Minulla todettiin mahasyöpä, eikä mitään tehtävissä!
Avattiin vatsa ja oli levinnyt tosi pahasti, nyt vaan odotellaan patologin vastausta kuinka agressiivinen tämä tauti on, eli paljonko on elinaikaa! On niin epätodellinen olo kuin olla vain voi! Epätoivonen ja kauhuissaan!
Kommentit (69)
josta ei ns. tiedetä mitään, lähettää leikkaava lääkäri aina pikanäytteen (jääleikkeen) patologiselle osastolle ja sen diagnoosin saa aina n. 20min. ja se päätös, leikata vai ei tehdään siltä istumalta.
Kaksi kertaa leikattiin, ja toisella kertaa tosiaan ommeltiin samantien takaisin kiinni, koska syöpä oli levinnyt kaikkialle hoidoista huolimatta. Oireina ennen dignoosia oli epäily vuotavasta vatsahaavasta, voimakas väsymys, erittäin alhainen hemoglobiini ja jotain kipuja vatsan alueella. Ikää oli 54v.
Vierailija:
Kaksi kertaa leikattiin, ja toisella kertaa tosiaan ommeltiin samantien takaisin kiinni, koska syöpä oli levinnyt kaikkialle hoidoista huolimatta. Oireina ennen dignoosia oli epäily vuotavasta vatsahaavasta, voimakas väsymys, erittäin alhainen hemoglobiini ja jotain kipuja vatsan alueella. Ikää oli 54v.
Ahdistaa ihan helvetisti!!
MRI näyttää paremmin. Tosin ehkä joskus jossain sitten saatetaan vielä ryhtyä kylmiltään exploratiiviseen laparotomiaan..?
t: se onkologi
Sukulaisellani viime vuoden lopusta ollut oireita, jotka tk:ssa kuitattu alkavaksi vatsahaavaksi. Ultrassa alkuvuodesta ei näkynyt mitään, tähystyksessä pari viikkoa sitten todettiin.
Voimia sinulle AP,On kauheaa luettavaa...Todella surullista.
Mitään järkevää eivät selittäneet joten hmmm...
Itse olen alun alkaen uskonut ap;tä. Ihmisiä sairastuu, kuolee tai sitten paranee...
Nykyisin tehdään MRI eli magneettikuvaus levinneisyyttä kartoittamaan AINA ennen kuin aletaan avaamaan vatsaa auki.
t: onkologi