Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?

Vierailija
22.02.2026 |

Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.

Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.

En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkiä hiuksia ollut sitten ala-asteen, kun on ohuet hiukset niin ei se rotanhäntä vaan näytä kivalta. Eli tyylinmuutos tehty hyvissä ajoin.

Vierailija
42/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni naisilla on ollut yli 40 vuoden ajan juuri samanlainen takatukka, kuin 1980-luvulla. Aina sama väri ja malli. He pitävät vanhat vaatteet aika lailla loppuun ja uudet ovat samantyyppisiä, kuin entiset. Heistä voi sanoa, että he ovat ikinuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap se näytätkin ikinuorelta siinä karjalalippiksessä ja löysissä farkuissa. Kuten 90-luvun lopussa. Mitä sitä tyyliä vaihtamaan?

Heti ensimmäiseen mummoon osui ja upposi 🤣

Hupsis, noloa kun vahingossa kirjoitit väärin jo toisen provosi. Ja me vielä huomattiin se.

Vierailija
44/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitankin minihameen ja napapaidan kunhan säät sallii, noin toukokuussa. 

t. Mummo 70+

Hienoa, jos olet paremmassa kondiksessa kuin lihavat nuoret naiset 🤪

Vierailija
45/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuu muutenkin vanhetessa. Nuorena aika useat panostaa ulkonäköön ja ostaa vaatteita mitkä näyttää hyvältä päällä ja korostaa kehon parhaita osia, vanhempana ei ehkä jaksa panostaa ulkonäköön ja pukeutuu mukaviin vaatteisiin.

Minun nuoruudessa muotia oli lantiofarkut ja minimaalisen pienet topit ja teinien päällä ne voi näyttää hyvältä, mutta ei ne aikuisten päällä ole niin kauniita, ihan hyvä jos kaikki on jo kasvanut ulos tuosta tyylistä.

Vierailija
46/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kehuu että on edelleen pitkät hiukset. Itse olen iän myötä todennut, etten halua koskaan enää mitäänsanomattomia hiuksia. Ei tylsää lyhyttä eikä etenkään tylsiä tasapitkiä. Ne ei sovi kenellekään.

Hiuksissa pitää olla joku juju. Minulla se on oma hiusväri ja kiva leikkaus.

Täti olen kuten aloittajakin, olen jopa isotäti, ja iloinen siitä. Mutta tylsä en ole.

Kiva kuulla ja hienoa, että pidät oman tyylisi.

Ap

Vierailija
47/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät yhtäkkiä Malcolm X tyylisiä miesten silmälaseja.

Silmälasimuoti muuttuu koko ajan. Mullakin on aikamoinen kokoelma kun pitää käyttää koko ajan. On tietysti ihmisiä, jotka valitsee ne mahdollisimman keskiverrot, jotka löytyy optikon hyllystä joka vuosi.

Vierailija
48/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja mulla on aina ollut sama tyyli niin hiusten kuin vaatteiden suhteen. Mutta mitä sitä hyvää muuttamaan. 😁

Vierailija
49/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kehuu että on edelleen pitkät hiukset. Itse olen iän myötä todennut, etten halua koskaan enää mitäänsanomattomia hiuksia. Ei tylsää lyhyttä eikä etenkään tylsiä tasapitkiä. Ne ei sovi kenellekään.

Hiuksissa pitää olla joku juju. Minulla se on oma hiusväri ja kiva leikkaus.

Täti olen kuten aloittajakin, olen jopa isotäti, ja iloinen siitä. Mutta tylsä en ole.

Ei ole pelkkä tasapitkä tukka. On pitkä tukka jossa on tietty malli. Mulla on paksu tukka ja on luonnonkiharaa.

55v.

Vierailija
50/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan se nyt ihmisen habituksesta kiinni pitkälti. Jos on kovasti ylipainoa, harva tukka, ryhti kasassa, kyttyrä niskassa, hampaat mädänneet ja iho täynnä maksaläiskiä, niin ne vanhentavat vaikka kuinka hakisi ylleen muodin mukaiset rönttööt merkkikaupoista. 

Ylipainoa ja harvaaa tukkaa (erityisesti miehillä) ja hammasmätää voi olla nuorillakin. Miten hampaiden kunto yleensä liittyy tyyliin?

T. Johnnny Rotten

Vierailija
51/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät yhtäkkiä Malcolm X tyylisiä miesten silmälaseja.

😂😂😂

Vierailija
52/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mom tai ylileveitä farkkuja. Nehän on nyt muotia nuorehkoilla ja vanhemmillakin. Sitten välillä näkee niitä maltillisilla flare lahkeilla olevia farkkuja, takataskuissa läpät. Itsellä oli sellaiset, siitä on 20 vuotta aikaa. Nykyään käytän epämuodikkaasti skinny tai slim fit farkkuja matalalla vyötäröllä. Ei ole röllykkämahaa ja jalat treenin ansiosta kunnossa. Saanko olla edes tyytyväinen itseeni. Tuomitkaa vaan, jos siltä tuntuu.

Ap

Saat olla tyytyväinen, mutta silti tyylisi (matalat pillifarkut) on nykyään todella tätiä. Tää on just sitä jämähtämistä nuoruuden muotiin, josta tätityyli syntyy. 

Ps. Aikuiselle parasta on pukeutua iättömän tyylikkäästi. Nykyajan nuorisomuotiin pukeutuminen olisi lähinnä huvittavaa. Mutta on muitakin vaihtoehtoja kuin nuorisomuoti vuosikymmenten takaa tai tältä päivää. Ylipäätään nuorisomuoti ei juuri koskaan ole tyylikästä... 

Ps2. Oman timmiyden korostaminen on aika säälittävää. Eikö keski-ikäisenä voisi olla jo vähän parempi itsetunto kuin että pitää internetissä yrittää kuulostaa hottikselta? 

Vierailija
53/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta juuri eivät muuta ei jämähtävät vanhaan tyyliinsä eivätkä seuraa aikaansa. Siitä syntyy mummomaisuus. 

Kyllä. Esim. nykymummot ovat mielestään hyvin trendikkäitä sinisissä farmarihousuissa, tennareissa, lyhyessä toppatakissa ja kimaltavassa tupsupipossa. 

En nyt sanoisi. 

Vierailija
54/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset haluavat näyttää kulahtaneilta ja rumilta ja ilkeiltä. Se ei katso ikää.

Vierailija
55/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädiltä näyttää nyt pillifarkut, joissa vielä liian matala vyötärö, polyesteripaitikset kukkakuvioilla, prismakengät ja koko garderoopi sieltä ylipäänsä. Kaikenlainen tiukkuus ja bling bling on myös aina yleensä heviä tätikamaa. He eivät ole muuttaneet tyyliään sitten teiniaikojen. Siinä on vanhenevan naisen ongelma. 

Vierailija
56/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä mom tai ylileveitä farkkuja. Nehän on nyt muotia nuorehkoilla ja vanhemmillakin. Sitten välillä näkee niitä maltillisilla flare lahkeilla olevia farkkuja, takataskuissa läpät. Itsellä oli sellaiset, siitä on 20 vuotta aikaa. Nykyään käytän epämuodikkaasti skinny tai slim fit farkkuja matalalla vyötäröllä. Ei ole röllykkämahaa ja jalat treenin ansiosta kunnossa. Saanko olla edes tyytyväinen itseeni. Tuomitkaa vaan, jos siltä tuntuu.

Ap

Saat olla tyytyväinen, mutta silti tyylisi (matalat pillifarkut) on nykyään todella tätiä. Tää on just sitä jämähtämistä nuoruuden muotiin, josta tätityyli syntyy. 

Ps. Aikuiselle parasta on pukeutua iättömän tyylikkäästi. Nykyajan nuorisomuotiin pukeutuminen olisi lähinnä huvittavaa. Mutta on muitakin vaihtoehtoja kuin nuorisomuoti vuosikymmenten takaa tai tältä päivää. Ylipä

Ok, täytyy alkaa jakkupukutädiksi 🤣

Ap

Vierailija
57/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-aste ikäiseksi asti pidin periaatteeni, että raha tuhlaaminen vaatteisiin on suurinta typeryyttä. Ei minua haitanneet nuhjuiset, risaiset tai reikäiset vaatteet. Äitini osti minulle uusia ja heitti vanhoja pois etten käyttäisi niitä.

Sitten kun muutin ammattikouluun toiselle paikkakunnalle ja tutustuin samanhenkisiin kavereihin, muuttui asennoituminen niin, että haluaa kuitenkin näyttää ulospäin minkä henkinen itse on, ja siitä asti on vaatetus ollut farkut ja prätkätakki.

Vierailija
58/58 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täytyy alkaa jakkupukutädiksi 🤣

Ap

No jos et mitään muuta keksi kuin sen tai nuorisomuodin, niin onhan tuokin parempi.