Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Se häiritsee että minun tuloista menee enemmän veroja ja veroluonteisia maksuja kuin se mitä minulle jää käteen ja kun katsoo että kiistä kerätyistä verosta suurin osa menee sos. maksuihin
ota loparit huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58v, minut irtisanottiin viime keväänä, työsuhde päättyi marraskuussa ja menin samantien uuteen työhön. Olin toki koko irtisanomisajan etsinyt töitä, ei se työpaikka tyhjästä ilmestynyt.
Tein siis jotain isosti väärin jättämällä työttömyysjakson väliin? Jos työpaikan löytäminen on mahdotonta kaikille muille, niin miksi minä sain töitä? Olen yksittäistapaus, mutta en ainoa. Moni ilmoittaa, ettei oikeasti halua töihin, etuudet riittävät hyvin.
Uuuuu, olet yksisarvinen, mikä uusi keksintö, kukaan 320 000 työnhakijasta ei ole koskaan ennen keksinyt hakea uutta paikkaa ennen entisen päättymistä! Olet pyhä!!!
Mikä keksijä meillä täällä onkaan!
Kumarran, kumarran ylhäisyyttänne.
Nyt kaikilla on töitä :))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tunnustan, mua ärsyttää, että olen tehnyt töitä 10 vuotta, sijoittanut ja säästänyt ja veroprosentti oli 30. Sitten jäin työttömäksi niin en saa kuin n. 600€ sitten luen näistä elämäntapatyöttömistä jotka ruikuttaa vaikka niillä asumisen jälkeen jää käteen jopa enemmän. Eli tyypit jotka ei ole eläessään tehneet töitä saa enemmän rahaa kuin tyyppi joka on maksanut reippaasti veroja tän systeemin ylläpitoon. Joo, kyllä! Yritän ajatella että olen ollut onnekas kun mulla on ollut työtä ja oma mukava asunto ja sijoituksia mutta kun miettii että samalla kun nää sossupummit syö valtion rahoja niin meikä kustantaa koko työttömyysajan omasta pussista.
Miten heillä jää asumisen jälkeen enemmän? Tuet on kaikille samat. Jos asut omistusasunnossa, et saa asumistukea, mutta voit myydä asunnon ja muuttaa vuokralle nostamaan asumistukea, jos niin kateellinen ol
Vuokra-asunnon asumistuessa on nykyään varallisuusraja eli et sä saa asumistukea ennenkuin olet kuluttanut omistusasunnon myynnistä rahaa niin, että vain tietyn verran tilillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama hassu euro = niin paljon että itse joutuu asumaan 1960-luvun homeläävässä ja käyttää nokiaa, samalla kun ananas tukilla on varaa istua itiksen mäkissä päivät pitkät, merkkivaatteet, iphone, uusi keskustakämppä jne jne.
tuskin tuilla hankitaan iPhonea ja merkkivaatteita, saati jotain uutta keskustakämppää. Mistä sinä tiedät mistä he ovat rahansa saaneet, vaikka huumebisneksillä?
Niin, vaikka huumebisness pyörii niin tukirahat nostetaan ...
Vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tunnustan, mua ärsyttää, että olen tehnyt töitä 10 vuotta, sijoittanut ja säästänyt ja veroprosentti oli 30. Sitten jäin työttömäksi niin en saa kuin n. 600€ sitten luen näistä elämäntapatyöttömistä jotka ruikuttaa vaikka niillä asumisen jälkeen jää käteen jopa enemmän. Eli tyypit jotka ei ole eläessään tehneet töitä saa enemmän rahaa kuin tyyppi joka on maksanut reippaasti veroja tän systeemin ylläpitoon. Joo, kyllä! Yritän ajatella että olen ollut onnekas kun mulla on ollut työtä ja oma mukava asunto ja sijoituksia mutta kun miettii että samalla kun nää sossupummit syö valtion rahoja niin meikä kustantaa koko työttömyysajan omasta pussista.
No sinulla sentäs oli siedettävä veroprosentti. Itselläni meni veroihin 38% + ne veroluonteiset maksut. Jäin työttömäksi YT:den jälkeen. enkä saanut koko työttömyysaikana OLLENKAAN tyött
Täällä "rikkaat työttömät" valittaa mutta ajatelkaa näitä ihmisiä, jotka on +55 ja tehneet 16-vuotiaasta raskaita hommia esim. rakennuksilla ja tehtailla, menettäneet vanhempana työkykynsä eivät ole päässet sairaseläkkeelle ja jääneet työttömiksi. Kulumat ja työperäiset tuki-ja liikuntaelinsairaudet vaivaa. He joutuvat myymään oman asuntonsa jotta saisivat sossusta rahaa, koska sossu korvaa mielummin 700 € asti vuokria kuin 200€ omistusasunnon vastikeet. Nämä pienestä pitäen raskasta työtä tehneet seniorit ovat samassa tilanteessa kuin ikityöttömät sossupummit paitsi että heillä on lisäksi iso pino työperäisiä kolotuksia ja kipuja.
Olin aikoinaan ohjaajana kuntouttavassa työtoiminnassa ja näin monia sydäntäsärkeviä tapauksia. Moni heistä sanoi että olisi sitä voinut helpommallakin päästä elämässään kuin tuhota terveytensä raskaalla työllä, kun elämä meni raatamisessa ja nyt on jäljellä työelämästä vain kivut ja säryt.
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan työtönkin veroja
Ansiosidonnaisen vero 25 % kaikissa tapauksissa riippumatta tulosta.
Jokainen naksaa palkastaan työttömyysvakuutus maksua, eikös se määritelmä vakuutus juuri ole sitä varten.
Kaiken 3500€/kk maksan kunhan menisi suomea rakentaneille, ei mumaille...
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ne pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea pienentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, Ove eli osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset. Ja nuo vähennykset koskevat myös yli 55-vuotiaita työttömiä."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ne pitää myydä.
Miksi jankutat?
onko vamma päässä vai mikä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vain ne saavat maksusitoumuksen lääkkeisiin ketkä saavat toimeentulotukea.
Maksusitoumus EI kuulu yleistukeen eikä asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankutat?
onko vamma päässä vai mikä vaivaa?
Miksi itse teet näitä ketjuja Viljami?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ne saavat maksusitoumuksen lääkkeisiin ketkä saavat toimeentulotukea.
Maksusitoumus EI kuulu yleistukeen eikä asumistukeen.
Ne ketkä saavat pelkkää 595 yleistukea, maksavat myös lääkkeet siitä ja poliklinikkamaksut 70 euroa kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, valtio maksaa ne työttömän puolesta. Saa sitten tukea sen veron verran vähemmän.
300 euroa oli mennyt taas ennakonpidätystä päivärahasta. Kyllä se on maksamista.
Kyllä mä tiedän tyyppejä jotka "varautuu" työttömyyteen nostamalla aina tilinsä tyhjäksi ja sitten kun tulee työttömyysjakso niin ne saa sossusta täydet tuet ja patjan alta lisärahoitusta.
Potkulaki on voimassa. Vain ne saavat maksusitoumuksen Kelasta lääkkeisiin, jotka saavat toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, valtio maksaa ne työttömän puolesta. Saa sitten tukea sen veron verran vähemmän.
300 euroa oli mennyt taas ennakonpidätystä päivärahasta. Kyllä se on maksamista.
Sun kaltaisia hyviä veronmaksajia suomi tarvitsee niin talous lähtee nousuun.
Sos.maksuihin kuuluu julkinen terveydenhoito eli lääkäreiden palkat.