Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole täysköyhiä

Vierailija
23.02.2026 |

Kaikille annetaan rahaa ruokaan ja asumiseen. Mutta rahan käytössä on selvästi opettelua vielä. Jos rahaa on vähän niin sitä ei voi käyttää leväperäisesti. Monet törsää heti kun saavat rahaa. Pitäisikö elämän hallintaa opettaa enemmän peruskoulussa. Kun tuntuu vanhemmatkin olevan usein hukassa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen esimerkki. Se kaljaan menevä kaveri on onnistunut jotenkin säästämään kolme tonnia, koska hän menee siihenkin erittäin harkiten huomatessaan, että on heikompi jakso ja psykiatrian tarjoama apu ei riitä. Hän tarjoaa säästöjään minulle, koska hän ymmärtää entisenä yrittäjänä hyvin tilannettani, kun keväällä on rahat loppu ja uutta ei muutamaan kuukauteen tule. Minä taas kuuntelen hänen murheitaan ja pidän hänet ehkä hengissä, ja kun minulla menee paremmin, hän pääsee töihin voimiensa mukaan. Tämä on todellisuus, ja te köyhiä mustamaalaavat ääliöt sietäisitte saada selkäänne. 

Ei kuulosta uskottavalle tarinalle kyllä tämä.

Vierailija
22/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei onneksi koskaan pääse valtaan, että pääsisi tuhomaan koko suomen kansan ja valtion. Kokoomus olisi loistava aate Pohjois-Korean maahan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa joilla rahat loppuu kesken kuun ostaa alkoholia tupakkaa valmisruokaa noutoruokaa herkkuja. Opetelkaa elämään varojenne mukaan. T. Ap

Jaa. Minä odottelin neljä kuukautta sairaspäivärahapäätöstä Kelasta, ja eivät kuulemma voineet sillä välin myöntää mitään muuta tukea. Sain vinkin käydä diakonilla ja ruokajonossa.  Kyllä alkoi olla stressiä laskuista ym kun tili ammotti tyhjänä. En polta enkä juo. Sairastua voi kuka vain. 

Vierailija
24/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tajua mitään. Maassa on paljon porukkaa, jotka tietävät, mitä on olla kusessa. Me autamme toisiamme. Voipi olla, että kaveri on minulle tonnin velkaa, mutta ei pysty maksamaan. Minäkään en rahaa häneltä aiemmin tarvinnut, mutta nyt molemmilla menee vielä huonommin. Olenko silloin täysköyhä, hmm. 

Tarvitset apua. Eikö sossusta saa neuvontaa? Tai kelassa. Tottakai ymmärrän. Olen elänyt jo kauan ja aloittanut ilman rahaa opiskelijana. Koskaan ei ole rahat loppunut niin etten ruokaa saisi. Ap 

Aika moni meistä on aloittanut ilman rahaa opiskelijana. Et ymmärrä. Mä olen 90-luvun lamassa jäänyt tilanteeseen, jossa työpaikkaa ei ollutkaan mutta minulle ei muistettu kertoa. Ruokaan ei ollut rahaa ja opintotuki oli kesäksi poikki. Vanhemmat olivat helisemässä omien lainojensa kanssa. En saanut sossusta kuin vittuilua. En anna ikinä anteeksi, enkä enää myöskään ikinä mene sinne vastaavaa kuulemaan. Tässä tilanteessa kun aikuisen vastuut painaa niskassa, ei ensimmäiseksi mennä hakemaan jotain saatanan neuvontaa, kun kaikki energia menee sen miettimiseen, mitä nyt kannattaisi tehdä ja kenen puoleen kääntyä. Sossu on niistä tahoista vihoviimeinen.

Vierailija
25/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen esimerkki. Se kaljaan menevä kaveri on onnistunut jotenkin säästämään kolme tonnia, koska hän menee siihenkin erittäin harkiten huomatessaan, että on heikompi jakso ja psykiatrian tarjoama apu ei riitä. Hän tarjoaa säästöjään minulle, koska hän ymmärtää entisenä yrittäjänä hyvin tilannettani, kun keväällä on rahat loppu ja uutta ei muutamaan kuukauteen tule. Minä taas kuuntelen hänen murheitaan ja pidän hänet ehkä hengissä, ja kun minulla menee paremmin, hän pääsee töihin voimiensa mukaan. Tämä on todellisuus, ja te köyhiä mustamaalaavat ääliöt sietäisitte saada selkäänne. 

Ei kuulosta uskottavalle tarinalle kyllä tämä.

No eipä tietenkään kuulosta, kun te nojatuolifanaatikot ette oikeasti tunne riittävästi ihmisiä. Te ette ymmärrä, miten paljon hyvyyttä noista kerroksista löytyy. Ei sillä, löytyy paljon paskaakin, mutta usein sekin on sukupolvien mittaan kertyneen kärsimyksen seurausta. 

Vierailija
26/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysköyhä: tilillä on vain 0,56 euroa rahaa...

Oletko törsännyt?

Meni 500€ kananugetteihin, jauhelihaan ja lonkeroon

Tuohan on vielä kohtuullista.

Vierailija
27/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole rikkaitakaan, kun ei ole yhtään, jolla olisi sata miljardia kertaa enemmän kuin keskivarakkaalla. 

Vierailija
28/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on noin 900.000 täysköyhää taliaivo

Voisiko ne 900.000 täysköyhää taliaivoa mennä töihin?

Hyvä idis. Tiedätkö missä on 900 000 työpaikkaa?

Ei tällä palstalla ainakaan.

Vierailija
29/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo annetaan sullekin vaan 500€ maksat siitä laskut ja ruoka ja kaiken tai sitten voit itse kokeilla omasta palkasta kokeilla maksaa tuolla summalla auton, sähkö, vesi , puhelin, netti, vaatteet, ruoka, hygienia menot , kodinkoneet jos ne menee rikki. elä noin vuoden tule sitten Sanomaan miten helppoa ja vaivatonta se on.

Vierailija
30/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosa kenties puolet haluaa oikeasti töihin,loput oleskelee.

Vierailija
31/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituilla elelee nykyisin materiaalisesti leveämmin kuin mitä tavalliset duunarit elivät 1980 -luvulla. Nykyiset köyhät ovat sitä vain suhteessa nykyiseen keskivertoon. Kun kolmannen maailman maasta muuttaa Suomeen elämään yhteiskunnan tuilla, pääsee heti maailman 10% rikkaimman joukkoon vaikka ei koskaan laittaisi tikkua ristiin: on asunto, ruokaa, terveydenhoito ja kaikki muut palvelut käytössä ilmaiseksi. Vapaa-aikaakin piisaa ihan mainiosti, ei työ kroppaa rasita.   

Vierailija
32/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta 🤔

Vierailija
33/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosa kenties puolet haluaa oikeasti töihin,loput oleskelee.

Et vastannut kysymykseen

Vierailija
34/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatpa nämä modet herkkiä pikkuprinsessoja

Vierailija
35/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne muutama työtöntä jotka tuhlaa tuet alle viikossa ja sitten ne kerjää ja yrittää lainata jokaiselta rahaa jonka tuntevat. Minultakin yrittävät ja lupaavat jopa 50% korkoa. En ole lainannut rahaa.

Vierailija
36/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työpaikkaan voi vaan mennä?

t. vielä palkkatöissä

Vierailija
37/37 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Orpon hallitus loihtisi aluksi ne 100000 uutta työpaikkaa? Tähän asti saldo on enemmänkin miinuksen puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä