoa, pyöräilyä ym, mutta hän ei kuulemma laskenut niitä harrastuksiksi). Muitakin esimerkkejä olisi. Hän ei suostunut ymmärtämään, että on ihmisen omalla vastuulla huolehtia painostaan jos ei halua lihoa tai hankkia harrastuksia jos haluaa harrastaa. Lopulta hermostuin tähän syyttelyyn ja otin avioeron. Jonkin aikaa eron jälkeen ex kertoi tajunneensa eron jälkeen, että en minä ollut syyllinen niihin hänen ongelmiin.

No, tästä on jo vuosia. Olen uudessa avoliitossa, tällä kertaa ei olla ehditty naimisiin asti. Avoliittoa on takana neljä vuotta ja samanlainen syyttely on alkanut taas, vaikka mies on eri ja vaikka luulin ottaneeni erilaisen miehen. Nykyinen on alkanut syyttämään minua siitä ettei etene urallaan. Syyksi sanoo etten kannusta riittävästi enkä auta häntä hänen työssään riittävästi. Teen omaa uraa, jossa etenen, tsemppaan kyllä miestäni, mutta en kuulemma riittävästi. Enkä minä ehdi auttamaan häntä hänen työssä kun olen pitkät päivät omassani. Eikä minusta minun pidäkään, hänen työhän se on. Mutta nyt siis on hänen mielestä minun vika ettei hän menesty urallaan. Ja minä alan miettimään taas eroa, en kestä enää toistamiseen tätä samaa syyttelyä ja sitä että toisen omat ongelmat olisi minun vika. 

Kysymys: mitä miehelle (tai joskus ehkä naiselle) tapahtuu jossain kohdin pidempää suhdetta, että hän alkaakin syyttämään puolisoaan omista ongelmistaan kuten omista harrastuksistaan tai urastaan?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä on turha jäädä miettimään. Mies varmasti ilahtuu eroilmoituksestasi, viethän mennessäsi myös kaikki hänenkin ongelmansa!

Vierailija
2/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät siivoamatta jatkossa. Kämppä räjähtää likaan ja sanot, ettei mies tarpeeksi ole tsempannut, kannustanut ja kehunut sinua ja taputtanut käsiään yhteen toitottaen: hyvä hyvä hyvä hyvä!!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä on turha jäädä miettimään. Mies varmasti ilahtuu eroilmoituksestasi, viethän mennessäsi myös kaikki hänenkin ongelmansa!

Tämäntapaista hänelle jo sanoin kun ärsyynnyin syyttelystä. Kysyin että eikö sinun kannattaisi olla olematta kanssani, kun sittenhän urasi vihdoin lähtisi nousukiitoon kun minä en olisi enää esteenä urakehitykselle. Mies loukkaantui ja sanoi että tämä oli taas esimerkki siitä miten en kannusta häntä uralla. Ap

Vierailija
4/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on huonolla suomellaan yrittänyt kirjoittaa vielä pitkän pätkän. En todellakaan lue enempää kuin otsikon. 

Vierailija
5/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät siivoamatta jatkossa. Kämppä räjähtää likaan ja sanot, ettei mies tarpeeksi ole tsempannut, kannustanut ja kehunut sinua ja taputtanut käsiään yhteen toitottaen: hyvä hyvä hyvä hyvä!!!! 

:D D

Vierailija
6/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on huonolla suomellaan yrittänyt kirjoittaa vielä pitkän pätkän. En todellakaan lue enempää kuin otsikon. 

Ihan selkeää tekstiä oli, taidat olla samaa miestyyppiä kun apn puolisot tähän asti, jopa sun kyvyttömyys ymmärtää lukemaas on apn vika.

Vierailija
7/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeää tekstiä oli, taidat olla samaa miestyyppiä kun apn puolisot tähän asti, jopa sun kyvyttömyys ymmärtää lukemaas on apn vika.

Tirsks : D

Vierailija
8/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä varmaan ihan itse tiedät mitä teidän parisuhteessa on tapahtunut ja mikä on tähän johtanut. täältä on huono lähteä arvailemaan

Vierailija
9/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinä varmaan ihan itse tiedät mitä teidän parisuhteessa on tapahtunut ja mikä on tähän johtanut. täältä on huono lähteä arvailemaan

näin feministinä voin kuitenkin kertoa, että miehesi on sika ja kaikki on hänen syytään.

Vierailija
10/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäntapaista hänelle jo sanoin kun ärsyynnyin syyttelystä. Kysyin että eikö sinun kannattaisi olla olematta kanssani, kun sittenhän urasi vihdoin lähtisi nousukiitoon kun minä en olisi enää esteenä urakehitykselle. Mies loukkaantui ja sanoi että tämä oli taas esimerkki siitä miten en kannusta häntä uralla. Ap

Ja silti hän ei pelasta itseään sinulta? Hupsu mies!

Vierailija
11/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän narsistinen piirrehän tuo omien ongelmien ulkoistaminen on, stressi ja vaikeat elämäntilanteet monesti pahentaa näitä ihmisessä ja miehillä esim keski-iän testosteronin väheneminen aiheuttaa luontaisesti ongelmia niiden kans.

Ei tarkoita sitä että mies ois narsisti, saattaa ihan oikeasti vain kaivata vähän kannustamista ja jos on sosiaalisesti kömpelö/sinä otat liian helposti nokkiisi samasta syystä, niin siinä päädytään helposti älyttömän kuulosiin pyyntöihin vaikka perus idea ois ollu jotain ihan helposti ymmärrettävää ja sympaattista.

Pariterapia vois ihan oikeasti auttaa.

Vierailija
12/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin feministinä voin kuitenkin kertoa, että miehesi on sika ja kaikki on hänen syytään.

Jos opettelisit alkuun vaikka puhuun ihan omasta puolestas kuulostamatta 13 vuotiaalta pojalta joka on päässy ekaa kertaa ihmisten ilmoille, eiks jeh?

Vierailija
13/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ihan tosissaan kiinnostaisi, mistä ihmeestä olet löytänyt peräti kaksi tuollaista hullua?

Vierailija
14/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tulee äidin korvike, siltä vaikuttaa sinun suhteissasi käyneen. Olet ottanut äitihahmon paikan eivätkä miehet ole itsenäisiä.

Vierailija
15/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy millaista tukemista ja kannustamista mies kaipaa.

Vierailija
16/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehelle kävi niin, että hän löysi toisen naisen. Siitä lähtien kaikki hänen epäonnistumisensa elämässä olivat kuulemma minun vikani.

Vierailija
17/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.

Vierailija
18/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun miehelle kävi niin, että hän löysi toisen naisen. Siitä lähtien kaikki hänen epäonnistumisensa elämässä olivat kuulemma minun vikani.

Sitten kun mies eroaa toisesta naisesta niin ne epäonnistumiset siirtyy sen toisen naisen vioiksi.

Vierailija
19/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuja. Uhriutujan kanssa ei kannata keskustella. Vika on aina muissa.

Lähde, juokse. Käy läpi se, että miksi valitset samanlaisia miehiä, ja valitse jatkossa erilaisia.

Vierailija
20/62 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.

Ja sit sä ihmettelet mikset saa pesää, vaikka oot noin hiano mies! :' D