Millaisen ihmisen mielestä 200 euroa on "ei juuri mitään"?
Minusta tuo on huomattava rahamäärä kun katsoo mitä sillä voi ostaa.
Kommentit (78)
Jos saisin 200 euroa enemmän kuukausittain, niin mun elämä olisi paljon helpompaa.
T. Köyhä
ENpä itse sitä tilillä huomaisi, mutta voisihan sen heti laittaa vaikka rahastoihin kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
No eipä sillä käy kuin pari kertaa ruokakaupassa tekemässä isommat ostokset lapsiperheelle...
Kolme euroa/henkilö/päivä.
Sellaisen, jolla on minimitoimeentuloa enemmän rahaa.
S-ryhmän kaupoista Xtra ja K-kaupan KMenu-ruuat vaan käyttöön, tai Lidli jos paikkakunnalla on.
Jauhopaketti noin 1 euroa.
Perunajauho noin 1 euroa.
Sokerikilo noin 1 euroa.
Iso öljypullo noin 4 euroa.
Noilla leivot, teet marjakiisselit, leivot pullat ja leivät, itse. Lisäksi ostat vain jättipussit juureksia (porkkanat lantut perunat ym.) kerran kuussa ja pystyt tekemään keittojakin: Lihaa aina halvimman kilohinnan mukaan joukkoon, jos lihansyöjä olet.
Mitä sillä voi ostaa paljon? Ruokaako?
Sehän riippuu missä yhteydessä summasta puhutaan. Eihän se ole juuri mitään perheen kuukausittaisissa elinkustannuksissa.
Asuminen on ainakin niin helvetin kallista että 200 e katoaa hetkessä eikä riitä mihinkään. Ei näillä pakkasilla voi sillan alla asua. Mutta mitäpä Kelan elätti näistä asumiskuluista tietää kun joku muu maksaa vuokran.
Ei se ole työttömällekään mikään iso raha - saa 2 viikon ruoat. Oletko elänyt jossain laitoksessa ilmaiseksi viime vuodet?
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin 200 euroa enemmän kuukausittain, niin mun elämä olisi paljon helpompaa.
T. Köyhä
Ei olisi kuin hetken helpompaa. Kohta olisit kerjäämässä taas kahtasataa lisää...
En saa tuolla summalla "jenkkipeltini"tankkia edes täyteen...tuolla summalla jäisi cruisailut vähiin..
Onhan se iso raha sellaiselle jonka elämisen kustannukset maksaa joku muu niin että voi vain käyttää 200 e mihin ikinä haluaa. Siinä vaiheessa kun maksaa kaiken itse, 200 euroa ei tunnu enää isolta summalta.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän kaupoista Xtra ja K-kaupan KMenu-ruuat vaan käyttöön, tai Lidli jos paikkakunnalla on.
Sokerikilo noin 1 euroa.
Noilla leivot, teet marjakiisselit, leivot pullat ja leivät, itse. Lisäksi ostat vain jättipussit juureksia (porkkanat lantut perunat ym.) kerran kuussa ja pystyt tekemään keittojakin: Lihaa aina halvimman kilohinnan mukaan joukkoon, jos lihansyöjä olet.
Hyi, sairastuisin hyvin nopeasti tuollasella ruokavaliolla :S
Onhan se rahaa, mutta jos ei lle muuta rahaa, onhan se tosi vähän
Ei meidän perhe tuolla monta päivää elelisi. Kahden työssäkäyvän autoihin 50+50€ tankkaus ja se toinen satanen menisi neljälle hengelle ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se iso raha sellaiselle jonka elämisen kustannukset maksaa joku muu niin että voi vain käyttää 200 e mihin ikinä haluaa. Siinä vaiheessa kun maksaa kaiken itse, 200 euroa ei tunnu enää isolta summalta.
Mullakin on Kela Gold.
Sehän riippuu siitä mihin vertaa ja mitä sillä saa. 200 euroa on minusta paljon paidasta mutta ei juuri mitään auton isommasta huollosta.
No se nyt riippuu ihan siitä mihin sen käyttää. Johonkin isoon ostokseen se ei ole paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sokerikilo noin 1 euroa.
Kiisselit :D
No eipä sillä käy kuin pari kertaa ruokakaupassa tekemässä isommat ostokset lapsiperheelle...