Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen mielestä 200 euroa on "ei juuri mitään"?

Vierailija
23.02.2026 |

Minusta tuo on huomattava rahamäärä kun katsoo mitä sillä voi ostaa.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Se ei ole ongelma niin kauan kuin Suomi saa vapaata lainaa markkinoilta mutta jossain vaiheessa käy kuin Kreikalle, että ainoa taho mistä sitä enää saa kertoo myös mihin sitä rahaa voi käyttää. Sitten ei tarvitse itse miettiä mistä leikataan.

Toki leikkaukset on ihan pätevä vaihtoehto veronkorotuksille ja lainalle, mutta tarkenna nyt vielä mistä leikkaisit?<

En tarkoituksella lähtenyt erittelemään miten taloutta pitäisi tasapainottaa koska en halunnut keskustelun muuttuvan liian repiväksi. Mutta kun kysyt voin kertoa muutaman asian mitä mielestäni pitäisi tehdä. Ensinnäkin en sanonut että verotusta ei pitäisi kiristää, mutta olen ehdoton siinä että mielestäni keskituloisten ja hieman sen yli tienaavien verotusta ei pidä kiristää. Tarkoitan ihmisiä jotka tienaavat bruttona sen 3000-8000 euroa. Suurituloisten, sanotaan nyt vaikka mututuntumalta yli 120 000 euroa tienaavien ansiotulon verotusta ehkä hieman voi kiristää, mutta huomautan myös että heidänkin verotus on jo Suomessa kovaa. Listaamattomien osakeyhtiöiden osinkoverotuksen huojennuksesta sen sijaan saisi mielestäni ottaa hieman pois. Yksi juttu, mikä verotukseen ei varsinaisesti liity mutta minkä tekisin olisi työttömyystuet suojaosan palauttaminen minkä nykyinen hallitus on ottanut pois. Näiden lisäksi on varmasti muitakin verotuksen muutoksia mitä kannattaisin mutta nämä tulevat nyt ensimmäiseksi mieleen. 

Sitten leikkauksiin. Mielestäni tulonsiirroista on tarpeellista leikata yhä edelleen. Yritystuet ovat  tarpeellisia, mutta rehellisyyden nimissä niistä osa on ehkä jopa elinkeinoelämälle haitallisia ja niistä leikkaaminen olisi suotavaa. Kehitysavusta voi mielestäni leikata vielä lisää. Byrokratian keventäminen säästäisi paitsi rahaa niin myös mahdollisesti parantaisi talouskasvua. Yksi iso, mutta kimurantti asia on asumistuet. Ne ovat Suomessa valtava suhteellinen kuluerä ja niissä raha siirtyy käytännössä yhteisestä kassasta vuokranantajien taskuun, joten kyllä, mielestäni niistä pitäisi leikata vaikka se ihmisten kukkarolle käykin ensiksi.

Tässä muutamia asioita mitä mielestäni pitäisi tehdä. Ylipäätään sanoisin että valtion budjetissa on yhä edelleen valtavasti asioita mistä voidaan leikata ja myös muita keinoja tasapainottamiseen löytyy. Uskon kuitenkin vahvasti että jos korkea verotus olisi ratkaisu sille että maalla menisi taloudellisesti hyvin niin Suomella pitäisi mennä todella lujaa. 

Vierailija
102/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi viikonlopun kaupassakäyntiin menee tollanen pikkusumma.

Sellasta se on, kun ei tarvii edes odotella palkkapäivää, joskus vaan tulee huomattua, että jahas tilille on taas tullut lisää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä sillä käy kuin pari kertaa ruokakaupassa tekemässä isommat ostokset lapsiperheelle...

Kolme euroa/henkilö/päivä.

Mistä kummasta luit, että montako henkeä tuolla on, jota kommentoit? Ja sen, että kauanko nuo "isommat" ostokset riittävät?

Silloin kun meillä asui vielä pojat (4kpl) kotona niin niitä "isompia" ostoksia ostettiin parin-kolmen päivän välein.

Vierailija
104/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna mihin? Kertasummana ei paljon,vakiomenona kyllä.

Vierailija
105/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 eurolla saa yhdet hienot kengät tai 3-4 bileiltaa. En hirveästi murehdi tuollaista summaa.

t. sinkku

Vierailija
106/119 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sillä voi ostaa? Kahden päivän ruoat. 

Vierailija
107/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
108/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 200€:lla saa viikon ruuat meidän perheelle, tai mulle uuden alusasusetin tai molemmille lapsille uudet farkut tai kuukauden bensat mun autooni. Kaikki näistä on niin tavanomaista kulutusta meidän perheessä, että mä voisin hyvin sanoa, että 200€ ei oo paljon mitään.

Ollaan keskituloisia, ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä.

Vierailija
109/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minun mielestä. Olen rikas ja 200€ ei tosiaan tunnu missään. 

Vierailija
110/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen suomalainen tienaa yhdessä 7.5h työpäivässä päivässä 233€. Tämä on se mitä työ maksaa työnantajalle jos bruttopalkka on 3500€/kk. 

Tosin siitä otetaan ensin 40% palkan sivukuluihin ja sen jälkeen 30% tuloveroon niin käteen jää 69€ / päivä. 

Tästä syystä julkisten menojen radikaali leikkaus on tarpeen. Duunarin työllään tienaamia rahoja ei vaani ahne suurkapitalisti tai työnantaja, vaan julkisten menojen pohjaton kita. 

Vierailija
111/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin 200 euroa enemmän kuukausittain, niin mun elämä olisi paljon helpompaa.

T. Köyhä

No mitä olet tehnyt sen eteen että joskus saisit. 

Minä olen jo vuosia tehnyt asioita sen eteet että tulot kasvaisivat. Nyt tulee jo vähintään tonni kuussa ylimääräistä kuukausittain. Eli ei muuuta kuin mars mars sijoittamaan. 

Vierailija
112/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sain ennakkoperintöä 26 000€ sekä katumaasturin, mutta ei tuo mielestäni ollut mitään. Tuolla summalla maksoin jäljellä olevan asuntolainani pois kolmikymppisenä. Asun Helsingissä,

Vierailija
113/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suhteellista. 200€ on iso raha, en todellakaan pidä ei minään. Mutta jos mun tuloni kasvaisivat 200€/kk, ei se vaikuttaisi mihinkään muuhun kuin siihen, että sijoittaisin enemmän. 

Vierailija
114/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen, jolla on rahaa enemmän kuin tarpeeksi, ja sanoo vielä että raha ei tee onnelliseksi. Hyvähän se on silloin sanoa noin, kun ei itsellä ole rahahuolista tietoakaan. Voi valita kaupassa sen kalleimman vaihtoehdon ja ihmetellä ääneen, että onpa halpaa!

Vierailija
115/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 € on minulle alle kahden päivän nettopalkka. Kun useinmiten välttää turhaa kulutusta ja lqittaa rahaa säästöön, niin välillä voi sitten hemmotella itseään ja läheisiään. Tammikuussa ostin kesälomamatkan Italiaan, helmikuussa uuden Galaxy Tab S10 Ultra -tabletin.

Vierailija
116/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut parina viikonloppuna marimekkoa myyntiin vintediin ja saldo oli just nn200 e.

Melkoisesti työtä pitää tehdä, eikä ne marimekotkaan tule taivaasta.

Sain vaihtokauppoista villalankaa ja teen yhteen sataman kauppaan villasukkia myyntii.

Illassa teen yhden sukan,  max. Yleensä puolikkaan , mutta viikonloppuisin paikkaan tilanteen, eli pyrin saamaan 5 sukkaa, eli 2,5 paria. Sukkaparista saan 20 e, eli

200 e vaatiin 20 sukan kutomisen,

Vierailija
117/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu mistä asiasta on kyse. Esimerkiksi raaskin laittaa 200 euroa hammaslääkärille, mutta tuota summaa en ikinä raaskisi laittaa viihteilyyn, suoratoistopalveluihin, wolttailuun, kynsiin, ripsiin, botoksiin, jne.

En siis ole mikään hyvätuloinen, vaan yksineläjä 2000 euron bruttopalkalla. Itselleni 200 euroa on iso raha, jota ei turhuuteen laiteta. 

Vierailija
118/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut parina viikonloppuna marimekkoa myyntiin vintediin ja saldo oli just nn200 e.

Melkoisesti työtä pitää tehdä, eikä ne marimekotkaan tule taivaasta.

Sain vaihtokauppoista villalankaa ja teen yhteen sataman kauppaan villasukkia myyntii.

Illassa teen yhden sukan,  max. Yleensä puolikkaan , mutta viikonloppuisin paikkaan tilanteen, eli pyrin saamaan 5 sukkaa, eli 2,5 paria. Sukkaparista saan 20 e, eli

200 e vaatiin 20 sukan kutomisen,

Minun 200 € eteen ei tarvitse tehdä muuta kuin odottaa. edellinen 200 tuli täyteen tänään, seuraava tipahtaa tilille perjantaina. Sitten ensi kuun eka 200 euroa on tullut tilille tiistaihin mennessä, osa maanantaina ja osa tiistaina. 

Paljon mukavampaa näin kuin sukkien kutominen. 

Vierailija
119/119 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 200€:lla saa viikon ruuat meidän perheelle, tai mulle uuden alusasusetin tai molemmille lapsille uudet farkut tai kuukauden bensat mun autooni. Kaikki näistä on niin tavanomaista kulutusta meidän perheessä, että mä voisin hyvin sanoa, että 200€ ei oo paljon mitään.

Ollaan keskituloisia, ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä.

Mitä te syötte, jos 200lla saatte viikon ruoat? Meillä menee 2 aik. ja 2 lasta, noin 800€/vko ruokaan. Yhtään, jos herkutellaan viikonloppuna, selvästi yli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi