Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalilla puhelinta tuijottavat

Vierailija
21.02.2026 |

Tänään ihmettelin salilla, kun jotkut tuntuvat keskittyvän enemmän puhelimensa tuijotteluun kuin harjoitteluun. Istuvat jollakin laitteella ja välillä tekevät siinä jonkin liikesarjan, mutta oma puhelin tuntuu kiinnostavan enemmän. Monesti nämä on nuoria naisia. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun treeniohjelma on puhelimessa. Sen takia on katsottava. Tämä valitus on nyt vähän samaa, kun kaupassa jotkut valittavat, että pitääkö sitä puhelinta sielläkin tuijottaa. Joo pitää, koska kauppalista on puhelimessa.

Et muista sitä ulkoa? No, tiktok-aivot. 

Vierailija
62/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.

Saliohjelmassa on jotain pahasti vialla jos sen tavaamiseen ja ymmärtämiseen menee jokaisen sarjan jälkeen 5-10min.

Miten ennen pystyttiin treenaamaan ilman Puhelinta?

Oliko saleilla silloin lankapuhelimet kaikilla mukana. Ja Järjestelmäkamerat?

Ennen puhelimia salilla oli laatikosto josta kaivettiin taitettu A3 jossa on oma treeniohjelma. Sitten kuskattiin sitä treeniohjelmaa mukana ja kirjattiin siihen painot ja tehdyt toistot. Nyt sama on näppärästi puhelimessa.

Paperiformaatin kanssa ei kulutettu aikaa minuuttitolkulla. Meni pari seku

Meni mitä meni, mutta taukoa täytyi pitää silloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minua ei näe salilla kun kaikki nosteluun löytyy kotoa. Mutta kun treenaa vain mahdollisimman suurta voimaa niin kyllä siinä saa pitää pitkää taukoa. Voin siinä välissä jutella miehen kanssa tai vaikka selata vauvapalstaa. Joskus makaan meritähtenä kotisalin lattialla, joskus puuskutan. :D

Monet tekee voimankasvatusta ajatellen aika paljon turhaa täytettä. Miettien siis vain heitä joiden sanotut tavoitteet tiedän, en tykkää olettaa muista miksi ja mitä puuhaavat. 

Vierailija
64/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miksi kukaan ei näytä siltä, että käy salilla. Nyt se selvisi, että miksi. On tullut elämän aikana vastaan ehkä 2 ihmistä, joista huomaa salitreenin. Suurin osa näyttää ulkoisesti sohvaperunalta.

Hyi miten ilkeä ihminen 

No lähinnä vaan, että mitä järkeä siellä on käydä jos sitä ei huomaa mistään? Yksi mieskin kertoi käyvänsä salilla, mutta juovansa illan aikana välillä jotain 7 olutta. Ei ne lihakset sen kaljamahan alta näy. 

Minä taas liikun muuten paljon esim. Käymällä lenkillä. Sitten saan kuulla, että mun kävely/hölkkälenkit ei ole liikuntaa. Ahaa, no miksi mä olen timmimpi sitten kun sinä? 

Jösses, että voi ihminen olla yksinkertainen! Salilla käydään esim. siksi että selkä pysyy kunnossa reumasta huolimatta tai lenkkeily ei ole mahdollista leikatun polven takia tai aivoinfarkin jälkeen ei ole mahdollista liikkua muuten kuin hallitusti laitteiden kanssa sisätiloissa. Ei salilla käy pelkästään näkyviä lihaksia tavoittelevat, vaan suurin osa on ihan terveyssyistä liikkuvia.

Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta ulkonäkökeskeinen idiootti.

Vierailija
65/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä näitä puhelimen tuijottajia, niitä on meidän sali täynnä. Minä meen salille, juoksen pari km matolla ja sen jälkeen teen puolen tunnin treenin niin, että teen juurikin kahden eri liikkeen sarjoja vuorotellen eikä mun tarvitse pitää juurikaan taukoja. En kuitenkaan varaa kahta eri laitetta samaan aikaan, vaan teen paljon liikkeitä vapailla painoilla, esimerkiksi askelkyykkyjä ja hauiskääntöjä vuorotellen. Jos salilla on tyhjää, niin sitten saatan toki tehdä kahdessa laitteessakin vuorotellen. 

Lopuksi olen hiestä märkä ja menen suihkuun. Mulla on näkyvää lihasta ja olen tosi urheilullisen näköinen, vaikka olen viisikymppinen enkä käy salilla kuin max kaksi kertaa viikossa. Käytän aikani siellä tehokkaasti ja hoidan lueskelut kotona.

n52

Vierailija
66/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa sali jossa ei toimi puhelin-/verkkoyhtydet (faradayn häkki).

Vierailija
67/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos treenaa tavoitteellisesti ja oikeasti isoilla painoilla, niin sarjataukosuositus on vähintään sen 3 minuuttia.

Tämä on aivan totta. Jos haluaa toisen sarjatauon aikana mennä tekemään omaa sarjaa, siitä voi ihan neuvotella.

Vierailija
68/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä katsotaan puhelinta sarjojen välissä.

Pitäiskö muka lätistä se 5min odotusaika aina joka välissä just sun kanssa?

Juuri tuollaiset laitteelta toiselle riuhtovat idiootit pilaa koko kuntosalin idean.

Vierailija
69/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiset laitteelta toiselle riuhtovat idiootit pilaa koko kuntosalin idean.

5min?? Eli käytät reilusti enemmän aikaa taukoihin kuin treenaamiseen? Älyttömän pitkät tauot, ei noilla tulosta synny. 

Vierailija
70/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity siihen omaan treeniin. Ei jää niin paljon aikaa toljottaa ja ihmetellä muiden käyttäytymistä.

Vierailija
71/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin toimii ilman nettiäkin.

Vierailija
72/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5min?? Eli käytät reilusti enemmän aikaa taukoihin kuin treenaamiseen? Älyttömän pitkät tauot, ei noilla tulosta synny. 

Tuu sitten selventämään kun 125kg nousee 10 kertaa peräkkäin penkistä.

Vierailija
73/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.

Sulla on dementia? 

Vierailija
74/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin toimii ilman nettiäkin.

Valtaosa jonneista ja nuorista aikuisista ei sitä tiedä. Kaikki kommunikointi hoidetaan whatsapp ja muu käyttö perustuu nettisovelluksiin.

Vierailija
75/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin katson puhelimesta treeniohjelmaa ja että mitä pitää tehdä seuraavaksi. Saatan myös vaihtaa musiikkia/videota/äänikirjaa, jota kuuntelen taustalla.

Eikä kiinnosta, jos se jotakuta ärsyttää että käytän puhelinta salilla.

Vierailija
76/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ärsyttävää, just yks päivä sanoin yhdelle ukolle, joka oli jo 10 min vain tuijottanut luuriaan, että voisitko mennä tuonne toiselle penkille katsomaan ja päästää toiset laitteeseen. Menen ennen iltavuoroa tunniksi salille, ja tälläiset siellä hidastavat toisia, joilla rajallinen aika, ja haluaa ottaa kaiken irti. 

Sanoiko ukko mitään, että miksi oli laitteessa tuijottamassa luuria?

Vierailija
77/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo liikuttaa mitä muut tekevät.

Minä katson väliin luuria, väliin ympärille, väliin miehiä.. mutta pääasia kuitenkin treenissä.

N45

Vierailija
78/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos treenaa tavoitteellisesti ja oikeasti isoilla painoilla, niin sarjataukosuositus on vähintään sen 3 minuuttia.

Sitä voi myös tehdä esim. kahta eri lihaksia rasittavaa liikesarjaa vuorotellen.

Näitä oli omalla salilla aikoinaan. Varasivat käyttöönsä kaksi tai kolmekin suorituspaikkaa yhtä aikaa. Koko treeni näytti riehumiselta ja kohellukselta. Itse myös seuraan palautumisaikaa oman puhelimen kellosta ja tapan aikaa lukemalla myös. Muut tekee samaa. Ei koeta ongelmaksi.

Tapat aikaa lukemalla? Miten pitkiä taukoja oikein pidät? 

1 - 4 min riippuu ihan mitä treeniä ottaa

Vierailija
79/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä kysymään, että meneekö vielä pitkään? Tai käskeä istumaan muualle.

Vierailija
80/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et keskity omiin treeneihisi?

Mylla on treeniohjelma ja -ohjeet puhelimessa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi