Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?
Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.
Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.
En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa ikää hiukset alkavat monilla ohentua. Kun ne näyttävät hiirenhännältä, moni tekee päätöksen vaihtaa lyhyeen malliin. Pitkä ja ohut ei vain näytä yhtä hyvältä kuin pitkä ja paksu.
Nykyään on olemassa semmoinen ku hiusten pidennys, jota yllättäen käyttää myös moni 40-60v nykyään, eikä vaan nuoriso.
Kyllä, ainakin julkisuuden henkilöt. Laulajat, näyttelijät jne. Ihan taviksetkin, jos on varaa hyvälaatuisiin pidennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pukeutunut klassisesti jo nuorena ja työpukeutumisessa suosinut aina jakkuja, hameita, mekkoja, vapaalla kotelomekkoja jne. Nyt ikää kohta 50v ja tyyli on edelleen sama. Hiukset ovat olleet blondit ja tummat ja polkkaa ja pitkää aina miltä on milloinkin tuntunut. Tuskin muuttuu mikään tässä vaikka 50v tuleekin täyteen
Muuttuu. Kotelomekko ei näytä samalta päälläsi kuin ennen. Vaikka vaate on sama, se näyttää tätityylisemmältä, koska olet itse tietyn ikäinen.
No eipä tuota ole vielä havaittavissa, ehkä sitten joskus. Varmaan osasyy se, että treenaan edelleen salilla 4-5 kertaa viikossa ja muutenkin olen ihan liikunnallinen ihminen
Ei ole syy, vaan syy on alle 50v ikä. Vaihdevuodet tekevät tätihabituksen, vaikka miten treenaisit. Ja sitten jossain 60v ja 70v välillä tulee mummohabitus. Mutta nauti nyt, kun vielä on kesää jäljellä nuorekkuutesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että monet valitsee sellaisen tanttatyylin jo kolmekymppisenä. Olen itse 38-vuotias. Monta kertaa olen yllättynyt, kun joku töiden tai muiden ympyröiden kautta tuttu ihminen on osoittautunut minua nuoremmaksi. Ylipaino varmasti tanttauttaa myös, mutta niin myös tyylivalinnat. Marimekolla on paljon vaatteita, joista saa aikaan tanttatyylin. Samoin prisma-/tokmannityylistä tulee helposti sellainen vaikutelma.
Tuo on muuten totta, että lisääntynyt ylipaino näkyy myös niin, että ihmiset näyttää vanhemmilta kuin ovat. Ylipainoa on vaikea pukea nuorekkaasti ja raikkaasti. Esim. isommat rinnat roikkuu helpommin ja siitä tulee sellainen keski-ikäinen vaikutelma, vaikka ei olisi lähelläkään keski-ikää. Suurin osa ylipainoisille suunnatuista vaatteista on tätimäisiä. Lisäksi huonot elintavat vanhentaa ihoa.
1960-luvulla suunnilleen kaikki oli hoikkia, mutta kun katsoo tyttöjen rippikoulukuvia, he näyttävät vähintään kolmekymppisiltä. Ei uskoisi, että he ovat 14-15-vuotiaita.
Olipa minullakin hiustenpidennykset, mutta laskettelukypärän alla meni ihan solmuun. Erittäin epäkäytännöllidtä. Samoin kokeilin kerran rakennekynsiä. Koin erittäin epähygieniasiksi ja typeräksi. Poistatin. Vaatteista sen verran , että haluaa mukavia, pesunkestäviä, ajattomia koska shoppailu ei ole kiinnostavaa. N yli 60
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on olemassa semmoinen ku hiusten pidennys, jota yllättäen käyttää myös moni 40-60v nykyään, eikä vaan nuoriso.
Onneksi on hyvät hiukset. Paksut ja luonnonkiharaa.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pukeutunut klassisesti jo nuorena ja työpukeutumisessa suosinut aina jakkuja, hameita, mekkoja, vapaalla kotelomekkoja jne. Nyt ikää kohta 50v ja tyyli on edelleen sama. Hiukset ovat olleet blondit ja tummat ja polkkaa ja pitkää aina miltä on milloinkin tuntunut. Tuskin muuttuu mikään tässä vaikka 50v tuleekin täyteen
Muuttuu. Kotelomekko ei näytä samalta päälläsi kuin ennen. Vaikka vaate on sama, se näyttää tätityylisemmältä, koska olet itse tietyn ikäinen.
No eipä tuota ole vielä havaittavissa, ehkä sitten joskus. Varmaan osasyy se, että treenaan edelleen salilla 4-5 kertaa viikossa ja muutenkin olen ihan liikunnallinen ihminen
Tuota, ikävä nostaa esiin sellainen juttu, että omaa ikäänty
Mitä vikaa on siinä että on ikäisensä näköinen? Aloitushan koski ihmettelyä siitä "miksi naisten tyyli muuttuu iän myötä" ja siihen tuo kommentoija vastasi. Et sinä tiedä miltä hän livenä näyttää, kotelomekossa tai ei, miksi sinulla on kauhea tarve todistella että pahalta näyttää, ihan varmasti? On upeita 50-60-70-jne vuotiaita jotka eivät tietenkään näytä miltään teineiltä mutta eivät myöskään "tantoilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syy, vaan syy on alle 50v ikä. Vaihdevuodet tekevät
Moni ei vain huomaa/hyväksy sitä itse. Parikymppisenä olin kaupassa töissä ja yksi nainen käski arvaamaan ikänsä, en kehdannut, koska minusta näytti yli kuusikymppiseltä. Oli noin 50, mutta luuli että on nuorekas kun on farkut. Mutta ne farkut oli sellaiset minusta silloin mummomalliset, tiukat, mutta kun hän oli tasapaksu, niin ne farkut nyt näytti oikeasti vanhan ihmisen housuilta, eikä nuoren.
Tämä jaksoi aina mainostaa nuorekkuuttaan, mutta kyllä se silloisen nuoren itseni mielestä oli vain jonkunlaista kypsymättömyyttä ja elämättömän nuoruuden haikailua. Ihan ikäisensä näköinen oli, ja surullista että ei sitä hyväksynyt.
Hiustenpidennykset on aivan kamala ajatus. Onneksi hiukset on aina olleet suht ohuet, että jos vaikka kaljuunnun, se ei ole niin suuri shokki, ostan peruukin joitakin tilanteita varten jos siltä tuntuu ja muuten pidän huivia tms.
Aivan hirveän näköisiäkin ne hiuslisät, jos läheltä näkee eikä ole hoidettu. Ihan kuin jotain räkäklimppejä hiuksissa ja siitä alkaa kuivempi pehko. Ei kiitos!
Esim. viime vuoden UMK voittajalla on peruukki, kun omat hiukset on ohuet. En tiedä onko ajanut kaikki pois vai kaljuuntunut. (Ja johtuuko hänellä esim. menopaussista vai aina olleet ohuet, kuten itselläni). En itse ottaisi niin pitkää, mutta hällä se on ihan sopiva :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, ikävä nostaa esiin sellainen juttu, että omaa ikäänty
Sanoinko jossain, että en olisi ikäiseni näköinen? Totesin, että sama tyyli on mulle edelleen ihan passeli ja se on ihan eri asia. Vaatteet istuu kivasti ja ne on mun näköisiä
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä täytyy taas kysyä? Mitä jos aloittaja pitäisi huolta vain siitä omasta tyylistään.
Miksi sinun täytyy kommentoida aloituksiin, jotka eivät sinua kiinnosta? Mikä aloituspoliisi sinä olet? Aika monia muita näyttäisi kiinnostavan ketjun mitasta päätellen. Eikä tässä ole kukaan puuttumassa sinun tai kenenkään muunkaan tyylivalintoihin, tämä on vain keskustelua. Mitään pukeutumislakeja ei olla vaatimassa.
Niitä hiustenpidennyksiäkään välttämättä - tuttavallani oli semmoinen hiusten paksunnos, se laitettiin kampaajalla ylös takaraivolle. Hänellä oli ihana sekopäinen mustalaistukka, kerroksittain leikattu. Sopi hyvin. Kerran kun ihailin hiuksiaan ja haukuin omiani ohuiksi, hän kertoi salaisuudekseen tuon osa-paksunnoksen.
Kun vanhenee niin tyyli muuttuu koska minäkin muutun. Vartaloni muuttuu ja kasvonpiirteeni muuttuvat.
Pitäisikö minun melkein 50 vuotiaana pukeutua siten kuin pukeuduin nuorena eli 90-luvulla tai nuorena aikuisena 2000 luvun alussa? Näyttäisin naurettavalta.
Vai pitäisikö minun pukeutua kuin nykyiset 20-30 vuotiaat? Osin samoja vaatteita onkin, mutta en haluaisi ihan pahimpien trendi vaatteiden mukaan pukeutua. Monet niistä ei sovi edes nuorille.
Mitä hiuksiin tulee niin miksi naisella pitäisi olla pitkät hiukset? Useimmilla suomalaisilla se on liukas ja ohut, valuu päätä myöten. Töissä pitäisi olla kiinni, samoin aika monessa muussakin paikassa ihan käytännöllisyyden ja mukavuuden vuoksi. Lyhyet hiukset voivat olla paljon kauniimmat kun ne pysyy ns "kuohkeana" ja kehystävät kasvoja.
Mitä taas hiuslisäkkeisiin tulee niin käytän rahani ja aikani johonkin muuhun. Harvoin näkee kauniita sellaisia ja vähän on sellainen halpa fiilis.
Keski-iässä (tarkoitan yli 40 v) aikakin on kortilla, haluaa helppoa pukeutumista. Mukavuutta. Käytännöllisyyttä.
Ihmiset yleensä muuttuu ja samakin tyyli näyttää eriltä. Vaikka tuskin nuoretkaan missään vauva-ajan potkupuvuissa kulkee, pitääkö sitäkin ihmetellä?
"Nuorekkaasti" pukeutuva viisikymppinen näyttää ikävältä.
Vai saisinko esimerkin nuorekkaasti pukeutuvasta? Usein vanhempana löytyy se oma tyyli. Jos nuori pukeutuisi niin, se näyttäisi tätimäiseltä.
Nämä hiustenpidennykset eivät ole eettisesti tai muutenkaan ihan ongelmattomia.
https://yle.fi/a/74-20160599