Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (240)
"Vanhuspalveluiden hintoja saatetaan nostaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ne pitää myydä.
Miksi jankutat?
onko vamma päässä vai mikä vaivaa?
Mitä sitten, jos on vamma päässä. Sehän on myötätuntoa herättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ne pitää myydä.
Miksi jankutat?
Palkkatukitöistä kertyy ansiosidonnaista vain sairaalle. Terveenä saat nykyään palkkatukityön jälkeen 595 yleistuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankutat?
Joo eihän se mitään meinaa jos on vamma päässä.
Hoh hoijaa... Mistä teitä riittää? Tehkää hakemuksia, lol, my ass...
Suurin osa työttömistä hakee sekä avoimeksi ilmoitettuja paikkoja, että tekee avoimia hakemuksia. Hakijoilla on kympin todistuksia, hakijoilla on kirjallisia ja suullisia suosituksia. Osaavat kysellä työpaikkojen perään tutuilta ja tuntemattomilta. 320 000 työtöntä on järjetön määrä työttömiä. Osa heistä on korkeakoulutettuja. Silti ylenkatsotte heitä aivan kuin he olisivat täysiä tolloja, eivät koskaan ennen olisi olleet työelämässä, eivät osaisi hakea töitä jne. Todella ala-arvoista toimintaa teiltä. Kyllä he osaavat hakea töitä, mutta töitä ei ole. Heillä on koulutusta, heillä on osaamista, mutta töitä ei ole. Yhtä paikkaa kohden on tuhansia hakijoita ja tuossa työpaikkojen tuolileikissä on 20 000 tuolia ja 320 000 istujaa.
--
Korkeakoulutettua.... ihanaa kun humanistit leikkii että niillä olis joskus ollu jotain mahiksia oikeisiin töihin, ihan vain koska ovat korkeakoulutettuja.
Miksi ei ole töitä? Perustakaa niitä yrityksiä :)
Juu, jos on vamma päässä saa kelasta vammaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Tampereen miljoonahuvilassa yhden maahanmuuttajamiehen täyshoito 16 000€/kk. Tuonne menee verorahoja, sekä hva johtoportaan palkkoihin.
Googlettamalla selvisi, että talo oli ollut myynnissä vuosia ja lopulta hintapyyntö oli pudonnut puolella, 1,2 miljoonaan. Ostaja Oy vuokraa taloa ryhmäkotia pyörittävälle yhtiölle , joka teki halvimman tarjouksen palvelusta. Tältä yhtiöltä taas palvelun ostaa hva. Bisnestähän se lastensuojelukin on, ja kalliiksi tulee, kun se on yksityisten käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama hassu euro = niin paljon että itse joutuu asumaan 1960-luvun homeläävässä ja käyttää nokiaa, samalla kun ananas tukilla on varaa istua itiksen mäkissä päivät pitkät, merkkivaatteet, iphone, uusi keskustakämppä jne jne.
Miksi joku uudessa kämpässä keskustassa asuva kävisi Itäkeskuksessa syömässä? Ajatus on vähintäänkin kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo sinä saat.
sulla on kustakin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sinä saat.
Pankit kiristävät remonttilainan saantia. Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan työtönkin veroja
Ei maksa, valtio maksaa ne työttömän puolesta. Saa sitten tukea sen veron verran vähemmän.
300 euroa oli mennyt taas ennakonpidätystä päivärahasta. Kyllä se on maksamista.
Et sinä maksa veroa, usko jo. Se veron osuus katoaa ja saat sen neton.
Tosi hyvä, että remonttilainaa on jatkossa vaikeampi saada, se oli hyvä uutinen pankeilta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, että remonttilainaa on jatkossa vaikeampi saada, se oli hyvä uutinen pankeilta.
Ja jatkossa taloyhtiö ei saa välttämättä putkiremonttilainaa, jos on tietynlaisia sijoitusasunnon omistajia. Sekin oli hyvä uutinen.
Tätä mietin itsekin että miksi se joitakin ihmisiä riepoo niin hemmetisti. Sehän olis suurinpiirtein sama että minua lapsettomana häiritsisi kun joudun maksamaan veroja toisten ihmisten lasten koulutuksesta, kouluruokailusta päivähoidosta ja lapsilisistä. En suoraan hyödy siitä itse mitään mutta suuressa mittakaavassa me kaikki kansakuntana hyödymme, myös minä.
No lapsilisät voisi kyllä poistaa suurituloisilta. En minä halua maksaa veroja jotka kanavoidaan varakkaiden ihmisten lasten sijoitussalkkuun. Sijoittakoot omia rahojaan ja ne säästyneet verot voi sitten auttaa pienituloisia.
Pankki haluaa jatkossa nähdä osakaslistan, jos taloyhtiö hakee putkiremonttilainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan työtönkin veroja
Ei maksa, valtio maksaa ne työttömän puolesta. Saa sitten tukea sen veron verran vähemmän.
Sanonkin seuraavan kerran kauppaan mennessäni, etten sitten alveja maksa, työttömänhän ei tarvitse.
Vakavasti puhuen se, että työttömyyskorvauksen saisi verottomana, vähentäisi valtavasti toimeentulotuen tarvetta. Hakijoiden määrä pienenisi selvästi. Mutta monihan saisi silloin kai ihan liikaa rahaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sinä saat.
Pankit kiristävät remonttilainan saantia. Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko.
Mulkku jankuttaa kelan itsemurhayksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin itsekin että miksi se joitakin ihmisiä riepoo niin hemmetisti. Sehän olis suurinpiirtein sama että minua lapsettomana häiritsisi kun joudun maksamaan veroja toisten ihmisten lasten koulutuksesta, kouluruokailusta päivähoidosta ja lapsilisistä. En suoraan hyödy siitä itse mitään mutta suuressa mittakaavassa me kaikki kansakuntana hyödymme, myös minä.
No lapsilisät voisi kyllä poistaa suurituloisilta. En minä halua maksaa veroja jotka kanavoidaan varakkaiden ihmisten lasten sijoitussalkkuun. Sijoittakoot omia rahojaan ja ne säästyneet verot voi sitten auttaa pienituloisia.
Ja varsinkin, kun päiväkotipaikka maksaa yli 1000 euroa yhdestä lapsesta kuukaudessa verorahoista.
MInua häiritsee ideologisesti työttömät ja ne, joiden mielestä paras ratkaisu kaikkeen on aina verottaa hyvätuloisia enemmän, enemmän ja vielä kerran enemmän.
Niin olikohan 20% vai liekö enemmän. Mulla 42000 brutto vuodessa. 19%/kk menee veroja.