Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää lopettaa kaikki asuntosijoittajien tukeminen verorahoilla maksamalla vuokria.

Vierailija
20.02.2026 |

Kaadetaan viimein ahneat asuntosijoittajat ja rahastava eliitti ensin niin sen jälkeen saadaan halvat vuokrat.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä säästökeino olisi ottaa kaikki nykyiset verovähennykset pois vuokranantajilla. Siis korkovähennys, yhtiölainavähennys, remontteihin ja kodinkoneisiin yms. liittyvät vähennykset. 
Ja minulla on itsellänikin vuokra-asunto ja minusta outoa, että teen sinne remonttia tai ostan uuden hellan niin sitä maksavat muut veronmaksajat. Ne nostavat MINUN omaisuuteni arvoa, joten en ymmärrä miksi muiden veronmaksajien pitäisi niistä maksaa? 

eivät nuo ole VÄHENNYKSIÄ vaan LIIKETOIMINNAN KULUJA. Jos nuo "poistettaisiin" kukaan ei vuokraisi asuntoja TAI vuokrat nousisivat aivan helvetin paljon. 

Niin, hyvä kysymys onkin, että miksi veronmaksajat maksavat liiketoiminnan kuluja? Itse ajattelen, että veroja pitäisi maksaa lähinnä hyvinvointivaltion kuluihin, kuten koulutukseen, infraan, puolustukseen, terveydenhuoltoon yms. Liiketoiminnan kulut kuuluvat lähinnä liiketoiminnan harjoittajalle. 

Vierailija
82/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne, jossa yleinen vuokrataso on älyttömän kallis ei ole asuntosijoittajan vika. Keinotekoisesti on luotu tietyille alueille ylikysyntää jolloin hinnat karkaavat käsistä. Sanoisin kyseessä olevan jopa haitallista muuhunmaattoa vaikeammin ratkaistavissa oleva yhteiskunnallinen ongelma.

Perskikkare uhriutuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on perusoikeus kuten koulutus ja terveys ja keskeinen osa sosiaalista turvaa. Suomen perustuslain 19 :n mukaan julkisen vallan on edistettävä jokaisen oikeutta asunnon hankkimiseen ja tuettava asumista.

Jos haluatte muutosta niin se ei onnistu ilman perustuslain päivitystä (mikä on hyvin epätodennäköistä).

Vierailija
84/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat määräytyy markkinatalouden lakien mukaan. Kysynnän noustessa yli tarjonnan hinta nousee.

Yrittääkö tollopersut taas edistää kommunismia?

Vierailija
85/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on perusoikeus kuten koulutus ja terveys ja keskeinen osa sosiaalista turvaa. Suomen perustuslain 19 :n mukaan julkisen vallan on edistettävä jokaisen oikeutta asunnon hankkimiseen ja tuettava asumista.

Jos haluatte muutosta niin se ei onnistu ilman perustuslain päivitystä (mikä on hyvin epätodennäköistä).

Ap on tollopersu joka hinkuu kommunismia.

Kokoomus poisti vuokrakaton.

Vierailija
86/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, hyvä kysymys onkin, että miksi veronmaksajat maksavat liiketoiminnan kuluja? Itse ajattelen, että veroja pitäisi maksaa lähinnä hyvinvointivaltion kuluihin, kuten koulutukseen, infraan, puolustukseen, terveydenhuoltoon yms. Liiketoiminnan kulut kuuluvat lähinnä liiketoiminnan harjoittajalle. "

EIVÄT MAKSA. MINÄ NE MAKSAN. 

Homma kuule liiketoiminnassa menee että tuotot-kulut = verotettava TULOS. 

Liikevaihtoa ei ole mitään järkeä verottaa. 

KAIKKI liiketoiminnan kulut lähtevät VAIN JA AINOASTAAN minun taskustani, ei veromaksajan. ja MINÄ otan sen riskin että liiketoimintani TUOTOT kattavat siitä aiheutuvat kulut, ja JOS jotain vielä jää niin verottaja vie vielä siitäkin osansa. Ei verottajalle kuulu osa liikevahdosta vaan ainoastaan tuotosta. 

Vierailija
87/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomaista, nyt loppuu rikkaiden asuntosijoittajien ylläpito meidän muiden veromaksuilla ja kustannuksella ja saavat maksaa meille takaisin jo saamansa verorahat. Ovat pahimpia loisia ja parasiitteja Suomessa.

Rikkaita asuntosijoittajia on hyvin vähän asuntosijoittajista. 

Vierailija
88/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisiako kuvittelet niiden asuntojen olevan omistajilleen, sinä ameeban tasolla oleva elämänkoululainen?

Haha, veronmaksajienko ne kulut pitää maksaa? 

Olen veronmaksaja ja maksan vuokrakuluni. Haluatko kysyä jotain?

Miksi triggeröidyt aloituksesta joka ei mitenkään koske sinua?

Sinähän siinä ärsyynnyt. Hän vain totesi. 

Vierailija
89/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisiako kuvittelet niiden asuntojen olevan omistajilleen, sinä ameeban tasolla oleva elämänkoululainen?

Haha, veronmaksajienko ne kulut pitää maksaa? 

Olen veronmaksaja ja maksan vuokrakuluni. Haluatko kysyä jotain?

Miksi triggeröidyt aloituksesta joka ei mitenkään koske sinua?

Miten niin ei koske? Asun vuokralla.

Jos maksat itse vuokrakulusi etkä saa asumistukea, aloitus ei koske sinua eikä vuokra-asuntosi omistajaa. 

Vierailija
90/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, hyvä kysymys onkin, että miksi veronmaksajat maksavat liiketoiminnan kuluja? Itse ajattelen, että veroja pitäisi maksaa lähinnä hyvinvointivaltion kuluihin, kuten koulutukseen, infraan, puolustukseen, terveydenhuoltoon yms. Liiketoiminnan kulut kuuluvat lähinnä liiketoiminnan harjoittajalle. "

KAIKKI liiketoiminnan kulut lähtevät VAIN JA AINOASTAAN minun taskustani, ei veromaksajan. ja MINÄ otan sen riskin että liiketoimintani TUOTOT kattavat siitä aiheutuvat kulut, ja JOS jotain vielä jää niin verottaja vie vielä siitäkin osansa. Ei verottajalle kuulu osa liikevahdosta vaan ainoastaan tuotosta. 

No nyt on näin, mutta kyllä minusta tätä on syytä tarkistaa kun kerran kaikesta muustakin säästetään ja leikataan. Kyllä liiketoiminnan kulut pitäisi kuulua liiketoiminnan harjoittajalle. Ja jos liiketoimintaa ei saa kannattavaksi niin silloin siihen ei pidä lähteä. 

Vierailija
91/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomaista, nyt loppuu rikkaiden asuntosijoittajien ylläpito meidän muiden veromaksuilla ja kustannuksella ja saavat maksaa meille takaisin jo saamansa verorahat. Ovat pahimpia loisia ja parasiitteja Suomessa.

Onpa mahtipontista! Sinun elämäsi aikana maksamat veroeurot ovat pisara valtameressä ja niillä et saisi kustannettua edes omaa hyvinvointiasi. Yhden lapsen peruskoulutus maksaa yhteiskunnalle 200 000 e. Jos sinulla on lapsia, kuka maksaa heidän koulutuksensa ja terveydenhoitonsa? Et ainakaan sinä itse.

Vierailija
92/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nyt on näin, mutta kyllä minusta tätä on syytä tarkistaa kun kerran kaikesta muustakin säästetään ja leikataan. Kyllä liiketoiminnan kulut pitäisi kuulua liiketoiminnan harjoittajalle. Ja jos liiketoimintaa ei saa kannattavaksi niin silloin siihen ei pidä lähteä. "

Syytä tarkistaa MITÄ? LIIKETOIMINNAN KULUT kuuluvatkin liiketoiminnan harjoittajalle, JUURI SITÄ VÄÄNSIN, en enää edes rautatiekiskosta vaan teräspalkista. 

LIIKETOIMINNAN HARJOITTAJA MAKSAA KAIKKI LIIKETOIMINNAN KULUT. 
LIIKETOIMINNAN HARJOITTAJA SAA LIIKETOIMINNASTAAN TUOTTOJA.
KUN TUOTOISTA VÄHENNETÄÄN KULUT JÄÄ JÄLJELLE VOITTO/TAPPIO. 
VAIN VOITTOA VEROTETAAN. 

NÄIN SE ON OLLUT JA MITÄ TARKISTETTAVAA TÄSSÄ ON? Ai se että liiketoiminnan harjoittajaa aloitettaisiin verottamaan liikevaihdon mukaan?

Vierailija
93/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on näin, mutta kyllä minusta tätä on syytä tarkistaa

Eli parempi vaan maata sohvalla tekemättä mitään, niin ei ole mitään riskejäkään?

Vierailija
94/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No nyt on näin, mutta kyllä minusta tätä on syytä tarkistaa kun kerran kaikesta muustakin säästetään ja leikataan. Kyllä liiketoiminnan kulut pitäisi kuulua liiketoiminnan harjoittajalle. Ja jos liiketoimintaa ei saa kannattavaksi niin silloin siihen ei pidä lähteä. "

Syytä tarkistaa MITÄ? LIIKETOIMINNAN KULUT kuuluvatkin liiketoiminnan harjoittajalle, JUURI SITÄ VÄÄNSIN, en enää edes rautatiekiskosta vaan teräspalkista. 

VAIN VOITTOA VEROTETAAN. 

NÄIN SE ON OLLUT JA MITÄ TARKISTETTAVAA TÄSSÄ ON? Ai se että liiketoiminnan harjoittajaa aloitettaisiin verottamaan liikevaihdon mukaan?

Olet aivan oikeassa mutta lakkaa huutamasta.

Vierailija
95/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntojen tappioiden verovähenys myöskin poistoon, saman voisi tehdä kaikille osakkeille. On väärin että tavikset maksaa sijoittajien tappioita.

Vierailija
96/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasuntojen tappioiden verovähenys myöskin poistoon, saman voisi tehdä kaikille osakkeille. On väärin että tavikset maksaa sijoittajien tappioita.

Eivät maksa. 

Vierailija
97/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIN VOITTOA VEROTETAAN. 

No, tuota mitä katsotaan vähennettäviksi kuluiksi vuokra-asunnoissa tulisi tarkistaa. Onhan siitäkin ollut puhetta ja suunnitelmia että esim. yhtiölainaa ei katsottaisi vähennyskelpoiseksi vuokratuloista. Tätä voisi tarkentaa myös muihin asioihin kuten remontteihin tai lainan korkoon. 

Vierailija
98/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen ei yleensä ymmärrä mitä asunto vuokranantajalle maksaa.

Pääomakulu

Yhtiövastike

Asunnon ylläpito (koneet,, kalusto).
yleensä vuokralaisen jälkeen pitää remontoida

Kyllä - kuluja saa vähentää veroista, mutta kun vuokranantajalle ei juurikaan jää tuloa mistä vähentää.

Asunnon vuokraamalla on tulot ihan älytöntä työtä muutamien kymppien takia. Asuntoja pitäisi olla kymmeniä tai satoja että saisi tuloa.

Vierailija
99/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän "sijoitusasunnon" vuokraan riitä Kela-tuet.  Asunto on meidän edellinen koti ja saatetaan joskus muuttaa sinne takaisin. Meidän asuntoa vuokraa sellaiset, jotka tarvitsevat asuntoa pariksi vuodeksi ja ovat töissä (erikoistuvat lääkärit jne.). Pari kertaa pois muuttanut vuokralainen on ehdottanut omaa tuttuaan uudeksi vuokralaiseksi.  Näin on saatu asunto helposti uudelleen vuokrattua. 

Vierailija
100/137 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi