Nyt pitää lopettaa kaikki asuntosijoittajien tukeminen verorahoilla maksamalla vuokria.
Kaadetaan viimein ahneat asuntosijoittajat ja rahastava eliitti ensin niin sen jälkeen saadaan halvat vuokrat.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jokaiselle suomalaiselle on hyvinvointiyhteiskunnasta hyötyä. Oli köyhä tai varakas tai jopa rikas. Ja siksi maksetaan veroja, ei siksi että muutamat rikastuu.
Hyvinvointiyhteiskuntaan voi piirtää rajat... ei sinne tarvitse lapata lisää ja lisää.
Miten se on paha asia että edes joku suomalainen vaurastuisi työllään ja ahkeruudellaan, eikä vain elättäisi sossuloisia.
Miten se, että muut veronmaksajat maksavat minun tai sinun omistaman vuokra-asunnon yhtiölainaa, korkoja ja keittiöremontin on vaurastumista omalla työllä?
Edelleen, minulla on itselläni vuokra-asunto ja tämä on minusta erikoista ja erittäinkin hyvä säästökohde valtiolle.
Ei se olekaan. En ole väittänyt noin.
Tuet nollaan ja viimeiset kaksi vuotta perittävä takaisin kaikilta tukia saaneilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisiako kuvittelet niiden asuntojen olevan omistajilleen, sinä ameeban tasolla oleva elämänkoululainen?
Haha, veronmaksajienko ne kulut pitää maksaa?
Mitä se sinua liikuttaa. Et ole veronmaksaja.
Myös etuuksista maksetaan veroa. Suhteessa jopa enemmän, kuin palkkatulosta.
Tilanne, jossa yleinen vuokrataso on älyttömän kallis ei ole asuntosijoittajan vika. Keinotekoisesti on luotu tietyille alueille ylikysyntää jolloin hinnat karkaavat käsistä. Sanoisin kyseessä olevan jopa haitallista muuhunmaattoa vaikeammin ratkaistavissa oleva yhteiskunnallinen ongelma.
Omassa asunnossaan asuja asuu siellä, mistä pystyy asunnon ostamaan. Vuokralla asuja voi asua melkein missä huvittaa, koska jos omat rahat eivät riitä, me omistusasujat maksetaan veroeuroissamme ne puuttuvat roposet. Onhan tämä aivan perverssi tilanne! Ja tukirahat todellakin lopulta valuvat asuntosijoittajien laariin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisiako kuvittelet niiden asuntojen olevan omistajilleen, sinä ameeban tasolla oleva elämänkoululainen?
Tuo on rahan siirtoa taskusta toiseen. Voimme pudottaa tukien määrää ja sanoa niiden olevan verovapaita. Siinä säästyisi rahaakin...
Vierailija kirjoitti:
Omassa asunnossaan asuja asuu siellä, mistä pystyy asunnon ostamaan. Vuokralla asuja voi asua melkein missä huvittaa, koska jos omat rahat eivät riitä, me omistusasujat maksetaan veroeuroissamme ne puuttuvat roposet. Onhan tämä aivan perverssi tilanne! Ja tukirahat todellakin lopulta valuvat asuntosijoittajien laariin...
eli enimmäkseen ay-liikkeen joka varastaa rahat verovapaasti lakkokassaan.
Tuon takia demarit nostaa asumistukea aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asuntosijoittajat ovat varastaneet kaikkien veronmaksajien rahoja
Nämä saavat edelleen vähentää lainakulut ja vastikkeet verotuksessa.
Reilua?
Kyllä on Reilua.
Vierailija kirjoitti:
No kenen vika se on? Ei ainakaan asuntosijoittajan. Ei kallis vuokrakämppä keskustasta mikään ihmisoikeus ole.
Jos kaikki verovaroilla tapahtuva asumisen tukeminen lopetettaisiin niin missä ajattelitte nykyisten vuokralla-asuvien asuvan? Jos vuokraaminen on kannattamatonta yksityisille ja yrityksille niin ei ole tarjontaa. Ei ole kenenkään velvollisuuus ei ole tappiolla toista asuttaa (ei myöskäön kaupungin koska verovaroja ei haluttu muiden taskuun ja kauoungin rakentaessa asuntoja ne menisi rakennusyhtiön ja huoltoyhtiöiden taskuun joiden takana on sijoittajat).
Eli kaikki ostaisivat oman asunnon, kysyntä kasvaisi, hinnat nousisivat, kaupungeissa olis varaa asua vain hyvätuloisilla. No, saataisiin maaseudulle väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä säästökeino olisi ottaa kaikki nykyiset verovähennykset pois vuokranantajilla. Siis korkovähennys, yhtiölainavähennys, remontteihin ja kodinkoneisiin yms. liittyvät vähennykset.
Ja minulla on itsellänikin vuokra-asunto ja minusta outoa, että teen sinne remonttia tai ostan uuden hellan niin sitä maksavat muut veronmaksajat. Ne nostavat MINUN omaisuuteni arvoa, joten en ymmärrä miksi muiden veronmaksajien pitäisi niistä maksaa?
eivät nuo ole VÄHENNYKSIÄ vaan LIIKETOIMINNAN KULUJA. Jos nuo "poistettaisiin" kukaan ei vuokraisi asuntoja TAI vuokrat nousisivat aivan helvetin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä säästökeino olisi ottaa kaikki nykyiset verovähennykset pois vuokranantajilla. Siis korkovähennys, yhtiölainavähennys, remontteihin ja kodinkoneisiin yms. liittyvät vähennykset.
Ja minulla on itsellänikin vuokra-asunto ja minusta outoa, että teen sinne remonttia tai ostan uuden hellan niin sitä maksavat muut veronmaksajat. Ne nostavat MINUN omaisuuteni arvoa, joten en ymmärrä miksi muiden veronmaksajien pitäisi niistä maksaa?
Minäkin olen vuokranantaja. MINUN remonttini ja hellani maksan kyllä IHAN ITSE luottokortillani ja jokainen niihin käytetty euro vähentää minun TULOANI vuokraustoiminnasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai MISTÄ etuuksista peritään veroa enemmän kuin 46 % kuten minun palkkatulostani?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki verovaroilla tapahtuva asumisen tukeminen lopetettaisiin niin missä ajattelitte nykyisten vuokralla-asuvien asuvan? Jos vuokraaminen on kannattamatonta yksityisille ja yrityksille niin ei ole tarjontaa. Ei ole kenenkään velvollisuuus ei ole tappiolla toista asuttaa (ei myöskäön kaupungin koska verovaroja ei haluttu muiden taskuun ja kauoungin rakentaessa asuntoja ne menisi rakennusyhtiön ja huoltoyhtiöiden taskuun joiden takana on sijoittajat).
Eli kaikki ostaisivat oman asunnon, kysyntä kasvaisi, hinnat nousisivat, kaupungeissa olis varaa asua vain hyvätuloisilla. No, saataisiin maaseudulle väkeä.
Edelleen, miksi veronmaksajan pitäisi kustantaa toisten asuminen kaupungeissa?
Kouluttautuu, menee hyvään työhön ja maksaa itse kämppänsä. Ei se tuon vaikeampaa ole.
Ai ei ole varaa siihen tornitalon maisemakerrokseen? No voi kyynel.
Joko Mestari sai rahat ulos asuntorahastosta? Ei?
Oli niin persumaisen älytön idea taas että oksat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemimme toimii niin että varakkaille maksetaan verohuojennuksia ja köyhille tukia. Mitä hyötyä varakkaan on maksaa veroja, jos siitä ei saa konkreettista hyötyä?
MISTÄ voin käydä noutamassa nämä "verohuojennusrahat" kun niitä ihan MAKSETAAN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vuokranantaja. MINUN remonttini ja hellani maksan kyllä IHAN ITSE luottokortillani ja jokainen niihin käytetty euro vähentää minun TULOANI vuokraustoiminnasta..
Ai, no jos et olet tiennyt niin voit laittaa sen hellan verovähennyksiin saamistasi vuokratuloista tai muista pääomatuloista. Ja tuolloin veronmaksajat eli työssäkäyvät suomalaiset maksavat osan uudesta hellastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jokaiselle suomalaiselle on hyvinvointiyhteiskunnasta hyötyä. Oli köyhä tai varakas tai jopa rikas. Ja siksi maksetaan veroja, ei siksi että muutamat rikastuu.
Hyvinvointiyhteiskuntaan voi piirtää rajat... ei sinne tarvitse lapata lisää ja lisää.
Miten se on paha asia että edes joku suomalainen vaurastuisi työllään ja ahkeruudellaan, eikä vain elättäisi sossuloisia.
Miten se, että muut veronmaksajat maksavat minun tai sinun omistaman vuokra-asunnon yhtiölainaa, korkoja ja keittiöremontin on vaurastumista omalla työllä?
Edelleen, minulla on itselläni vuokra-asunto ja tämä on minusta erikoista ja erittäinkin hyvä säästökohde valtiolle.
Sitten sun kantsii vaatia kotitalousvähennyksen lopettamista. Sillä keittiöremppa maksetaan. Se kohdistuu vain niille, jotka tienaa yli 2100€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on rahan siirtoa taskusta toiseen. Voimme pudottaa tukien määrää ja sanoa niiden olevan verovapaita. Siinä säästyisi rahaakin...
Tollo. Suyrimpia etuuksia maksetaan suurituloisimmille. Taas hyödyttäisit eniten heitä. Oikeisto osaa verovälttelyinnollaan vain kusta valtiontalouden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, no jos et olet tiennyt niin voit laittaa sen hellan verovähennyksiin saamistasi vuokratuloista tai muista pääomatuloista. Ja tuolloin veronmaksajat eli
Eivät maksa pennin jeniä. Minun VEROTETTAVA tuloni on vain pienempi, koska liiketoiminnastani on AIHEUTUNUT KUSTANNUKSIA. Ei kauppojakaan veroteta LIIKEVAIHDON POHJALTA vaan TULOKSEN POHJALTA.