Kuntosalilla puhelinta tuijottavat
Tänään ihmettelin salilla, kun jotkut tuntuvat keskittyvän enemmän puhelimensa tuijotteluun kuin harjoitteluun. Istuvat jollakin laitteella ja välillä tekevät siinä jonkin liikesarjan, mutta oma puhelin tuntuu kiinnostavan enemmän. Monesti nämä on nuoria naisia.
Kommentit (82)
Ap, miksi Sinä et keskity omiin liikesarjoihisi?
Vierailija kirjoitti:
Monilla on saliohjelma omassa puhelimessa ja ovat kirjoittaneet ylös mm. personal trainerin vinkkejä. Ohjevideoita myös tsekataan. Itse toimin näin, kun aloitin treenaamisen salilla ja kännykässä oli muistisääntöjä tekemiseen.
Keskittykää ihmiset omaan tekemiseen älkääkä muihin :)
No saa olla aika hidas, jos ei niitä ohjeita osaa kotona katsoa ja opetella ennen harjoitusta. Videoita ei todellakaan katsella laitteessa istuessa, edelleen ne voi katsella kotona. Ja jonkun vinkin lukemiseen menee 10 sekuntia. Jos menee 5 minuuttia, niin kannattaa harrastaa jotain vähemmän vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa tavoitteellisesti ja oikeasti isoilla painoilla, niin sarjataukosuositus on vähintään sen 3 minuuttia.
Ja se 3 minuuttia on pakko heti tarttua luuriin. Sairasta.
Jos eka ajatus on tarttua puhelimeen eikä puhkua ja puhista hengästyneenä kovan suorituksen jälkeen, ei harjoittelu todellakaan ole tavoitteellisuutta tai isoja painoja nähnytkään.
Yksikään kenen minä olen nähnyt puhelintaan selaavaan, ei mitään treeniohjelmia lue. Tiktokkia plärää tai muuten roikkuu somessa.
Onneksi uimahallissa ei voi pitää puhelinta altaassa. Täysin käsittämätöntä nykymaailmassa että luuri pitää olla koko ajan kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.
Saliohjelmassa on jotain pahasti vialla jos sen tavaamiseen ja ymmärtämiseen menee jokaisen sarjan jälkeen 5-10min.
Miten ennen pystyttiin treenaamaan ilman Puhelinta?
Oliko saleilla silloin lankapuhelimet kaikilla mukana. Ja Järjestelmäkamerat?
Ennen puhelimia salilla oli laatikosto josta kaivettiin taitettu A3 jossa on oma treeniohjelma. Sitten kuskattiin sitä treeniohjelmaa mukana ja kirjattiin siihen painot ja tehdyt toistot. Nyt sama on näppärästi puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa tavoitteellisesti ja oikeasti isoilla painoilla, niin sarjataukosuositus on vähintään sen 3 minuuttia.
Sitä voi myös tehdä esim. kahta eri lihaksia rasittavaa liikesarjaa vuorotellen.
Näitä oli omalla salilla aikoinaan. Varasivat käyttöönsä kaksi tai kolmekin suorituspaikkaa yhtä aikaa. Koko treeni näytti riehumiselta ja kohellukselta. Itse myös seuraan palautumisaikaa oman puhelimen kellosta ja tapan aikaa lukemalla myös. Muut tekee samaa. Ei koeta ongelmaksi.
Tapat aikaa lukemalla? Miten pitkiä taukoja oikein pidät?
Vierailija kirjoitti:
Mun treeniohjelma on puhelimessa. Sen takia on katsottava. Tämä valitus on nyt vähän samaa, kun kaupassa jotkut valittavat, että pitääkö sitä puhelinta sielläkin tuijottaa. Joo pitää, koska kauppalista on puhelimessa.
Kuinka monimutkainen ja monta harjoitustaa se ohjelma sisältää, jos on mahdoton oppia ilman minuuttien selaustaukoja?
Kuntosalilla oli vanha painonnostaja jonka kanssa juttelin niin hän sanoi ettei sarjojen välissä saa päästää kehoa lepotilaan istumalla penkille. Tauot 1-2min seisten ja hieman siinä liikkuen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi uimahallissa ei voi pitää puhelinta altaassa. Täysin käsittämätöntä nykymaailmassa että luuri pitää olla koko ajan kädessä.
on tuotakin yritetty kaksi teiniä oli puhelintensa kanssa räpläämässä uimahallin puolelle penkillä, onneksi valvoja huomatti ettei hallin puolela saa olla kännykkää, niillähän voisi kuvata puolialastomia ihmisiä
kohta wokettajat keksivät että puhelin on osa sukupuoli-identiteettinä ja en voi ottaa sitä pois uimisenkaan ajaksi
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi Sinä et keskity omiin liikesarjoihisi?
Niitä ei pääse tekemään kun tiktok-aivon käsi on kasvanut käteen ja perse jumittanut laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin surullista, ettei "tylsyyttä" kestetä enää edes muutamaa minuuttia. Että koko ajan pitää olla jotain, mitä näpytellä tai katsoa. Ihmiskunta on vajonnut alas.
Vierailija kirjoitti:
Mun treeniohjelma on puhelimessa. Sen takia on katsottava. Tämä valitus on nyt vähän samaa, kun kaupassa jotkut valittavat, että pitääkö sitä puhelinta sielläkin tuijottaa. Joo pitää, koska kauppalista on puhelimessa.
Etkö osaa treenata ilman ohjeita? Miten kauan niiden ohjeiden sisäistämiseen menee? Salilla harvoin tehdään samalla kertaa viittätoista eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi myös tehdä esim. kahta eri lihaksia rasittavaa liikesarjaa vuorotellen.
Näitä oli omalla salilla aikoinaan. Varasivat käyttöönsä kaksi tai kolmekin suorituspaikkaa yhtä aikaa. Koko treeni näytti riehumiselta ja kohellukselta. Itse myös seuraan palautumisaikaa oman puhelimen kellosta ja tapan aikaa lukemalla myös. Muut tekee samaa. Ei koeta ongelmaksi.
Tapat aikaa lukemalla? Miten pitkiä taukoja oikein pidät?
Sama. Treenissä on jotain pahasti pielessä jos tauot tuntuu niin pitkiltä että aikaa pitää oikein tappaa. Tauonhan kuuluu tuntua aina liian lyhyeltä.
No nää puhelimentujottajathan ei oikein ymmärrä lukemaansa. Heillä kuluu kymmenkertainen aika normaaliin ymmärtämiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalilla oli vanha painonnostaja jonka kanssa juttelin niin hän sanoi ettei sarjojen välissä saa päästää kehoa lepotilaan istumalla penkille. Tauot 1-2min seisten ja hieman siinä liikkuen.
Tämän saman ohjeen olen kuullut fyssareilta ja painonnostajilta. Ihan max 2 min tauot. Puhelimien takia ne tauot on nykyisin lähemmäs 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on saliohjelma puhelimessa. Ja toisaalta sekään ei kelpaa jos katsoo treenattuja perseitä. Johonkin se on katsottava.
Saliohjelmassa on jotain pahasti vialla jos sen tavaamiseen ja ymmärtämiseen menee jokaisen sarjan jälkeen 5-10min.
Miten ennen pystyttiin treenaamaan ilman Puhelinta?
Oliko saleilla silloin lankapuhelimet kaikilla mukana. Ja Järjestelmäkamerat?
Ennen puhelimia salilla oli laatikosto josta kaivettiin taitettu A3 jossa on oma treeniohjelma. Sitten kuskattiin sitä treeniohjelmaa mukana ja kirjattiin siihen painot ja tehdyt toistot. Nyt sama on näppärästi puhelimessa.
Paperiformaatin kanssa ei kulutettu aikaa minuuttitolkulla. Meni pari sekuntia kirjaamiseen ja seuraavan harjoituksen tsekkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on tuotakin yritetty kaksi teiniä oli puhelintensa kanssa räpläämässä uimahallin puolelle penkillä, onneksi valvoja huomatti ettei hallin puolela saa olla kännykkää, niillähän voisi kuvata puolialastomia ihmisiä
kohta wokettajat keksivät että puhelin on osa sukupuoli-identiteettinä ja en voi ottaa sitä pois uimisenkaan ajaksi
Ja ne puhelimethan on viety sinne vieläpä pesutilojen kautta.... Ei saatana tätä nykymenoa!!1
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa puhelimen tuijottaminen, vaan laitteen varaaminen tauon ajaksi. Toimettoman paikka on seinän vieressä nojailemassa eikä tekevien ihmisten tiellä.
Sen takia varaankin sen paikan kun aluksi tein noin ja jotkut aina varasti ja omi sen paikan. Nyt pidän kiinni paikasta kunnes olen sen kanssa valmis. Samasta syystä en myös vuorottele useamman laitteen välillä.
Salilla on sääntö että päästä muut väliin mutta kun sitä ei kukaan valvo niin ei sillä ole mitään arvoa.