Mitä mieltä olet kehittämästäni kauppakäytännöstä:
Elikkäs siis, olen melkoinen karkkihiiri ja ostaessani ja valitessani kaupan irtokarkkihyllyilta omaa namupussia tapanani on tullut "maistaa" eli syödä ensi hätään muutama melli.
Jotta en kuitenkaan tulisi syyllistymään varkauteen, teen niin, että punnitsen ensin oman pussini, syön sieltä muttaman irtokarkin ja palautan pussista myös vastaavat karkit takaisin kaukaloon.
Tällöinhän tulen maksaneeni myös sen syödyn irtsarin?
Kommentit (14)
Moraalisesti arveluttavaa mutta lakiteknisesti ei huomautettavaa.
Siis otat 4 karkkia, punnitset ne, syöt 2 ja palautat 2 karkkilaariin?
Koska jos maistelet ennen punnitsemista, niin varastat.
Mää en oo koronan jälkeen ostanut muita kuin päällystettyjä irtokarkkeja. Ihmiset tosiaan maistelee sormilla ottaen ja venkslaa niitä ees taas. Samoten paistopisteen tuotteet jätän rauhaan.
Juridisesti omistusoikeus näihin irtokarkkeihinkin siirtyy sinulle vasta kun olet maksanut ne.
Ellet sitten ole kauppiaan kanssa ole erikseen sopinut jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Juridisesti omistusoikeus näihin irtokarkkeihinkin siirtyy sinulle vasta kun olet maksanut ne.
Ellet sitten ole kauppiaan kanssa ole erikseen sopinut jotain muuta.
Eli joku kaupan vartija voisi nipottaa tästä?
Ota 1 kpl jokaista laatua pussiin. Sitten punnitset ne ja sitten maistelet jokaisen. Sitten valitset toiseen pussiin suosikkisi ja punnitset sen. Sitten viet tyhjän ja täyden pussin kassalle ja maksat molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ota 1 kpl jokaista laatua pussiin. Sitten punnitset ne ja sitten maistelet jokaisen. Sitten valitset toiseen pussiin suosikkisi ja punnitset sen. Sitten viet tyhjän ja täyden pussin kassalle ja maksat molemmat.
Niitä saa maistella vasta kun ne on maksanu eli käyt maksamassa sen koepussin, maistelet kassan jälkeen ja sitte meet hakeen niitä mitä haluat. Vartijat puuttuu maistamiseen jollei tuotteita ole maksettu kuten kuuluukin.
Minä pyyhkäisen toisinaan kullini päätä niillä irtokarkeilla ja palautan laariin, jos on hiljaisempaa, eikä kukaan näkemässä. On tuurista kiinni, maistatko koskematonta vai lisämaustettua irtaria! ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä pyyhkäisen toisinaan kullini päätä niillä irtokarkeilla ja palautan laariin, jos on hiljaisempaa, eikä kukaan näkemässä. On tuurista kiinni, maistatko koskematonta vai lisämaustettua irtaria! ;)
Niin varmasti, eikä kameratkaan huomaa.
Periaatteessa ainakin toimit reilusti, mutta ei tuo edestakaisin venkslailu ole oikein fiksua. Miksi niitä pitää maistella ennen kuin olet maksanut? Kyllä aikuinen sen verran pystyy malttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa vartija voipi lyödä karkkikauhalla munille, mutta sitä taidat toivoakin, pervo.
En jaksa nipottaa moisista asioista, kuten irtokarkki