Kuntosalilla puhelinta tuijottavat
Tänään ihmettelin salilla, kun jotkut tuntuvat keskittyvän enemmän puhelimensa tuijotteluun kuin harjoitteluun. Istuvat jollakin laitteella ja välillä tekevät siinä jonkin liikesarjan, mutta oma puhelin tuntuu kiinnostavan enemmän. Monesti nämä on nuoria naisia.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt miksi kukaan ei näytä siltä, että käy salilla. Nyt se selvisi, että miksi. On tullut elämän aikana vastaan ehkä 2 ihmistä, joista huomaa salitreenin. Suurin osa näyttää ulkoisesti sohvaperunalta.
Hyi miten ilkeä ihminen
No lähinnä vaan, että mitä järkeä siellä on käydä jos sitä ei huomaa mistään? Yksi mieskin kertoi käyvänsä salilla, mutta juovansa illan aikana välillä jotain 7 olutta. Ei ne lihakset sen kaljamahan alta näy.
Minä taas liikun muuten paljon esim. Käymällä lenkillä. Sitten saan kuulla, että mun kävely/hölkkälenkit ei ole liikuntaa. Ahaa, no miksi mä olen timmimpi sitten kun sinä?
Vierailija kirjoitti:
Usein ovat myös nuoria miehiä.
Luulisi häiritsevän sarjojen tekemistä, kun pää kenossa tuijottaa puhelimen ruutua eikä valmistaudu seuraavaan liikkeeseen. Itselle tulee huimausta tuollaisesta.
Sarjojen välissä olisi järkevää esim. ravistella lihaksia, kuin nököttää paikoillaan.
Kehityksen kannalta on ihan se ja sama, että ravisteleeko niitä lihaksia.
Itse teen niin että 4x10, jossa sarjojen välissä noin 1-5 min tauko. Kolmannen kierroksen jälkeen tulee sellainen 5min tauko, koska pusken aina loppuun asti isoimmilla painoilla, joten tarvitsee ihan pikkasen pidempään levätä, että jaksaa vetää sen viimeisenkin loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa puhelimen tuijottaminen, vaan laitteen varaaminen tauon ajaksi. Toimettoman paikka on seinän vieressä nojailemassa eikä tekevien ihmisten tiellä.
Mene sanomaan, että voinko minä tehdä samalla kun sinä lepäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.
Saliohjelmassa on jotain pahasti vialla jos sen tavaamiseen ja ymmärtämiseen menee jokaisen sarjan jälkeen 5-10min.
Miten ennen pystyttiin treenaamaan ilman Puhelinta?
Oliko saleilla silloin lankapuhelimet kaikilla mukana. Ja Järjestelmäkamerat?
Mulla oli saliohjelma kortilla, johon merkattiinkäynnillä käytetyt painot ja monta toistoa tuli tehtyä. Sen täyttämiseen meni 5 sekuntia. Ja yhtenä ohjelman tavoitteena oli tehokas treeni, joten tauot olivat lyhyitä. Ja parin kerran jälkeen muistin jo suunnilleen ohjelman ja edellisen kerran painot.
Ilmeisesti ihmisten aivokapasiteetti on heikentynyt ja toimintakyky hidastunut, kun salilla pitää räplätä minuuttitolkulla kännykkää eikä muisteta tai osata treenata ilman 10 minuutin toljottelua. Millainen ihminen edes huvikseen selailee kännykkää settien välissä?
Tätä ei näe saleilla, jotka ovat vähän nuhjuisempia, alan harrastajien suosimia saleja. Aika nopeasti tulisi sanomista, sillä salin toiminta perustuu yhteistoimintaan, ihmiset siirtyvät sutjakkaasti ja kaikki savat treenata ilman viivytyksiä.
Monilla on saliohjelma omassa puhelimessa ja ovat kirjoittaneet ylös mm. personal trainerin vinkkejä. Ohjevideoita myös tsekataan. Itse toimin näin, kun aloitin treenaamisen salilla ja kännykässä oli muistisääntöjä tekemiseen.
Keskittykää ihmiset omaan tekemiseen älkääkä muihin :)
Tosiaan, tuo "katson saliohjelmaa kännykässä IL/IS/tiktok-selailun välissä". vertautuu suoraan siihen että ennen puhelinaikakautta olisi istunut laitteissa lukemassa sanomalehtiä tai jotain kaverikirjaa siinä sarjojen välissä. Eipä kuulostaisi kovinkaan normaalilta toiminnalta..
Sama kai se mitä siinä sarjojen välissä tekee? Siellä on myös ihmisiä jotka katsoo jotain urheilua televisiosta. Ajatella - televisio kuntosalilla!
Vierailija kirjoitti:
Monilla on saliohjelma omassa puhelimessa ja ovat kirjoittaneet ylös mm. personal trainerin vinkkejä. Ohjevideoita myös tsekataan. Itse toimin näin, kun aloitin treenaamisen salilla ja kännykässä oli muistisääntöjä tekemiseen.
Aloitin marraskuussa enkä ole joulukuun jälkeen kerrannut ohjeita. Kyllä ne muistaa. Ohjevideon katsominen on järkevää, juu, mutta ei kai niitäkään montaa katsota samalla käynnillä?
Mulla ei ole puhelinta edes taskussa. Salilla käymisessä parasta on se, että kukaan ei saa mua kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, tuo "katson saliohjelmaa kännykässä IL/IS/tiktok-selailun välissä". vertautuu suoraan siihen että ennen puhelinaikakautta olisi istunut laitteissa lukemassa sanomalehtiä tai jotain kaverikirjaa siinä sarjojen välissä. Eipä kuulostaisi kovinkaan normaalilta toiminnalta..
Kerran n. 20 v sitten joku täti luki me naisia salilaitteessa. Kas kun onkin jäänyt ihan selkeästi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ovat myös nuoria miehiä.
Luulisi häiritsevän sarjojen tekemistä, kun pää kenossa tuijottaa puhelimen ruutua eikä valmistaudu seuraavaan liikkeeseen. Itselle tulee huimausta tuollaisesta.
Sarjojen välissä olisi järkevää esim. ravistella lihaksia, kuin nököttää paikoillaan.
Kehityksen kannalta on ihan se ja sama, että ravisteleeko niitä lihaksia.
Palautumisen kannalta on parempi nousta laitteesta ylös kuin jäädä istumaan taukojen ajaksi. Erityisesti jalkoja/takapuolta treenatessa.
Vierailija kirjoitti:
No jos niihin pt-vinkkeihin kuluu joka tauolla 10min sarjojen välissä, niin kannattaisi opetella ne vaikka ulkoa. Niin pitkät tauot eivät edistä kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Katselen puhelintani sarjojen välisellä tauolla. Mitä se AP sun percettä kutittaa?
Olen moukka pälisen näitä ihmisten haukkumishaukkumista.
Teen sarjan sekunttikellon mukaan alle 2min välein ja katson välissä pihelinta. Ongelmia?
Mies
Mun treeniohjelma on puhelimessa. Sen takia on katsottava. Tämä valitus on nyt vähän samaa, kun kaupassa jotkut valittavat, että pitääkö sitä puhelinta sielläkin tuijottaa. Joo pitää, koska kauppalista on puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.
Saliohjelmassa on jotain pahasti vialla jos sen tavaamiseen ja ymmärtämiseen menee jokaisen sarjan jälkeen 5-10min.
Miten ennen pystyttiin treenaamaan ilman Puhelinta?
Oliko saleilla silloin lankapuhelimet kaikilla mukana. Ja Järjestelmäkamerat?
Ennen oli ennen ja nyt on nyt 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran n. 20 v sitten joku täti luki me naisia salilaitteessa. Kas kun onkin jäänyt ihan selkeästi mieleen.
Kaatu siitä sun maailmasi 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa tavoitteellisesti ja oikeasti isoilla painoilla, niin sarjataukosuositus on vähintään sen 3 minuuttia.
Ja se 3 minuuttia on pakko heti tarttua luuriin. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niihin pt-vinkkeihin kuluu joka tauolla 10min sarjojen välissä, niin kannattaisi opetella ne vaikka ulkoa. Niin pitkät tauot eivät edistä kehitystä.
Jep. Joissain harrastuksissa on mahdollista lukea ohjeita välillä. Esim. se käsityö tai korjattava auto ei muutu miksikään, jos työt hetken aikaa seisoo. Mutta saliharrastuksessa on mentävä kropan biologian ehdoilla ja siihen ei kuulu ylipitkät tauot, koska ne syö täysin hyödyt ja kehityksen.
Minua ei haittaa puhelimen tuijottaminen, vaan laitteen varaaminen tauon ajaksi. Toimettoman paikka on seinän vieressä nojailemassa eikä tekevien ihmisten tiellä.