Olen kokoomuslainen mutta silti tämä hallitus inhottaa
En ymmärrä miksi Orpo lähti persujen kyytiin, toivottavasti Valtonen tai Häkkänen korvaa hänet. Surkea esitys Petteri
Kommentit (27)
Minä olen nainen ja vihasin huulipunahallituksen miesvihaa
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Olen kokoomuslainen ja ymmärrän miksi näin tehtiin. 25 vuotta jaksettiin kuunnella #EiKäy -pelleilyä vastauksena ihan jokaiseen yritykseen tervehdyttää työmarkkinoita ja kansantaloutta. Jossain vaiheessa pitää vaan kokeilla jotain muuta, iänikuisen epäonnistumisen toistamisen sijaan.
Et ymmärrä?
Johtuisiko siitä ettei Sanna Marinia ja demareita kiinnostanut edes keskustella kokoomuksen kanssa.
Demarit aiheutti laman ja jätti siivoamisen muille. Kiitos SDP, kiitos Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä?
Johtuisiko siitä ettei Sanna Marinia ja demareita kiinnostanut edes keskustella kokoomuksen kanssa.
Demarit aiheutti laman ja jätti siivoamisen muille. Kiitos SDP, kiitos Sanna Marin.
Onneksi seuraava hallitus on sdp+kok+kesk, toivotaan nyt että pienet haittapuolueet (rkp, vihreät,vl) pidetään ulkona
Täällä porvarikodissa vierähti kyynel Lignet Rosen valkoiselle Togo-sohvalla Latte Macchiatoon. Toivottavasti päähäsi ei nyt satu kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoomuslainen ja ymmärrän miksi näin tehtiin. 25 vuotta jaksettiin kuunnella #EiKäy -pelleilyä vastauksena ihan jokaiseen yritykseen tervehdyttää työmarkkinoita ja kansantaloutta. Jossain vaiheessa pitää vaan kokeilla jotain muuta, iänikuisen epäonnistumisen toistamisen sijaan.
Julkinen paine sai esim edellisen hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä. Ko hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta. Petteri ja Riikka koettakaa jaksaa, kaikki ei ajattele niin kuin julkisuuden kiljukaulat huutaa, antaa heidän huutaa ihan vaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä?
Sanna oli kyllä käsittämättömän ylimielinen tuossa(kin) asiassa. Noh, sitä saa, mitä tilaa.
Erittäin tyytyväinen esim teveydenhuollon maksun korotuksiin. Mätisäkeille enemmän vastuuta aiheuttamastaan kuormasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä?
Sanna oli kyllä käsittämättömän ylimielinen tuossa(kin) asiassa. Noh, sitä saa, mitä tilaa.
SeuraavanKIN hallituksen pitäisi korjata rempallaan oleva talo, mihin se ei pysty, koska rahaa ei ole, menot ja velat kasvavat ja verot ovat jokseenkin tapissa. Mitä tahansa se tekee, kaikki kirpaisee ikävästi kansalaisia.
Se joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjä oli viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Jos olisin Antti-boy, toivoisin kädet kyynärpäitä myöten ristissä, etten olisi sen, kaikkien aikojen huonoimman hallituksen pääministeri.
Et ole ainoa, monet ovat jo eronneet puolueesta.
Kokoomuksesta on lähtenyt 85 000 äänestäjää eikä ihme. Tämä tulee vielä vuodessa suuresti kasvamaan!
Osa kokoomuslaisista ärsyyntyy, kun heiltä kysyy puolueen ”persuuntumisesta”. Ilmiö on kokoomuksessa edelleen tabu. Kumman arvot ovat muuttuneet, kokoomuksen vai perussuomalaisten? Pitipä Orpo siitä tai ei, hänen johtamansa kokoomuksen kentällä arvot ovat muuttuneet ja paljon. Kokoomuksessa poliittista elintilaansa ovat kasvattaneet kravattipersut.
Missä ovat nuoret alexanderstubbit, jyrkikataiset ja petteriorpot, siis arvoliberaalit sivistysporvarit? Horisontissa ei sarasta nuoren polven liberaalien marssia kokoomuksen eturiviin.
Etenkin maakuntien kokoomuslaisten ajatuksissa kytee halu jatkaa hallitusyhteistyötä Purran perussuomalaisten kanssa. Halu on niin voimakas, että puhutaan SDP:n syrjäyttämisestä pääministeripuolueen paikalta, vaikka demarit voittaisivat seuraavat eduskuntavaaleissa. Elämme mielenkiintoisia aikoja, jos Kokoomus voittaa vaalit.
Kävi niin tai näin, persu myhäilee. Ajan henki ja perussuomalaisten pelko ovat muuttaneet kokoomusta. Se tosin se tarkoittaa perussuomalaisille kannatuspohjan kaventumista.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt sentään jo todettu, että tämä "joku muu" ei toimi? Oikeistolainen ajattelumalli ei vaan yksinkertaisesti enää sovellu nyky-yhteiskuntaan, jossa työ itsessään ei enää huolehdi hyvinvoinnin jakautumisesta oikeudenmukaisella ja kansantalouden kannalta toimivalla tavalla. Ihmisen työpanoksen tuottama keskimääräinen lisäarvo vähenee hurjasti koko ajan.. Rahat liikkuvat ihan muualla.
Kyllä tässä kävi päinvastoin kuin ap esitti. Persut lähtivät kokoomuksen kelkkaan. Keskusta sen jo aikanaan tiesi, että kokoomuksen mukaan lähtö on poliittinen itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Olen kommunisti, mutta silti pidän hallituksen toimia oikeansuuntaisina.
Mulla melkein sama, siis olen demari, mutta silti nostan hattua tälle hallitukselle, joka ei mielistele äänestäjiä. Tykkään rehelllisyydestä ja arvostan suoruutta. Olen tympäänttynyt teeskentelevään Lindtmaniin, jonka ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin haukkua hallitusta. Olen toivonut, että hän esittäisi konkreettisis ehdotuksia valtion taloustilnteen parantamiseksi, mutta ainoa on se, kun hän sanoo, että hallituksen pitäisi panostaa kasvuun. Panostaa siis mihin ja miten?
En ole kokoomuslainen, mutta minua inhottaa päinvastaisella tavalla. Liian pelkurimaista toimintaa, liian vähän ja liian heikkoja muutoksia. Mutta arkailusta on suomalaiset poliitikot tehty, puolueesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä?
Onneksi seuraava hallitus on sdp+kok+kesk, toivotaan nyt että pienet haittapuolueet (rkp, vihreät,vl) pidetään ulkona
Suomessa ei voida muodostaa hallitusta ilman RKP:tä, mutta muuten tuo on ainoa hallituspohja joka voidaan näillä gallupeilla saada aikaiseksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä?
Heh, antaa demareiden hoitaa vasemmiston ja vihreiden kanssa.
Oikeasti, kokoomuksen ei kannata enää osallistua, ei olisi kannattanut tälläkään kierroksella. Toivoin rehellisesti demareiden voittoa tällekin kaudelle.
Parasta kun tämä maa vajoaa sinne kreikan tasolle, sosialismi ja kommunismi näyttää miten yritykset tuhotaan. Vain siten harhaluulot demareista ja vasemmistosta saadaan häivytettyä.
Kokoomus voi sitten rakentaa keskustan kanssa uudelleen, ilman sosialismia.
Olen kommunisti, mutta silti pidän hallituksen toimia oikeansuuntaisina.