Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kliseiset laihdutusohjeet, jotka periaatteessa on hyviä, mutta ei toimi käytännössä

Vierailija
20.02.2026 |

Aloitan: Syö vähemmän kuin kulutat. Joo ok, mutta kulutusta ei voi mitenkään tietää, vaikka olis minkälainen mittari käytössä.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas melkoisia tekosyitä laiskuudelle.

Mä en laihdu kun mulla on "Se". Mä en laihdu kun mun aineenvaihdunta...

Mä en laihdu kun ne Rauta arvot... Mä en laihdu kun tulee se Säästöliekki.

Lopettakaa aluksi itsellenne valehtelu. Ja sitten Lenkkarit jalkaan....Hop Hop.

Raudanpuute kyllä vaikeuttaa laihtumista. Rasvan palaminen kun vaatii happea, joka ei ilman rautaa elimistössä kulje.

Vierailija
102/104 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Laske päivittäinen peruskulutuksesi netin peruskulutuslaskurilla ja syö vähemmän, punnitse ja loggaa kalorit esim. Lose it-sovellukseen. Laihdut, kuten minäkin. Ja semaglutidi-reseptin saa jos bmi yli 27.

Tuo kaloreiden loggaaminen on kyllä ärsyttävintä ikinä. Etenkin, kun se pitää toistaa monta kertaa päivässä, arvioida määriä ja etsiä oikeita ruoka-aineita. Jaksan yleensä viikon, jonka jälkeen unohtuu. Yleensä, kun aloitan uudelleen, pitää ottaa käyttöön myös uus appi ihan vaan siksi, että jonkin verran olisi motivaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "syö vähemmän kuin kulutat" ei toimi, koska mä en pysty syömään niin vähän, että laihtuisin. Aina, kun yritän, iskee ylitsevyöryvä nääntymisen tunne. Siis ei mikään verensokerin lasku eikä myöskään mahalaukun kurniminen, vaan aivan omanlaisensa tunne. Se tuntuu aika samalta kuin nesteenvajauksen aiheuttama jano.

Muutaman aterian verran tuota tunnetta voi lykätä, mutta jossain kohtaa se kasvaa niin voimakkaaksi, ettei kertakaikkiaan pysty lopettamaan syömistä, vaan ahmii pakonomaisesti enemmän. Tätä sitten moni pitää huvittavana "läskien itsehillinnän puutteena", vaikka tosiasiassa se johtuu nälkähormoneista. Laihdutuslääkkeet muuttavat juuri tuota, ja silloin henkilö pystyy lopettamaan syömisen tasan silloin, kun haluaa eikä ole pakko syödä enempää saadakseen elimistön paniikin pois.

Vierailija
104/104 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen itse päättää mitä syö ja milloin, yhtälailla kuin päättää polttaa tupakkaa tai kitata alkoholia.

Osa lihavista tietty johtuu sairauksista yms mutta muuten on vaan peiliin katsomisen paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän