Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää lopettaa kaikki asuntosijoittajien tukeminen verorahoilla maksamalla vuokria.

Vierailija
20.02.2026 |

Kaadetaan viimein ahneat asuntosijoittajat ja rahastava eliitti ensin niin sen jälkeen saadaan halvat vuokrat.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaminen ei ole kovinkaan kannattavaa. Taloyhtiön remontit vie kannattavuutta erittäin paljon. 

Niin jos on asunto sellaisessa yhtiössä, jossa pitää tehdä isoja remppoja. Normaali ylläpito maksetaan hoitovastikkeesta. Eipä nuo asuntosijoittajat hirveesti mitään osta remppavalmiista yhtiöistä.

Vierailija
42/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden vuokrat ovat vähän laskeneet. Paitsi valtion lainoitetut. Ei ne asumistukea poista. Koska ne lainalla maksetut kämpät menisi konkkaan ja olisivat tyhjillään. Sinne menisi se tuotto. Tarvitaan liikkuvaa rahaa. Ei tyhjiä kämppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, asumistuet helvettiin on ensimmäinen asia. Sen jälkeen pois kaupunkien velvoite pitää vuokrataso tietyn suuruisena alueen vuokratasoon nähden.

Kojamot ja muut voisivat samalla lopettaa ay-liikkeen vorovapaan tukemisen

Vierailija
44/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien muiden vuokrat ovat vähän laskeneet. Paitsi valtion lainoitetut. Ei ne asumistukea poista. Koska ne lainalla maksetut kämpät menisi konkkaan ja olisivat tyhjillään. Sinne menisi se tuotto. Tarvitaan liikkuvaa rahaa. Ei tyhjiä kämppiä.

Ihmisten pitää asua jossain, miksi ne siis tyhjäksi jäisivät?

Nyt keskituloiset maksaa toisten asumisen.

Vierailija
45/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä säästökeino olisi ottaa kaikki nykyiset verovähennykset pois vuokranantajilla. Siis korkovähennys, yhtiölainavähennys, remontteihin ja kodinkoneisiin yms. liittyvät vähennykset. 
Ja minulla on itsellänikin vuokra-asunto ja minusta outoa, että teen sinne remonttia tai ostan uuden hellan niin sitä maksavat muut veronmaksajat. Ne nostavat MINUN omaisuuteni arvoa, joten en ymmärrä miksi muiden veronmaksajien pitäisi niistä maksaa? 

Vierailija
46/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille riitä asuntoa joltain yhtiöltä tai kaupungin. Tälläkin palstalla moni kertoo hakeneensa kaupungin jopa 20 vuoden ajan saamatta vielä vastausta. 

Vierailija
47/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aanu mitään tukea valtiolta  10 vuoden aikana. Minulla 3 asuntoa joita vuokraan. Saan vuodessa 30000 euroa nettona mutta valtiolta en mitään joten. 8 vuotta olen vuokrannut jotenn en ymmärrä miten saisin tukea.

Jos sinun vuokralaisesi maksaa vuokransa asumistuen avulla, ne veroeuroilla rahoitetut tuet päätyvät sinun taskuihisi. 

Miten tätä joutuu vääntämään rautalangasta? 

Jep. Jos saavat asumistukea maksimit, tarkoittaa se että tuo 3 asunnon tyyppi kerää veronmaksajien rahoja taskuunsa n. 12000 vuosittain.   

Vierailija
48/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aanu mitään tukea valtiolta  10 vuoden aikana. Minulla 3 asuntoa joita vuokraan. Saan vuodessa 30000 euroa nettona mutta valtiolta en mitään joten. 8 vuotta olen vuokrannut jotenn en ymmärrä miten saisin tukea.

Jos sinun vuokralaisesi maksaa vuokransa asumistuen avulla, ne veroeuroilla rahoitetut tuet päätyvät sinun taskuihisi. 

Miten tätä joutuu vääntämään rautalangasta? 

Jep. Jos saavat asumistukea maksimit, tarkoittaa se että tuo 3 asunnon tyyppi kerää veronmaksajien rahoja taskuunsa n. 12000 vuosittain.   

Ja jos kyseessä on Kelan kunniajäsenet, on veronmaksajien kustantama osuus 30000 euroa vuodessa.

Vierailija
49/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ajattelevat, että koska he maksavat palkkaansa liittyviä veroja Weibossa, he tukevat kaikkia muita etuuksia saavia. Heidän matemaattiset taitonsa ovat puutteelliset; he eivät ymmärrä, että koko elämänsä aikana maksamansa verot eivät edes kata heidän omaa hyvinvointiaan ja etuuksiaan.

Ilman asumistukia vuokrat olisivat vielä korkeammat, eivätkä vuokralaiset välttämättä löytäisi kohtuuhintaista asuntoa kuten nyt. Voi vain toivoa, että hallitus on epäsuorasti kohdentanut näitä tukia vuokralaisille, kuten AP:lle, jotka pitävät meteliä.

Saisihan ne vuokrat olla vaikka kuinka korkeita, mutta jos niihin ei ole kertakaikkiaan rahaa, niin vuokranantaja ei kai sitten saa kovin helposti vuokralaista.  Kun ulosalla ei tässä ilmastossa oikein voi asua, niin osan porukasta olisi pakko luoda jotain asumiskommuuneja tai soluasumista.  Joku keskitie olisi varmaan paras, koska ei kai kukaan entisajan vaivaistaloja takaisin halua.    

Vierailija
50/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojärjestelmämme vain on sellainen että joku toinen maksaa aina vaikka ei haluaisi. Miksi lapsettomien pitäisi maksaa muiden kakaroiden peruskoulutus (lähes 200 000 e/kakara)? Kustantakoot itse koulutuksensa ja päivähoitonsa yksityisellä.

Vierailija
51/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Asumistuet poistoon. Jokainen maksakoon itse sellaista vuokraa johon hänellä on varaa. Verorahoilla ei tarvitse enää yhdenkään vuokralordin omaisuutta kartuttaa. Kyllä ne vuokrat alkaa laskea kun kukaan ei maksa sitä mitä pyydetään. 

Entä kaikki ne, joilla ei ole varaa?  Vuokrakatto olisi järkevämpi idea.

Vierailija
52/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä säästökeino olisi ottaa kaikki nykyiset verovähennykset pois vuokranantajilla. Siis korkovähennys, yhtiölainavähennys, remontteihin ja kodinkoneisiin yms. liittyvät vähennykset. 
Ja minulla on itsellänikin vuokra-asunto ja minusta outoa, että teen sinne remonttia tai ostan uuden hellan niin sitä maksavat muut veronmaksajat. Ne nostavat MINUN omaisuuteni arvoa, joten en ymmärrä miksi muiden veronmaksajien pitäisi niistä maksaa? 

Systeemimme toimii niin että varakkaille maksetaan verohuojennuksia ja köyhille tukia. Mitä hyötyä varakkaan on maksaa veroja, jos siitä ei saa konkreettista hyötyä?

Vierailija
53/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemimme toimii niin että varakkaille maksetaan verohuojennuksia ja köyhille tukia. Mitä hyötyä varakkaan on maksaa veroja, jos siitä ei saa konkreettista hyötyä?

No kyllä jokaiselle suomalaiselle on hyvinvointiyhteiskunnasta hyötyä. Oli köyhä tai varakas tai jopa rikas. Ja siksi maksetaan veroja, ei siksi että muutamat rikastuu. 

Vierailija
54/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojärjestelmämme vain on sellainen että joku toinen maksaa aina vaikka ei haluaisi. Miksi lapsettomien pitäisi maksaa muiden kakaroiden peruskoulutus (lähes 200 000 e/kakara)? Kustantakoot itse koulutuksensa ja päivähoitonsa yksityisellä.

Pitää paikkansa. Toiset maksavat.

Se ei ole kuitenkaan mikään syy olla purkamatta tuota taakkaa askel kerrallaan.

Vierailija
55/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Asumistuet poistoon. Jokainen maksakoon itse sellaista vuokraa johon hänellä on varaa. Verorahoilla ei tarvitse enää yhdenkään vuokralordin omaisuutta kartuttaa. Kyllä ne vuokrat alkaa laskea kun kukaan ei maksa sitä mitä pyydetään. 

Niin no... miksi neljän lapsen yh-äidillä pitäisi olla kämppä merenrannalla ja kaikilla oma huone?

Vierailija
56/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisiako kuvittelet niiden asuntojen olevan omistajilleen, sinä ameeban tasolla oleva elämänkoululainen?

Haha, veronmaksajienko ne kulut pitää maksaa? 

Mitä se sinua liikuttaa. Et ole veronmaksaja. 

Vierailija
57/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jokaiselle suomalaiselle on hyvinvointiyhteiskunnasta hyötyä. Oli köyhä tai varakas tai jopa rikas. Ja siksi maksetaan veroja, ei siksi että muutamat rikastuu. 

Hyvinvointiyhteiskuntaan voi piirtää rajat... ei sinne tarvitse lapata lisää ja lisää.

Miten se on paha asia että edes joku suomalainen vaurastuisi työllään ja ahkeruudellaan, eikä vain elättäisi sossuloisia.

Vierailija
58/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no... miksi neljän lapsen yh-äidillä pitäisi olla kämppä merenrannalla ja kaikilla oma huone?

Koska sillä on oikeus siihen. Kaikki vähäisempi on ihmisarvon vastaista.

Vierailija
59/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asuntosijoittajat ovat varastaneet kaikkien veronmaksajien rahoja

En minä edes TIEDÄ saako vuokralaiseni mitään tukia, joten MITEN olisin voinut VARASTAA veronmaksajien rahoja. Kun vuokrasopimus tehtiin, oli hän töissä. 

Vierailija
60/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yksityiset vuokranantajat ei todellakaan ole mitään sijoittajia ja rahastavaa eliittiä. Mä itse asun vuokralla omakotitalossa jonka omistaja ottaa vuokraa juuri lainanlyhennyksen verran. Eipä tee mitään voittoa vuokralla. Talon ostan jossakin vaiheessa itselleni, kun se on mulle mahdollista. Itse maksan asumiskuluni enkä saa mitään tukia. Maksan vuokran lisäksi sähkö, veden, kaukolämmön, jätehuollon ja kotivakuutuksen.

Ovat. KAIKKI asuntoja vuokraavat tahot OVAT sijoittajia, tarkemmin vielä asuntosijoittajia. VAIKKA se asunto olisi alunperin ostettu omaan käyttöön, ovat he SIIRTYNEET sijoittajaksi silloin kun ovat sen vuokralle laittaneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan