Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää lopettaa kaikki asuntosijoittajien tukeminen verorahoilla maksamalla vuokria.

Vierailija
20.02.2026 |

Kaadetaan viimein ahneat asuntosijoittajat ja rahastava eliitti ensin niin sen jälkeen saadaan halvat vuokrat.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi siitä hellasta pitää vuokralaisen maksaa, että se on hänen käytössään. Ihan sama, kuka sen omistaa. Ja siksi minua ei veroteta siitä hellasta, kun en sitä itselleni ole saanut, vaikka sen omistan.

Jos ostan omaan kotiini hellan omaan käyttööni, en tietenkään voi verovähentää sitä. 

Ja jos nyt luet uudelleen, niin minähön sen hellan juuri maksoinkin. Minu. Ei vaan tarvitse vielä lisäksi maksaa veroja siitä hellan viemästä rahasta. Jos pitäisi, niin hella ei maksaisi minulle 600€ vaan 780€. Se olisi aika kohtuutonta.

Vierailija
122/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi siitä hellasta pitää vuokralaisen maksaa, että se on hänen käytössään. Ihan sama, kuka sen omistaa. Ja siksi minua ei veroteta siitä hellasta, kun en sitä itselleni ole saanut, vaikka sen omistan.

Jos ostan omaan kotiini hellan omaan käyttööni, en tietenkään voi verovähentää sitä. 

No se vuokralainen maksaa vuokraa siitä hellan olemassaolosta ja sen käytöstä. Miksi siitä pitäisi yhtään kenenkään muun maksaa? Ja varsinkaan veronmaksajien? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se vuokralainen maksaa vuokraa siitä hellan olemassaolosta ja sen käytöstä. Miksi siitä pitäisi yhtään kenenkään muun maksaa? Ja varsinkaan veronmaksajien? 

Eli vuokralainen maksaa hellan, mahtaakohan olla kovin tyytyväinen kun saa vuokran päälle 600 euron laskun hellasta?

Vierailija
124/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta joka tapauksessa se on sinun omistama hella. Miksi siitä pitää kenenkään muun maksaa yhtään? 
Itse olen ihan muulla alalla ja minulla ollut kaksi sijoitusasuntoa, jotka täysin maksaneet itsensä sisältäen verot ja muut kulut. Jos ja kun nyt jostain pitää leikata niin koen, että näissä vähennyksissä on leikkaamisen varaa.

Et selvästikään hahmota asiaa. Mutta voithan jättää verovähennykset tekemättä. Älä kuitenkaan yritä rapauttaa koko vuokra-asuntojärjestelmää tyhmyyksilläsi. 

Sinun käsityksiäsi asiasta saattaa hämärtää se, että takavuosina vuokra-asunnot olivat paljon kannattavampia kuin nykyään. Vuokrat eivät ole nousseet ollenkaan samaan tahtiin kulujen kanssa.

Hellasta. Se on minun omistamani hella ja juuri minä olen sen maksanut, ihan kokonaan. Itse en sitä käytä, vaan hyödyn siitä ainoastaan vuokratulojen kautta ja ne ovat verotettavaa tuloa. Hellan hintaan sisältyy mm. arvonlisäveroa, jota en voi vähentää, eli on siitä hellasta veroakin maksettu. Minulta ei sentään peritä vielä pääomatuloveroakin  hellan summasta. Se on todellakin ihan oikein.

Vierailija
125/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vuokralainen maksaa hellan, mahtaakohan olla kovin tyytyväinen kun saa vuokran päälle 600 euron laskun hellasta?

Ei kun silloin kun ostat sen sijoitusasunnon, teet kattavat kannatavuuslaskelmat. Ja siinä otat huomioon vuokratuoton, millä saat sen asunnon kustannukset katettua, myös tarvittaessa ostettua sen hellan. Sinun on ennen asunnon ostamista selvitettävä monia, monia asioita, tehtävä monenlaista kannattavuuslaskelmia yms. joita en nyt jaksa tässä luetella. 

Vierailija
126/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, veronmajåksajqt eivät maksa siitä hellasta, vaan minä maksoin, ja vuokralainen maksaa vuokraa, jota verotetaan.

Verovähennys ei ole mikään lahja, ymmärrätkö.

Vierailija
127/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun silloin kun ostat sen sijoitusasunnon, teet kattavat kannatavuuslaskelmat. Ja siinä otat huomioon vuokratuoton, millä saat sen

No sivan. Ja laskelmassa on olennaista, että kuluista ei makseta veroa. Vain tuloista maksetaan veroa.

Vierailija
128/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta joka tapauksessa se on sinun omistama hella. Miksi siitä pitää kenenkään muun maksaa yhtään? 
Itse olen ihan muulla alalla ja minulla ollut kaksi sijoitusasuntoa, jotka täysin maksaneet itsensä sisältäen verot ja muut kulut. Jos ja kun nyt jostain pitää leikata niin koen, että näissä vähennyksissä on leikkaamisen varaa.

Et selvästikään hahmota asiaa. Mutta voithan jättää verovähennykset tekemättä. Älä kuitenkaan yritä rapauttaa koko vuokra-asuntojärjestelmää tyhmyyksilläsi. 

Sinun käsityksiäsi asiasta saattaa hämärtää se, että takavuosina vuokra-asunnot olivat paljon kannattavampia kuin nykyään. Vuokrat eivät ole nousseet ollenkaan samaan tahtiin kulujen kanssa.

Hellasta. Se on minun omistamani hella ja juuri minä olen sen maksanut, ihan kokonaan. Itse en sitä käytä, vaan hyödyn siitä ainoastaan vuokratulojen kautta ja ne ovat verotettavaa tuloa. Hellan hintaan sisältyy mm. arv

No kiva, että täällä näin aktiivisesti sympataan meitä vuokranantajia. Itse koen, että tuon sympatialle olisi ennemmän tarvetta muualla, mutta ei kai auta kuin hyväksyä tämä. 

Vierailija
129/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun Purra ei tuota ole hoksannut, ai niin, vuokranantajat ovatkin Kokoomusta

äänestäviä pikkuporvareita.

Asumistukea on alennettu ja sen seurauksena vuokrat ovat laskeneet. Vasemmalla väitettiin pitkään, että tuet eivät nosta vuokratasoa. Kannattaa perhetyä asioihin, jos yrittää solvata jotain. 

Vuokrat ovat vain nousseet asumistuen leikkauksen jälkeen. 

Vierailija
130/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa 10 lisää vuokraa viidelle vuodelle.

Niin sen arvokin laskee.

Vierailija
131/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikot ovat asuntosijoittajia. Siksi tänne halutaan kaiken maailman kehitysmaalaisiakin, jotta asuntokysyntä lisääntyisi, joka nostaa asuntojen hintoja ja vuokria. Asuntotukirahat menevät suoraan poliitikkojen taskuun lyhentämättömänä. Veronmaksajat kiittävät. Kiitos!

Kommunisti ja kansanedustaja Anna Kontula kertoi Me Naiset -lehdessä omistavansa 4 asuntoa. Kahdessa asuu itse, ja kahta vuokraa ulos.  Pointsit Annalle avoimuudesta.

Mun iäkäs sukulainen, jolla on kymmeniä vuokra-asuntoja, naureskelee äänestävänsä vasemmistoliittoa, koska se takaa varmimmin asumis- ja muiden tukien kasvun ja kilinän hänen tilille. Nyt en ole kyseistä miljonääriä nähnyt, enkä ole päässyt kuulemaan, mitä mieltä hän on hallituksen tukileikkauksista. Voin kyllä kuvitella.

Vierailija
132/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sana - ahneat.

Vierailija
133/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat ovat vain nousseet asumistuen leikkauksen jälkeen. 

--

Hauskoja nämä väitteet joille ei ole mitään katetta

Vierailija
134/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla asunnossa jonka omistajat ovat kahden asunnon loukussa, kumpikaan ei mene kaupaksi ja kulut juoksee. Asuvat toisessa ja toinen pakon edessä vuokralla. Saan asumistuen. Vuokra on halpa, vain hitusen yli vastikkeen että vähän kertyy omistajille rahaa millä maksaa taloyhtiön suunnittelemat remontit.

Vierailija
135/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja laittaa asunnon vuokralle eivätkä kaikki suinkaan tiedä onko heidän vuokralaisensa asumistukien tai muiden tukien saaja. Voi olla että on vuokrannut työssäkäyvälle / käyville, mutta elämäntilanne on jossain kohtaa muuttunut. 

Miksi ei kukaan vuokraisi eläkkeensaajalle asuntoa? Saahan hänkin tukia.

Vierailija
136/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokralla asunnossa jonka omistajat ovat kahden asunnon loukussa, kumpikaan ei mene kaupaksi ja kulut juoksee. Asuvat toisessa ja toinen pakon edessä vuokralla. Saan asumistuen. Vuokra on halpa, vain hitusen yli vastikkeen että vähän kertyy omistajille rahaa millä maksaa taloyhtiön suunnittelemat remontit.

Vuokratuloista menee maksuun noin 30% veroja, joten vuokranantaja tuskin voittaa yhtään jos vuokra on vain ihan hitusen yli kulujen. 

Vierailija
137/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan hellan ja menen vuokraamaan sitä torille, niin totta mooses hellan hankintahinta on tulonhankkimiskulu ja se vähennetään tuloista jotta saadaan selville toimintani tuotto. Vain tuotosta maksetaan vero.

Ihan sama vuokraanko pelkkää hellaa käyttöön vai hellaa ja asuntoa sen ympärillä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi