Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan lopussa unettomuuden takia. Mistä apua? Olen pienen vauvan yh.

Vierailija
02.05.2007 |

Vauvani on kolme kuukautta. Mieheni jätti minut raskausaikana. Ongelma ei ole se, että vauva valvottaisi poikkeuksellisen paljon, vaan en saa unta yösyöttöjen jälkeen. Nukun korkeintaan neljä tuntia yössä ja päivälläkään uni ei tule. Olen niin väsynyt, että käteni tärisevät koko ajan. Neuvolassa vain sanotaan, että kaikki äidit joutuvat valvomaan. Minulla ei ole lähellä sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa. Ex-mies ei pidä mitään yhteyttä. Mistä saisin apua. Pelkään, että romahdan ja en jaksa hoitaa lastani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 8kk ja nukkuu yönsä ihan mallikkaasti, äiti vaan ei ole nukkunut kunnolla viime joulukuun jälkeen.

Unilääkkeet joita yritän olla ottamatta joka yö ovat käytössä, niin kuin myös melatoniini.

Pelkään jo oikeasti unettomuuden kroonistuneen, ja parenenko tästä koskaan.

Vierailija
22/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua hommaa tuo valvominen, meillä lapsi on valvottanut jo kaksi vuotta eikä loppua näy.

Saattaa herätä keskellä yötä huutamaan tuntikausiksi!

Mutta uskon että jonakin päivänä kaikki on taas hyvin. Mutta tiedä se, että moni on ja on ollut samassa asemassa.

Vaikka on mies niin ei välttämättä ole paljoa apua, joskus jopa päinvastoin.

Mies ei välttämättä ymmärrä väsymystä ja vaatii vielä että äidin pitäisi pitää koti siistinä ja tehdä kaikki kotityöt kun on " vain kotona" !

Joten et ole jäänyt paljosta paitsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuuvarmasti saa, kun uskaltaa olla heikko ja pyytää.

Oma tilanteeni muutama vuosi sitten oli se, että olin pienen vauvan yh, kaikki asiat meni päin perseensutia, en nukkunut keskiraskauden jälkeen kuin tunnin-kaksi öisin, tunsin itseni huonoksi äidiksi, olin vaan niin väsynyt, etten pystynyt oikein tekemään muuta kuin siivoamaan - siis masentunut, nyt jälkikäteen on selvinnyt.

No, jokatapauksessa, soitin Hgin sosiaalipäivystykseen yksi perjantai-iltapäivä, kun tuntui, että nyt lähtee ranteet auki, ei muu enää auta. Tulivat nimittäin tunnin päästä kaksi sosiaalityöntekijää, juteltiin ja punnittiin eri vaihtoehtoja, lapsen olisi saanut hoitoon viikonlopuksi, että olisin saanut nukkua, mutta päädyimme sitten sellaiseen ratkaisuun, että meille tulee kerran viikossa kodinhoitaja (joka pienillä tuloilla on ilmainen) ja niin tulikin, kävi noin 6kk, jonka aikana sain myös järjestettyä raha-asioita ja itseni terapiaan.

Vierailija
24/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös pyytää päästä neuvolapsykologin juttusille. Jos/kun unettomuuden syynä on tuo mainitsemasi ahdistus nykyisestä elämäntilanteesta, unenlahjat voi alkaa palautua, kun pääset vähän kerimään ajatuksia auki ammattilaisen kanssa. Suosittelen!

Voimia ja tsemppiä!

Vierailija
25/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä ei olisi mitään hyötyä, että saa lapsen yhdeksi yöksi jonnekin, ei sitä unettomuuskierrettä kuitenkaan saa yhdessä yössä katkaistua.

Toivottavasti löytyy apua!

Vierailija
26/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh, ja tiedän hyvin miltä tuntuu kun lapset valvottaa ja apua ei saa. Onneksi omalta kohdaltani tuo aika alkaa olla jo pikkuhiljaa ohitse. Olisin mielelläni tarjonnut sinulle vauvanhoitoapua mutta välimatkaa on turhan paljon. Voimia!

Vierailija
27/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan unikouluun, paha vain että vaikka lapsi oppi nukkumaan niin mulle jäi unettomuus krooniseksi. Eli sen koommin en ole nukkunut öitäni. Pystyn nukahtamaan mutta herään keskellä yötä ja sitten on vaikea saada enää unenpäästä kiinni.

Olen syönyt unilääkkeitä jo pitkään. Lapsi täyttää kohta kolme, ja minä haaveilen edelleen kun saisi kokonaisen yön nukuttua.

Vierailija
28/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt napakasti yhteyttä neuvolaan ja kova kovaa vastaan! VAADI perhetyöntekijää tai kodinhoitajaa tms.

Oletko aivan yksin vauvan kanssa? Onko ketään läheisiä edes jossain lähellä?

Jos sulla on anonyymi meiliosoite tai viitsit sellaisen tehdä niin laitatko sen tänne. Olisi mukava tutustua ja olla sulle jotenkin avuksi. Että saisit nukuttua ja kerättyä voimia! Olen Oulusta ja mielelläni auttaisin sinua ja vauvaa! Olen kahden lapsen kotiäiti, miehellä säännöllinen 8-16 työ joten iltaisin ja viikonloppuisin olisi mahdollista tulla kaveriksi ilman lapsia. Päivisin sitten tietty lasten kanssa tai toki voisitte tulla välissä meillekin!

Tiedän itsekin mitä on olla ilman tukiverkkoa ja läheisiä ja ilman kavereita/ystäviä vieraalla paikkakunnalla

Vierailija
29/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vauvani on kolme kuukautta. Mieheni jätti minut raskausaikana. Ongelma ei ole se, että vauva valvottaisi poikkeuksellisen paljon, vaan en saa unta yösyöttöjen jälkeen. Nukun korkeintaan neljä tuntia yössä ja päivälläkään uni ei tule. Olen niin väsynyt, että käteni tärisevät koko ajan. Neuvolassa vain sanotaan, että kaikki äidit joutuvat valvomaan. Minulla ei ole lähellä sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa. Ex-mies ei pidä mitään yhteyttä. Mistä saisin apua. Pelkään, että romahdan ja en jaksa hoitaa lastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme