Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Työeläkeläinen ei maksa edelleenkään veroja vastikkeettomasta sosiaalituestaan. Sama kuin työttömällä. Kaikki vastikkeeton sosiaalituki ei ole veronmaksua.
Miten v1tussa työeläke on vastikkeetonta, jos sitä saadakseen on täytynyt tehdä töitä? Työttömyyskorvauksen taas saa, vaikka ei olisi tehnyt ikinä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkeläinen ei maksa edelleenkään veroja vastikkeettomasta sosiaalituestaan. Sama kuin työttömällä. Kaikki vastikkeeton sosiaalituki ei ole veronmaksua.
Miten v1tussa työeläke on vastikkeetonta, jos sitä saadakseen on täytynyt tehdä töitä? Työttömyyskorvauksen taas saa, vaikka ei olisi tehnyt ikinä töitä.
Tuo puupää jankuttaa viikosta toiseen tota.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tunnustan, mua ärsyttää, että olen tehnyt töitä 10 vuotta, sijoittanut ja säästänyt ja veroprosentti oli 30. Sitten jäin työttömäksi niin en saa kuin n. 600€ sitten luen näistä elämäntapatyöttömistä jotka ruikuttaa vaikka niillä asumisen jälkeen jää käteen jopa enemmän. Eli tyypit jotka ei ole eläessään tehneet töitä saa enemmän rahaa kuin tyyppi joka on maksanut reippaasti veroja tän systeemin ylläpitoon. Joo, kyllä! Yritän ajatella että olen ollut onnekas kun mulla on ollut työtä ja oma mukava asunto ja sijoituksia mutta kun miettii että samalla kun nää sossupummit syö valtion rahoja niin meikä kustantaa koko työttömyysajan omasta pussista.
No sinulla sentäs oli siedettävä veroprosentti. Itselläni meni veroihin 38% + ne veroluonteiset maksut. Jäin työttömäksi YT:den jälkeen. enkä saanut koko työttömyysaikana OLLENKAAN työttömyyskorvauksia koska lopputili jaksotettiin tuleville kuukausille tuloksi.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
kyllä lainan hoito ON meno myös toimeentulotuessa. toimeentulotuessa VAIN EI ANNATAKAAN rahaa MENOIHIN, vaan ne menot pitää hoitaa sillä perusosalla.
Mm. Tampereen miljoonahuvilassa yhden maahanmuuttajamiehen täyshoito 16 000€/kk. Tuonne menee verorahoja, sekä hva johtoportaan palkkoihin.
"Mitään normaalipalkkaa ei ole. On palkkaa, jonka työnantaja pystyy maksamaan. Ja jos ei pysty, saatte lähes saman tekemättä mitään, Kelasta."
Alan Tes-palkka tai alalla yleisesti maksettava palkka. Muutoin on kysymys i*mis*aupasta. Palkan tulee olla tasa-arvoinen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Mitään normaalipalkkaa ei ole. On palkkaa, jonka työnantaja pystyy maksamaan. Ja jos ei pysty, saatte lähes saman tekemättä mitään, Kelasta."
Alan Tes-palkka tai alalla yleisesti maksettava palkka. Muutoin on kysymys i*mis*aupasta. Palkan tulee olla tasa-arvoinen kaikille.
ei ole mitään ALAN tes-palkkaa.
Kun luet MINKÄ TAHANSA tessin, niin siellä on palkkoja VAIKKA KUINKA MONTA.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei mua kukaan yksi ihminen elätä.
Ei kukaan rakasta mitään enempää kuin rikas rahaa. Olin sellaisen ihmisen kanssa naimisissa. Hän mielellään antoi toisten tarjota itselleen, mutta itse muisti pyytää viiden vuoden jälkeen maksamansa kahvikupillisenkin hinnan takaisin, jos oli jollekin maksanut, eivätkä olleet sopineet, että hän olisi sen silloin luvannut tarjota. Pienestäkin rahasummasta luopuminen oli hirvittävä takaisku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan työtönkin veroja
Ei edelleenkään maksa .
Mun työttömyystuesta menee väh 20% veroja.
jos sinä annat minulle 100 ja minä annan sinulle 20 takas, maksoinko minä sinulle kokonaisuudessaan?
Hallitus on muotoillut sen noin, eli paperissa lukee, että siitä menee verot. Silloin siitä maksetaan verot.
-eri
Keskimääräinen veronmaksaja rahoittaa toimeentulotukea peräti noin reilulla satasella vuodessa. Tämä on tuskin syy kenenkään talousvaikeuksiin.
Olen 58v, minut irtisanottiin viime keväänä, työsuhde päättyi marraskuussa ja menin samantien uuteen työhön. Olin toki koko irtisanomisajan etsinyt töitä, ei se työpaikka tyhjästä ilmestynyt.
Tein siis jotain isosti väärin jättämällä työttömyysjakson väliin? Jos työpaikan löytäminen on mahdotonta kaikille muille, niin miksi minä sain töitä? Olen yksittäistapaus, mutta en ainoa. Moni ilmoittaa, ettei oikeasti halua töihin, etuudet riittävät hyvin.
Ei kun ukkoja häiritsee ettei akat tule virastoon töihin niin ukot ei voi pan na niitä akkoja kun ne ei oo siellä töissä.
Koettakaa haukkuvat ymmärtää että verorahoja menee muuhunkin.
Työttömiä on monenlaisia. Yli 50v sairastuneet olemme tehneet vuosikymmeniä töitä ja maksaneet veroja. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse jos ei ole mt-vikaa. Työttömistä 33% on työkyvyttömiä.
Elämäntapatyöttömät ovat eri porukka. Välissä on monenlaisia työnhakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei mua kukaan yksi ihminen elätä.
Ei kukaan rakasta mitään enempää kuin rikas rahaa. Olin sellaisen ihmisen kanssa naimisissa. Hän mielellään antoi toisten tarjota itselleen, mutta itse muisti pyytää viiden vuoden jälkeen maksamansa kahvikupillisenkin hinnan takaisin, jos oli jollekin maksanut, eivätkä olleet sopineet, että hän olisi sen silloin luvannut tarjota. Pienestäkin rahasummasta luopuminen oli hirvittävä takaisku.
Tiedän tyypin. Toimitusjohtajana työskennellyt ehdokas kumppaniksi olisi halunnut, että lahjoitan hänelle 300 euron tarvikkeet + työtunnit melko ison työn tekemiseen. Hän siis olisi halunnut sen lahjaksi. En tehnyt, enkä ollut miehestä muutenkaan kiinnostunut. Rahanahne se oli muissakin asioissa. Inhottavia tuollaiset riistäjätyypit, jotka tietoisesti yrittävät riistää heikommaltaan (olin silloin opiskelija).
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen veronmaksaja rahoittaa toimeentulotukea peräti noin reilulla satasella vuodessa. Tämä on tuskin syy kenenkään talousvaikeuksiin.
Ja tällä rahalla saa huomattavasti rauhallisemman ja vähemmän vaarallisen yhteiskunnan. Ei kovin huono diili kenellekään.
pierasin just emännän naamalle kävi itkemään ja lähti ulos.
Se häiritsee että minun tuloista menee enemmän veroja ja veroluonteisia maksuja kuin se mitä minulle jää käteen ja kun katsoo että kiistä kerätyistä verosta suurin osa menee sos. maksuihin
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tukea kenenkään tupakointia tai alkoholin juomista maksamillani verorahoilla.
Tupakoivat ja alkoholinjuojat kartuttavat valtion kassaa suurilla summilla. Kuolevat nuorina, joten eläkkeitäkään ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Se häiritsee että minun tuloista menee enemmän veroja ja veroluonteisia maksuja kuin se mitä minulle jää käteen ja kun katsoo että kiistä kerätyistä verosta suurin osa menee sos. maksuihin
Paskat menee suurinta osaa yhtään mihinkään.
Miten heillä jää asumisen jälkeen enemmän? Tuet on kaikille samat. Jos asut omistusasunnossa, et saa asumistukea, mutta voit myydä asunnon ja muuttaa vuokralle nostamaan asumistukea, jos niin kateellinen olet.