Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (4425)
Vierailija kirjoitti:
Tämä muotoyrittäjä jää historian kirjoihin siitä että huijasi myös valtakunnan suurinta mediaa ja kaikkia sen yli 400 000 tilaajaa (lukijakunta yli 2 milj.). Eipä tule mieleen toista yhtä härskiä ja häpeämätöntä kusetusta!
Toimittaja Anni Lassila HS:
"Myös HS:n haastattelussa viime syksynä Erlund kertoi, että kaikki vaatteet ovat By Piasin omaa designia ja että ne valmistetaan Euroopassa".
On se kumma, jos pääsee kuin koira veräjästä. Tuotteiden Valmistuttaminen Italian Praton kiinalaiskylässä lapsi ym työvoimalla 24/7, alle 3 euron tuntipalkalla on vastuutonta varsinkin kun itse kertoo ja antaa ymmärtää aivan toista.
No siis ainakaan valheellinen markkinointi ei ole aivan sallittua. Eli jos yritys mainostaa tuotteita kotimaisiksi ja eettisesti Euroopassa, Suomessa ja lähialueilla tehdyiksi, ja ne ovatkin jotain Aasian sun muista hikipajoista tilattuja, niin eihän sellainen ihan laillista ole. Tai väittää, että on itse suunnitellut, mutta ne ovatkin jostain tavarantoimittajan katalogista.
Tuohan on vähän sama kuin ostaisit kaupasta mikroaterian, poistaisit kääreet, laittaisit mikroon ja sitten tarjoilisit itse tehtynä ruokana.
Ilmoituksia vaan kuluttajavirastoon kkv.fi
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä Vauva-palstalla ole mitään moderointia? Vaikuttaa siltä, että samat mammat on äänessä joka puolella ja moneen kertaan jauhamassa samoja juttuja. Kamalan katkeraa ja pahansuopaista kirjoittelua. Ei mitkään vaatteet voi olla kenellekään elämän keskiössä ja saada aikaan tällaista myllyä. Kyllä täällä huokuu keski-ikäinen katkeruus ja puhdas kateus - anonyyminä on näköjään hyvä huudella. Toivottavasti vielä joku päivä maksatte nämä oksennuksenne kalliisti.
Ei vaatteiden tarvitse olla elämän keskiössä, vaikka mainonnan harhaanjohtavuus ja epäeettinen työntekijöiden kohtelu kiinnostaa ja herättää tunteita. Pääosalla kommentoijista varmaan jotain ihan muita, kuin kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen vielä postittaessa ja myydessä tuotteita omasta kodistaan käsin, oli paketit pakattu hujan hajan. Kun avasin paketin, tulvi laatikon uumenista suorastaan halveksittu myynti asiakkaalle. Mitään ei oltu pakattu kunnolla rikkoutumisen ehkäisemiseksi ja kun hänelle mainisi asiasta ilmoitti hän s-postitse minulle näin: YRITÄN VAIN OLLA ARMOLLINEN ITSELLENI, ei jumalauta mikä yrittäjä. Laittaa asiakkaan tuotteet tulemaan randomtyyliin ja siihen on syynä vain armollisuus itselleen. Olen enempi kuin ilahtunut, että hänen varsinainen minänsä nousi esiin.
Onko sulla kuvaa tai tuo viesti tallessa? Laita kuvakaappaus IL tai jonnekin.
Herran jumala ihmisten tyhmyyttä. Tästä kuvitteellisesta tapauksestaon 12vuotta kun kotona jo pakannut ja jaksat nostaa esille. Katkeruus ja kateus ihmisen perisynti.
"Herran jumala ihmisten tyhmyyttä. Tästä kuvitteellisesta tapauksestaon 12vuotta kun kotona jo pakannut ja jaksat nostaa esille. Katkeruus ja kateus ihmisen perisynti."
Kuin myös ahneus...
Näyttää nyt julkaisevan kovaa päivätahtia kuvia uutuuksista ja kommentointikin ainakin instassa auki. Toivottavasti MOT tai joku tutkisi tämän touhun ihan kunnolla. Instassa ihastellaan, että ai kun kaunista.
Vierailija kirjoitti:
No siis ainakaan valheellinen markkinointi ei ole aivan sallittua. Eli jos yritys mainostaa tuotteita kotimaisiksi ja eettisesti Euroopassa, Suomessa ja lähialueilla tehdyiksi, ja ne ovatkin jotain Aasian sun muista hikipajoista tilattuja, niin eihän sellainen ihan laillista ole. Tai väittää, että on itse suunnitellut, mutta ne ovatkin jostain tavarantoimittajan katalogista.
Tuohan on vähän sama kuin ostaisit kaupasta mikroaterian, poistaisit kääreet, laittaisit mikroon ja sitten tarjoilisit itse tehtynä ruokana.
Osuva vertaus. Nyt plajastui, että on käyty Mökkärillä eikä Palacessa ruokailemassa, Pia ei olekaan huippukokki ja raaka-aineetkin on heikommasta päästä.
Tämä tapaus on pelkkä cancelleöinti yritys, ei mitään muuta! Mappi öö suoraan vaan.
No ennen kuin heität keskustelun ööhmappiin haluatko kertoa missäpäin suomea nämä vaatteet on tehty?
Kirkkonummen bossladyt ommellut omin pikku kätösin?
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä kohu on ohi?
Huomenna Bypiasilla live facebookissa. Sinne vaan tykittään kysymyksiä kommenttikenttään
Vierailija kirjoitti:
Etkä vain tarjoilisi vaan myisit kymmenkertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä kohu on ohi?
Sen verran paljon täältä kommentteja poistuu että kohua yritetään saada kiivaasti pois eetteristä
Toimintamalli on ollut kaikkien vuosien ajan sama. Halpatuotanto lanseerataan myyntipuheissa kotimaiseksi tuotannoksi ja vastaväitteet vaiennetaan.
Ehkä tämän kohun suuruus yllätti pellavatädin taustajoukkoineen. Tämä tahra pellavissa ei lähde kemiallisessaa eikä kirjopyykissä. Se on ja pysyy. Ja keskustelu jatkuu. Luottamus on menetetty eikä sitä voi vaatia. Se ansaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava Bypias live lyhyen tauon jälkeen on tämän vkon to 5.3. klo 18. Siellä Pia vastailee kysymyksiinne.
Kuka luottaa enää hänen vastauksiinsa? Nyt jo monta asiaa myöntänyt, että tuotteet tulee Aasiasta, tuotteet tulee Praton hikipajoista, tuotteet ostetaan katalogeista.
Missä suomalaisuus, itse tehdyt designit ja vastuullisuus? Muut myy bulkkia halvalla, ei hän ja tämän hän on nostanut esiin tasaisesti näiden vuosien ajan, mm. Joka livessä
Eiköhän asiakkaat äänestä jaloillaan. Kuka enää viitsii maksaa törkyhintoja hänen vaatteidtaan. Pari vuotta sitten kävin hänen kaupassaan Hangossa, halvin tuote oli huivi 60€. Ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä kohu on ohi?
No kyllä sais jo loppua. Ei näitä turpaansa louksuttavia ämmiä jaksa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava Bypias live lyhyen tauon jälkeen on tämän vkon to 5.3. klo 18. Siellä Pia vastailee kysymyksiinne.
Kuka luottaa enää hänen vastauksiinsa? Nyt jo monta asiaa myöntänyt, että tuotteet tulee Aasiasta, tuotteet tulee Praton hikipajoista, tuotteet ostetaan katalogeista.
Missä suomalaisuus, itse tehdyt designit ja vastuullisuus? Muut myy bulkkia halvalla, ei hän ja tämän hän on nostanut esiin tasaisesti näiden vuosien ajan, mm. Joka livessä
EI voi kuin ihmetellä taas miten kujalla olet. Nyt jo monta asiaa myöntänyt, että tuotteet tulee Aasiasta, tuotteet tulee Praton hikipajoista, tuotteet ostetaan katalogeista. -> Farkut Kiinasta, jotain vaatetta Intiasta, Tallinnan ompelimosta bypias pellavat ja Italian tuotanto. Tämän on kertonut alusta asti, keksit itse nämä hikipajat. Verkkokaupassa selkeästi maat tai alueet missä tuotteet valmistettu. Paljon myös jälleenmyyntituotteita muilta valmistajilta ne tietenkin katalogista tai suoraan brändin edustajalta. Kannattaisi tarkistaa faktat ennenkuin tänne kirjoittelee. Jos on vuosien ajan seurannut yrityksen mainontaa kaikki nämä mainitsemani asiat kyllä käy selville, asiakkaana en ole kokenut harhaanjohtamista tai että minulta olisi mitään pimitetty. Jatkan edelleenkin verkkokaupasta ostamista ja käyn myymälöissä aina kun mahdollisuus kun sijaitsevat kauempana. Jokainen voi valita missä käy, mutta kysykää seuraavasta kaupasta mihin ostoksille kaikki sama kysymykset millä nyt bypiasia koitatte saada huonoon valoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä kohu on ohi?
No kyllä sais jo loppua. Ei näitä turpaansa louksuttavia ämmiä jaksa kukaan.
Onkos itse yrittäjä tullut linjoille?
Valitettavasti tässä tavassa, jolla Pia Erlund lähestyy tätä kohua näkyy hänen sivistyksen ja koulutuksen puutteensa.
Sillä että pyritään vaientamaan ja lakaisemaan asiat maton alle ei todellakaan ansaita takaisin menetettyä asiakkaiden luottamusta. Tosiaan, kuten joku kirjoittikin: luottamus ansaitaan, sitä ei väkisin voi vaatia.
Ehkä osa asiakkaista on tietämättömiä koko kohusta eivätkä seuraa somea, tai mediaa, mutta osa aivan varmasti seuraa.
No nyt media ei ole enää muutamaan päivään kirjoittanut mitään ja yritys on rajoittanut somensa kommentoinnin, eli sitä kautta asiaa ei voi tiedustella.
Viimeisin lehtijuttu oli Taloussanomissa ja sen mukaan ByPias kiistää kaiken kritiikin. Nyt on viikonlopun yli jatkanut kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, paitsi että osa kommentoinnista on blokattu.