Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen mielestä 200 euroa on "ei juuri mitään"?

Vierailija
23.02.2026 |

Minusta tuo on huomattava rahamäärä kun katsoo mitä sillä voi ostaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ENpä itse sitä tilillä huomaisi, mutta voisihan sen heti laittaa vaikka rahastoihin kasvamaan.

Noin pientä summaa viitsi laittaa edes rahastoihin.

Siis tämä :D vähintään 5t erissä, muuten ei jaksa edes siirtää pienempiä summia.

Vierailija
62/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole työttömällekään mikään iso raha - saa 2 viikon ruoat. Oletko elänyt jossain laitoksessa ilmaiseksi viime vuodet? 

Kahden viikon? Kyllä 200 euroa riittää melkein kuukauden ruokiin. Minulla menee kuukaudessa noin 250 euroa.

No joo, laskin kaikki tavalliseen ruokakauppaan menevän rahan mukaan. Eli esim. wc-paperi, talouspaperi, suihkusaippua, hammastahna- ja harjat, parranajovälineet jne.

Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka terveellisesti syöt? Syötkö marjoja, lihaa, kalaa, hedelmiä, pähkinöitä, tuoreita vihanneksia, käytätkö mausteita ja hyvää oliiviöljyä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla saa 2 viikon ruuat 3 hengen perheelle, kun on tarkka valinnoissa. 

Noin yleisesti olen sitä mieltä, että nykyään kaikki on niin kallista, että 200 eurolla ei saa oikein mitään. 

Vierailija
64/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Miksi ihmeessä vedät ruotsin tähän? Vertaa mieluummin suomalaisen naapurin palkkaa omaasi että paljonko jää.<

Siitä syystä että suhteessa matalat palkat ja korkea verotus eivät ole yhtälönä houkutteleva. Itse en ole Suomesta muuttamassa pois, mutta tiedän että palkasta korkeamman käteen jäävän osuuden vuoksi ihan suomalaisia ihmisiä muuttaa ulkomaille ja ne ns huippuasiantuntijat joita Suomi haluaa tänne ovat täällä muutaman vuoden jonka jälkeen hekin lähtevät paremman elintason perässä muualle, jos siis ovat alunperin ottaneet niin huonosti asioista selvää että ovat tänne edes päätyneet. Karrikoidusti näin. 

Vierailija
65/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen elättäjänä niitä kakssatasia tuntuu menevän sinne sun tänne, onneksi on mistä antaa.

Vierailija
66/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmen hengen perheen kuukauden ruokabudjetti.

T: työtön äiti ja 2 lasta 

Vierailija
67/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kertonut tarkoittaako 200 euron kertapottia kuten lottovoittoa vai 200 euroa joka kuussa. Jos nettopalkkani nousee 200 euroa kuussa se on iso nousu, jolla on merkitystä elintason kannalta, mutta 200 euroa lotosta kerran 50 vuoteen ei tunnu missään.

Vierailija
68/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle, joka vertaa sitä esimerkiksi 100 000 € arvoiseen perintöön (asunto + muut.) Ja on tottunut siihen, että rahaa on. Toki se olisi mitään, jos saisin sen kuukausittain ekstrana, mutta yhdellä kertaa se on vain 200 €, joka hupenee pariin pakolliseen hankintaan.

Vierailija
69/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiselle, joka vertaa sitä esimerkiksi 100 000 € arvoiseen perintöön (asunto + muut.) Ja on tottunut siihen, että rahaa on. Toki se olisi mitään, jos saisin sen kuukausittain ekstrana, mutta yhdellä kertaa se on vain 200 €, joka hupenee pariin pakolliseen hankintaan.

Meillä oli hieman erikoinen tilanne sillä tavoin, että lapsesta asti totuimme rahaan ja siihen, että asiat ovat ok. Sitten vanhemmat käskivät kuitenkin arvostamaan rahaa, ilmeisesti ymmärtämättä, että emme olleet nähneet tilannetta, jossa ei ole varaa ruokaan, matkoihin yms. Kovin vaikeaa silloin on palvoa jotain sadan euron kuukausirahaa kuin se olisi lahja taivaasta. Ei se tarkoita, että se on mitätön ja turha summa, vaan että se ei ole mitään uutta ja ihmeellistä eikä siksi aiheuta mitään erityisreaktiota.

Vierailija
70/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään lompakossa pitää aina olla käteistä vähintään tuon verran.

Vierailija
71/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen, töissäkäyvä ihminen. Kyllä tuo mulle olisi ihan mukava summa, jos saisi sen verran enemmän palkkaa joka kuukausi. Bruttopalkkani on 1900 euroa. 

Vierailija
72/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin kaksi ihmistyyppiä. Rikas jolla on liikaa rahaa joten 200€ sinne tänne ei tunnu missään. Ja köyhä joka joutuu maksamaan perustarpeensa roposillaan ja toteamaan ettei 200€ näillä hinnoilla riitä mihinkään. Se on iso raha mutta menee yhteen hammaslääkärikäyntiin julkisella puolella.

Vierailija
73/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei ole niin että verotusta voisi kiristää entisestään. Ongelma ei ole koskaan täällä ollut liian pienet verot. Nehän on melkein maailmanennätys. Ongelma on siinä että maailmanennätysverotkaan ei riitä, koska poliitikot TUHLAAVAT kaiken mitä saavat. Vaikka jokainen maksaisi täällä 4000 euroa veroa kuukaudessa, poliitikot kohta sanoisivat että lisää tarvitaan, koska keksivät niin paljon lisää kohteita mihin käyttää verorahaa.

AINA löytyy tuhlauskohteita enemmän kuin tuloja. Onhan näitä äkkirikastuneita urheilijoita tai lottovoittajia joilla menee muutamassa vuodessa miljoonia tai kymmeniä miljoonia ja ovat puilla paljailla. Sellainen on meidänkin valtio. Tuhlaaja.

Vierailija
74/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole työttömällekään mikään iso raha - saa 2 viikon ruoat. Oletko elänyt jossain laitoksessa ilmaiseksi viime vuodet? 

Kahden viikon? Kyllä 200 euroa riittää melkein kuukauden ruokiin. Minulla menee kuukaudessa noin 250 euroa.

No joo, laskin kaikki tavalliseen ruokakauppaan menevän rahan mukaan. Eli esim. wc-paperi, talouspaperi, suihkusaippua, hammastahna- ja harjat, parranajovälineet jne.

Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka terveellisesti syöt? Syötkö marjoja, lihaa, kalaa, hedelmiä, pähkinöitä, tuoreita vihanneksia, käytätkö mausteita ja hyvää oliiviöljyä? 

Todella epäterveellisesti. Ruiskaurapuuroa, ruisleipää, lauantaimakkaraa, valmiseineksiä, piimää, appelsiinimehua, kahvia, kahvileipää, banaaneja, jogurttia, jäätelöä, suklaata. Tuossa vakiosyömiset ja juomiset.

Vierailija
75/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä sillä käy kuin pari kertaa ruokakaupassa tekemässä isommat ostokset lapsiperheelle...

Minun tuloni pienenivät n. 200 eurolla 2 vuotta sitten. Kyllä se vaan tuntui 6 henkisen lapsiperheen budjetissa. Eihän se ole "kuin" viikon ruoat. Mutta ei lapsia voi viikkoa nälässä pitää.

Mutta jos nettotulot pienenevät 200 eurolla/kk, se on 1200 euroa pois vuosibudjetista. Kahdessa vuodessa jo 2400 euroa.

Eikö 12 x 200 ole 2400 euroa?

Vierailija
76/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista. Vuosituloissa tai vaikka perinnöksi se ei ole juuri mitään, mutta tikkarin hinnaksi aika suolainen.

Vierailija
77/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä sillä käy kuin pari kertaa ruokakaupassa tekemässä isommat ostokset lapsiperheelle...

Minun tuloni pienenivät n. 200 eurolla 2 vuotta sitten. Kyllä se vaan tuntui 6 henkisen lapsiperheen budjetissa. Eihän se ole "kuin" viikon ruoat. Mutta ei lapsia voi viikkoa nälässä pitää.

Mutta jos nettotulot pienenevät 200 eurolla/kk, se on 1200 euroa pois vuosibudjetista. Kahdessa vuodessa jo 2400 euroa.

Itsellä 2800 euron nettotuloista pystyy säästämään vuosittain n. 3000 euroa ilman että tarvitsee kuluja mitenkään laskea tai yrittää säästää.

Sitten saisi vain 1800 € vuodessa säästöön.

Vierailija
78/78 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on minulle iso raha. Olen köyhästä perheestä, kituutin opiskeluajat ja nyt valmistuttuani olen työttömänä. Olen tottunut elämään niin vähällä että tuollainen summa on minulle ihan lottovoitto. Sillähän syö vaikka kuinka pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi