Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset äänestää vihreitä vaikka tietävät ilmastoasioistakin miehiä vähemmän?

Vierailija
19.02.2026 |

No just siksi. Ja kun ei tiedetä niin vedetään tunteella. Jotain mitä taidettiin tietää naisista jo valmiiksi. Hämmentävää miten vähän tietävät asioista joita vastaan protestoivat.

Tutkimuksen mukaan miehillä on naisia parempi tietämys ilmastoasioista. Kyselyssä miehistä 57 prosentilla ja naisista 42 prosentilla oli hyvät tai kiitettävät tiedot ilmastoon liittyvistä asioista. Vastaava ero naisten ja miesten välillä on tutkimuksen mukaan havaittavissa myös politiikkaa ja tiedettä koskevissa tiedoissa

https://yle.fi/a/3-11664728

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun vihreä on söpö väri ja jos jokin on vihreää, se ei voi pahaa, paitsi räkä tietysti.

Vierailija
2/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, Igor. 

Vierailija
4/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ollut pari päivää pois vai ollaanko me vaan menty ristiin? Nyt vasta havahduin että just tätä aloitusta en oo pariin päivään nähnyt.

Vierailija
5/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä ollut pari päivää pois vai ollaanko me vaan menty ristiin? Nyt vasta havahduin että just tätä aloitusta en oo pariin päivään nähnyt.

Sun pitäs käydä välillä ulkona.

Vierailija
6/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja en todellakaan äänestä vihreitä. 

Vierailija
7/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäs käydä välillä ulkona.

En mä täällä sentään ympäri vuorokauden istu :D Käyn pari kertaa päivässä pyörähtämässä, mutta tää sankari sattuu yleensä copy-pasteamaan tämän töräyksensä samaan aikaan kun olen illansuussa täällä.

Vierailija
8/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tulos. Olisi ollut kiva nähdä, millaisia kysymyksiä tarkalleen on kysytty, ja mitä niihin sitten on vastattu.

Äänestän kyllä itse yleensä Vihreitä, mutta tiedän varsin hyvin, että esimerkiksi kierrättämällä ei paljonkaan hiilijalanjälkeen vaikuteta, materiaalien järkevämpään kulutukseen kyllä. 

Paras tapa vähentää päästöjä on käsittääkseni vaatia varsinkin suurilta yrityksiltä ympäristövastuuta ja yksittäisen kuluttajan kohdalla yksinkertaisesti kulutuksen vähentäminen: vähemmän lihaa ja maitotuotteita, vähemmän matkustelua, vähemmän mitään muitakaan ostoksia, pienemmin asuminen. 

Olen itse ihan tyytyväinen "askeettiseen" elämääni: eipähän tarvitse hiki hatussa töissä raataa itseään burnoutiin, kun osa-aikatyö ja pienempi kulutus riittää.

Vierailija
9/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuokin sisäpiiriläinen kertoo, kyse on mustavalkoisesta ahdistuneesta ja faktoista piittaamattomasta sosialismista ja aivopesusta. Its all about them. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän