Lue keskustelun säännöt.
Kai te tajuatte, että Suomen talous on niin kusessa, ettei mikään "rikkaiden" verottaminen yksin pelasta sitä?
24.02.2026 |
Saati, että sillä voitaisiin rahoittaa nykyistä laajempia palveilta. Suomi on niin persaukinen maa, että "rikkaitakin" on täällä niin vähän, että vaikka niiltä otettaisiin kaikki rahat pois, ei sillä toteutettaisi edes puolia esim. vasemmistoliiton vaalilupauksista.
Kommentit (223)
Köyhien ihmisten jo valmiiksi pienien tukien leikkauksistako on apuja? Niilläkö tämä maa pelastetaan? Jokainen jonka tuista on leikattu ansaitsevat mannerheimin ritarikunnat ristinmerkit.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei varmaan pelastakaan, mutta on toki askel parempaan suuntaan.
Ei nouse Suomen talous, kun 20 vuoteen ei ole tehty muuta kuin politikoitu.
Se on ollut yhtä alamäkeä. On eletty kymmeniä vuosia yli varojen eli velaksi.
Kasvu on ollut erittäin hidasta tai olematonta vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen, ja erityisesti viime vuosina (20232025) talous on polkenut paikallaan.
Ei ole puhallettu yhteen hiileen, vaan ääripäät huolehtivat vain omista eduistaan. Ei välitetä todellakaan hoitaa asioita koko maan ja kansan parhaaksi, vaikka se on kansanedustajien päätehtävä.
Juha Sipilä oli välillä ainut valonpilkahdus. Hän sai talouden nousuun, mutta sen jälkeen oli jälleen tuhlareiden vuoro. Ei ole ollut jatkuvuutta, ylisukupolvisuutta, ei yhteisiä tavoitteita.
Seuraavissa vaaleissa äänestäjät eivät sitä halunneet. Minä, minä, mulle, mullenyt heti.
Ainoa johtopäätös on, että päättäjillämme ei ole eikä ole ollut halua, älyä, viisautta, kykyä eikä osaamista. Hölmöt ja johdatellut äänestäjät ovat nuo päättäjät äänestäneet valtaan.
Muissa Pohjoismaissa menee paljon paremmin. Mitä se kertoo?
Nyt tarvittaisiin jälleen Sipilää. Ennen oli Kekkonen, joka sai poliitikot aisoihin ja ihmisille töitä.
Nyt on ainoastaan omaa etuaan ajavat puolueet ja kansanedustajat/ministerit.
Nyt on sovittu velkajarrusta. Pitää sopia paljon muistakin yhteisistä tavoitteista, joista pidetään kiinni, muuten ei mikään muutu.
Puolueet ja poliitikot pelkäävät menettävänsä valtaansa ja etujaan, jos eivät voi keräillä ääniä vastustamalla kaikkea mahdollista, mitä joku muu esittää.