Tarkisteleekohan ne työkkärissä paljonkin, että työtön on varmasti hakenut sinne minne on sanonut.
Tätäkin tullut tässä ihmeteltyä, kun tuli tämä kolmen työpaikan hakuvelvollisuus työttömille, että ihanko oikeasti päättäjät kuvittelee, että työvoimatoimiston työntekijöillä on aikaa soitella työpaikkoihin ja varmistella, että onhan tämä ja tämä työtön nyt varmasti lähettänyt hakemuksen teille, kun hän tänne meille on ilmoittanut niin tehneensä.
Koska eihän nyt toki työttömän sanaan voi luottaa, että nuo laiskat limanuljaskat (hallituksen mielipide) oikeasti valvomatta hakisi töitä.
Kommentit (22)
Meidän työkkäri on niin kiireinen, että eivät ole useaan kuukauteen uusinut työllistämissuunnitelmaani. Eli en voi mihinkään ilmoittaa haetuista paikoista. Aluksi olin itse aina yhteydessä, kun suunnitelma umpeutui, mutta sanoivat suoraan, että ottavat itse yhteyttä seuraavaksi. Nyt tosiaan odottanut tuota yhteydenottoa muutaman kuukauden. Mutta teen jokatapauksessa lähemmäs kymmenen hakemusta kuukaudessa ihan itseni takia, en työkkärin takia.
Siis sinne vaan kirjoitetaan ne neljä työpaikkaa, mitä on hakenut. Soittavat ja saattavat kysellä jotain noista paikoista. Mutta eivät tarkista niitä mitenkään. Itse luulin, että niistä pitää olla joku todistus, että on hakenut. Luulin, että olis ollut tiukempaa.
Toinen mikä ihmetyttää, on nämä tasaisin väliajoin tulevat puhelut. Niistä ei ole mitään apua yhtään mihinkään.