Miksi ihmiset ei enää kuuntele klassista musiikkia?
Esim beethowen työpäivän jälkeen rauhoittaa mukavasti.
Kommentit (69)
Just kuuntelin tsaikovskia eilen prokofieviä
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuulee useimmin tuota sontaa radiosta.
Älä sekoita klassikoita ja klassistamusiikkia keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Beethoven kirjoitetaan v:llä ja isolla alkukirjaimella. Se on siis Beethoven eikä beethowen.
Tiesimme kyllä kenestä oli kyse. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räppi on parempaa.
Öyh öyh jeah jeah öh öh öh. Tiiätkö biisin. On muuten hyvä. Videossa heilutellaan käsiä ja öhkitään.
Mä tiiän! Tosi hyvä biisi! Melkein yhtä hyvä ku tää "aah ööh matafaka ööh aah matafaka" Tiiätkö sä ton?
Friiistailö?
Seki on hyvä biisi mut se menee näin "friistailo ratamakarooni friisteliö"
Käydään sinfoniaorkesterin konsertissa aina kun ehditään. Pakkasella vähän ikävä raahautua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyihminen ei ole altistunut sille tai esim jatsille..ei ole kykyä ottaa vastaan..
Nykyajan pop ja iskelmä on niin musiikillisesti köyhää että se on tylsistyttänyt kohderyhmänsä.
Niin sanottiin aikoinaan jatsistakin. Ei ole aikaa, jolloin ennen ei olisi ollut paremmin. Etenkin vanhemman väen mielestä.
No sen on täytynyt tapahtua ennen kuin jazz kehittyi taiteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan kuunnella Glenn Gouldin versioita Bachin musiikista loputtomiin.
Glenn Gould myös uskalsi hyräillä klassisen musiikin tahtiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säveltapailun ansiosta lapsena minulle kehittyi absoluuttinen sävelkorva.
Eikö sen kanssa synnytä?
Ei, vaikka myös geeneillä on osansa sen muodostumisessa. Absoluuttinen sävelkorva voi normaalisti kehittyä vain varhaisessa lapsuudessa, mutta tutkimukset on osoittanut, että ainakin valproaatti-niminen lääkeaine voi mahdollistaa absoluuttisen sävelkorvan kehittymisen myös aikuisille.
Paljonko geeneillä on merkitystä? Eikö Sakakibaran tutkimuksessa absoluuttinen sävelkorva kehittynyt ainakin melkein kaikille alttiissa iässä harjoitetuille lapsille?
Jostain syystä näin iäkkäämpänä olen alkanut rakastaa klassista musiikkia. Kuuntelen joka päivä tunnin pari. Suoratoistona Qobuz on jokaiselle musiikista pitävälle harkinnan arvoinen kokeilu. Listoja tekemällä ei tule taukoja.