Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?

Vierailija
22.02.2026 |

Kiinnostava kysymys, kokemukseni mukaan ei voi

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotain oikeaa tutkimusta voisin lukea siitä, että naisen kannattaa ryhtyä seksiin vaikkei sitä haluaisikaan. "

No kyse on itsensä tuntemisesta. Tietenkään ei kannata montaa kertaa ryhtyä seksiin ilman halua jos mitään positiivista ei itsellä sitten tapahdu. Mutta jos kokeilee ja toteaa että tämähän on itse asiassa ihan kivaa kun vain vauhtiin pääsee niin siitä voi oppia että minä reagoinkin tällä tavalla.

Varsinkin seksissä todella tärkeää on se itsetuntemus siitä miten juuri minä reagoin ja miten juuri minun haluni herää. Vaikka miten netti huutaa että sitä pitää pikkarit kostua kun se mies vain vähän vilkaiseekin tai muuten ei ole riittävää kemiaa niin se ei ole mikään totuus jos itse ei vain reagoi niin.

Vierailija
182/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon"

Jumala on luonut ihmisen juuri sellaiseksi kuin on halunnut ja tiennyt täsmälleen mitä tekee. Hän ei voi lykätä ihmiselle vastuuta siitä että hänen oma luomuksensa on varsin vajavainen ja syntiin taipuvainen.

"Suurin osa ei siihen tartu vaan lähinnä fanittavat jeesusta samalla kun elävät syntielämää - eivätkä edes ihan mitään pikkusyntejä vaan ihan todella suuria hirveyksiä ja vääryyksiä"

Suurin osa ihmisistä ei onneksi tee mitään suuria hirveyksiä.

Höpsis pöpsis, jumala ei ole mikromanageri vaan ihmisellä on oma vastuunsa kurottaa kohti jumalaa ja pyytää johdatusta. Apinahaaremilaiset eivät sitä tee ja yrittävät syyttää omista virheistään jumalaa - ei se ole hänen vaan ihan pikku apinoiden oma vika.

Suurin osa ihmisistä tekee ja hyväksyy sekä tukee hirveyks

Mitenkäs se yksi raamatullinen sanonta menikään?

Jotenkin niin, että joka itsensä ylentää, se alennetaan.

Sinä et vaikuta sitten yhtään uskovaiselta, tai sitten sinulla on joku ihan oma lahko ja oma jumalasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi jotkut neropatit hakevat aina perustelut eläinkunnasta"

Koska eläinkunnasta löytyy aina sopiva esimerkki tukemaan omaa näkemystä. Joku voisi sanoa että ihmisen pitäisi oikeastaan luonnostaan lisääntyä jakautumalla kun ameebakin tekee niin.

Vierailija
184/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin, tosin minulla nyt on matala/vaihteleva libido muutenkin. Mutta mikäli en ole ottanut eroa kumppanista, niin voi olettaa, että suhde on mielestäni hyvä. Itse ylipäätään kaipaan enemmän sellaista arjen kumppanuutta ja sielujen sympatiaa, kuin seksiä.

Entä mitä mietit siitä, että se miehesi samaan aikaan ei olisi tyytyväinen?

Jos ihminen suhteessa pysyy niin sitten hän kuitenkin ilmeisesti kokee että suhteessa on enemmän hyvää kuin huonoa. Jos ne huonot puolet ovat liikaa, ja niitä ei saa korjattua, niin sitten suhteesta kannattaa lähteä. 

Ilman seksiä oleminen kutenkin on paljon pienempi paha kuin vastentahtoisesti seksin harrastaminen. 

Eikä puoliso ole toisen runkkulelu. Jokainen osaa myös itse tyydyttää itsensä. Niin se uskollinen vaimokin todennäköisesti tekee.

Vierailija
185/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen osaa myös itse tyydyttää itsensä. "

Joo ja jos seuraa kuppanistaan kaipaa niin voi kyllä puhua yhtä hyvin itsekseenkin.

Vierailija
186/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä puoliso ole toisen runkkulelu. "

Ei mutta ei ole sellainenkaan jonka toiveista ja tarpeista ei tarvitsisi välittää lainkaan.

Vierailija
187/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihalut ainakin itsellä on muuttuneet elämän myötä paljon. Nainen on myös syklinen olento, ovulaatio määrittää minkä verran tekee mieli. Miehillä tällaista syklisyyttä ei tunnu olevan vaan he haluavat aina saman verran. Itselle arjessa olisi helpompi Satisfyerilla ottaa mitä tarvitsee ja oman rakkaan vieressä sitten vain kölliä. Koen että rakastan toista ihan yhtä lailla vaikka ei jatkuvasti olisi seksiä. Olemme ystäviä ja elämänkumppaneita. Samanlaisia ja erillisiä. Toki siis vaikka sanon näin niin seksiä kuitenkin on se 4 kertaa viikossa keskimäärin kuitenkin. Itselle se on vähän verrattuna vaikka nuoruuteen, jolloin tuon verran saattoi olla päivässä. 

Vierailija
188/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Jotain oikeaa tutkimusta voisin lukea siitä, että naisen kannattaa ryhtyä seksiin vaikkei sitä haluaisikaan. ""

Niinhän ei ole missään sanottu. Vaan että osa ihmisistä nyt vain reagoi niin että he eivät tunne kovin usein jo etukäteen suurta halua seksiin vaan se halu tulee vasta kun siihen on riittävästi sopivia ärsykkeitä, esim. sen kumpanin fyysisiä kosketuksia. Eli että se seksi on jo aloitettu.

Tämä ei tarkoita että seksiin pitäsi ryhtyä jos ei yhtään huvita. Vaan että seksille voi antaa myös mahdollisuuden jos tietää että itselle se toimii usein niin.

Vierailija
189/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinhän se olisi. Ja siitä se naisten haluttomuus juuri johtuu, kun heidän tarpeensa jäävät huomioimatta. On vain mies ja hänen tarpeensa."

Toisen tarpeiden laiminlyöntiä ja omien korostamista esiintyy ihan molemmillä sukupuolilla. 

Varmaan. Mutta tässä ketjussa puhutaan naisten haluttomuudesta.

Vierailija
190/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koen että rakastan toista ihan yhtä lailla vaikka ei jatkuvasti olisi seksiä. "

Naisille se usein menee niin. Miehillä taas nimenomaan seksi liittyy usein siihen että mies kokee olevansa rakastettu ja hyväksytty.

Vierailija
191/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan. Mutta tässä ketjussa puhutaan naisten haluttomuudesta."

Ja sen takana voi olla sekä sitä että mies on laiminlyönyt naisen tarpeita että sitä että nainen keskittyy liikaa vain omiin tarpeisiinsa. Ei ole olemassa vain yhtä syytä vaan ne vaihtelevat suhteesta toiseen.

Vierailija
192/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vastentahtoinen seksi on sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Aivan kenenkään ei sellaiseen pidä suostua. "

Et osaa nyt erottaa vastantahtoisuutta siitä että aidosti haluaa ilahduttaa toista.

Vastentahtoisuus ei ole koskaan ok. Sen sijaan rakastavassa suhteessa voi kokea suurta iloa kun voi tuottaa toiselle sitä iloa ja nautintoa.

Tottakai. Mutta tällaisessa suhteessa, jossa puolin ja toisin tuotetaan iloa ja nautintoa tuskin on mitään ongelmia haluttomuudesta. Kyllä sitä on ennemminkin suhteissa, joissa lintsataan ihan niistä perusasioista huolehtimisesta. Vaikkapa kodin remonteista.

Vierailija
193/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Yleensä se haluton on nimenomaan se joka on tyytyväinen. Hänhän saa kaiken mitä haluaa, seksiäkin jos sattuisi haluamaan. 

Häntä ei siis vaivaa rakastamansa ihmisen puutostila - miksi?

Yleensähän sille josta välittää, toivoo hyvää?

Vierailija
194/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai. Mutta tällaisessa suhteessa, jossa puolin ja toisin tuotetaan iloa ja nautintoa tuskin on mitään ongelmia haluttomuudesta."

Ei ihan suoraan. Halu ei synny millään kikoilla tai teoilla vaan se syntyy jos on syntyäkseen. Siinä on osa ihan hormonaalistakin. Sen sijaan vastavuoroisessa rakkaudellisessa suhteessa varmaan löydetään ne ratkaisut ja kompromissit jolla kummatkin voivat olla tyytyväisiä. 

Vierailija
195/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan miesviha-naiset, kuinka ankea ajatus on että jahas, rakastamani nainen ei enää pidä minua haluttavana?

Vierailija
196/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Häntä ei siis vaivaa rakastamansa ihmisen puutostila - miksi?

Yleensähän sille josta välittää, toivoo hyvää?"

Koska tuohon liittyy usein itsensä suojelu kieltämällä ongelmat. Tai sen syyn vierittäminen toisen niskaa niin että toinen on "yliseksuaalinen" ja "hänelle ei riitä mikään". 

Eli kun syvällä sisimmässään tajutaan kyllä että tehdään väärin niin se työnnetään syrjään keksimällä syyt miksi se seksittömyys on itse asiassa ihan luonnollista ja se toinen ei vain ymmärrä sitä.

Vierailija
197/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Häntä ei siis vaivaa rakastamansa ihmisen puutostila - miksi?

Yleensähän sille josta välittää, toivoo hyvää?"

Koska tuohon liittyy usein itsensä suojelu kieltämällä ongelmat. Tai sen syyn vierittäminen toisen niskaa niin että toinen on "yliseksuaalinen" ja "hänelle ei riitä mikään". 

Eli kun syvällä sisimmässään tajutaan kyllä että tehdään väärin niin se työnnetään syrjään keksimällä syyt miksi se seksittömyys on itse asiassa ihan luonnollista ja se toinen ei vain ymmärrä sitä.

Myös, koska naisilla on aikas usein tapana valehdella edukseen, jää vaivaamaan ajatus että olisiko niitä haluja piisannut eri miehelle.....

Vierailija
198/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen osaa myös itse tyydyttää itsensä. "

Joo ja jos seuraa kuppanistaan kaipaa niin voi kyllä puhua yhtä hyvin itsekseenkin.

Niinhän monet tekevätkin. Ja monissa parisuhteissa kuunnellaan ne samat jutut vuosikymmenestä toiseen. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Musta tuntuu, että teillä seksinvonkaajilla on jotenkin täysin idealisoitu käsitys parisuhdeseksistä. Että se on naisen velvollisuus ja sillä ratkaistaan kaikki.

Vierailija
199/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös, koska naisilla on aikas usein tapana valehdella edukseen"

Tuo on ihan yleisinhimillinen piirre jota on sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
200/278 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikä puoliso ole toisen runkkulelu. "

Ei mutta ei ole sellainenkaan jonka toiveista ja tarpeista ei tarvitsisi välittää lainkaan.

Aivan. Siitähän se seksittömyys yleensä johtuu. Haluttomuus tulee siitä, että kokee tulleensa juuri tuolla tavalla toiveineen  ja tarpeineen ohitetuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme