Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (4331)

Vierailija
141/4331 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei myymälässä ollut ämpäriä?

Vierailija
142/4331 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, ei tämä, mutta eräs toinen kauppa myy huiveja joihin ommeltu lappu missä lukee näkyvästi "cashmere", mutta huivit akryyliä. Ovat vielä varsin 'pehmoisia' ja suht hinnakkaita --> varmaan moni ostanut vahingossa "cashmere"-huivin, jos ei sormilla tunne materiaali eroja/huomaa lukea huivin materiaaleja pesulapusta... 

Mietin myös miten tuo on mahdollista, voisinko minä perustaa laukkufirman jonka nimi/tuotemerkki on "100% aitoa nahkaa", ommella lapun kiinni, ja myydä ties mitä 'muovilaukkuja' noin...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/4331 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy kashmir-huiveja joissa on kashmiria pari prossaa. Ja tehty thaikuissa. Yööök, onneksi en ole sortunut ostamaan mitään. Kävin joskus jossain liikkeessä, se ällö päälleliimattu hämptöns-tunnelma sai voimaan pahoin. Oli pakko poistua.

Samahan se on kaikissa henkkamaukoissa sun muissa. Myydään villahuivina, tai kashmir-huivina, ja tuotelapussa on: polyesteri, akryyli, elastaani ja villa 2% tai jotain. Mutta ne huivit maksaakin jotain 10-20 euroa yleensä, eli ei voi olettaa saavansa aitoa tavaraa. 

Jos maksaisin huivista 100-200 euroa, niin kyllä olettaisin sen olevan 100% villaa. 

Toinen juttu se, että nämä kovat keinokuidut, kuten akryyli laittaa samassa vaatteessa pehmeämmän luonnonkuidun nyppääntymään. Olisi sitten melkein parempi ostaa 100% akryyliä. 

Vierailija
145/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallittu arvostelu perustuu paikkaansa pitäviin tietoihin ja kohdistuu pääasiassa yrityksen menettelyyn, tuotteisiin tai yrityksen puolesta toimivien henkilöiden toimintaan.

Ja sitten soveltuva teksti rouvan omaan somedissaamiseen muita alan yrittäjiä kohtaan, kun kutsuu heitä copicateiksi ja painaa heitä alas:

Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa kieltää totuudenvastaisten tai harhaanjohtavien ilmaisujen käytön, jotka voivat vahingoittaa toisen elinkeinotoimintaa. Tämä antaa yrityksille suojaa kilpailijoiden esittämiä perättömiä väitteitä vastaan.

Niin siis Piahan ei ole koskaan maininnut näitä copycat-yrityksiä nimeltä

Vierailija
146/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin mielenkiinnosta katsomassa mitä tämä myy ja näytti ihan samoilta kuin kiinakaupoissa. En ostaisi, en kummastakaan. 

Tätä te anonyymit jaksatte aina hokea, mutta saiskos ihan konkreettisia linkkejä noihin kiinankauppojen versioihin joskus?

Vierailija
147/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin mielenkiinnosta katsomassa mitä tämä myy ja näytti ihan samoilta kuin kiinakaupoissa. En ostaisi, en kummastakaan. 

Tätä te anonyymit jaksatte aina hokea, mutta saiskos ihan konkreettisia linkkejä noihin kiinankauppojen versioihin joskus?

Senkun googlaat vaikka pellavatunikan niin saat kymmeniä kauppoja jossa myydään samoja kuteita. 

Vierailija
148/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian menestynyt, ja naiset kateellisia? Kauppaa naisille unelmia, ja naiset näihin unelmiin harhautuvat ja lopuksi pettyvat, ja purkavat pettymystään palstoilla? Itse olen nainen, mutta en ole tällaisista vaatteista kiinnostunut. 

Amis-Pia siellä?

Tyhjäpää-Virpi röökiringistä huutelee? Tulet nälvinään ja kiusaamaan ihmisten koulutuksia ketjuun, jossa puhutaan työpaikkakiusaamisesta? Häpeä, jos osaat. Etkö ole kelvannut edes Pialle töihin?

Vierailija
149/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole ollut jotain puhetta jossain ketjussa että estänyt mm. somessa ja soitellut jollekin yrittäjälle joskus, vai toisinpäin? Voin olla väärässäkin kun näitä ketjuja on ollut niin monta vuosien varrella, mutta joku yrittäjä on joskus maininnut tästä tapauksesta.

Vierailija
150/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun googlaat vaikka pellavatunikan niin saat kymmeniä kauppoja jossa myydään samoja kuteita. 

Ei ainakaan käänteisellä kuvahaulla löydy

Vierailija
151/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonut ilmi että Hänen persoonansa jakaa mielipiteitä 😅😆

Voiko selvemmin sanoa että raivolla johtava narsisti?

Vierailija
152/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuka on estänyt kenetkin mutta yrittäjöt ei varmaan ainakaan ylimpiä ystäviä ole, jotkut pellavayritykset mainittu joskus jossain ketjussa että eivät ole tekemisissä yhtään.

Vierailija
153/4331 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko liian menestynyt, ja naiset kateellisia? Kauppaa naisille unelmia, ja naiset näihin unelmiin harhautuvat ja lopuksi pettyvat, ja purkavat pettymystään palstoilla? Itse olen nainen, mutta en ole tällaisista vaatteista kiinnostunut. 

Mitä selität? Eihän tässä asiakkaaiden huonot kokemukset olekaan pääasiassa kyseessä, vaan työntekijöiden. Mitä hiton unelmia heille on muka kaupattu? Typerä kommentti.

Vierailija
154/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daamit, rouvat, enkelit mitä näitä nyt on. Miksi puida tällaisia asioita jokaisesta yrityksestä? Kevät tulee ja mieli virkistyy, kyllä se siitä.

Vierailija
155/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut täältä mitään enkä tutustunut toimintaan, mutta ihan vain nuo tietyt videoesittelyt tuntuvat oudoilta ja vastenmielisiltä. 

Vierailija
156/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uli uli en saanutkaan vain liihotella kauniiden vaatteiden seassa vaan jouduinkin tekemään töitä nyt minulla on trauma ja en uskalla vastata enää puhelimeenkaan ja masentunutkin olen uli uli

NImenomaan! Ei kai menestyvä brändi synny ilman kovaa työntekoa ja korkeaa käsitystä miten hyvä asiakaskokemus syntyy. Nautin, kun käyn Porvoon liikkeessä, enkä ole huomannut, että työntekijät olisivat stressaantuneita. Päinvastoin, palvelu on hyvää, tehdään tyylikkäästi kauppaa ja asiakasta huomioidaan. Ei purkkaa jauhavaa, keskenään juoruilevaa henkilökuntaa joka kassalla töräyttää, haluutsä ostaa muovikassin! 

Jos taidot eivät riitä korkeatasoisen, taloudellisesti kannattavan asiakaskokemuksen luomiseen, mene ärrälle töihin.

Olin joskun trendikahvilassa töissä, henkilökunta olisi juonut erikoiskahveja päivät pitkät keskenään, työtä kun piti tehdä niin sama ulina päälle. Näppärästi sitten kuitenkin pöllivät leivonnaiset yms. tähänkään ei olisi saanut puuttua...ilmankos kannattavuus oli negatiivinen. 

Vierailija
157/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.trustpilot.com/review/www.bypias.com

Trustpilot-arvosana 2,3 kertoo kyllä paljon. Eikä ole mikään muutaman peräkkäisen arvostelun tulos.

Minua on jo pitkään ihmetyttänyt ristiriita tämän firman saamien kestävyysarvioiden ja asiakaskokemusten välillä. Brändihän on saanut vastuullisuusarvioissa uskomattoman hyvät paperit, kun vertaa moneen kotimaiseen toimijaan. Asiakkaat puhuvat helposti hajoavista, kaukomailla tehdyistä pikamuotituotteista. Itse olen kerran käynyt yhdessä liikkeessä, eikä tehnyt mieli ostaa mitään. Joki voisi vähän vilkaista noita firman väitteitä suurennuslasin kanssa. 

Vierailija
158/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sana ylimielinen on edes kunnianloukkauksen kriteereissä? Se että ihmiset puhuvat juurikin elinkeinoelämän yrityksen johdossa olevista ihmisistä niin ei täytä tuollaista rajaa. En usko että ihmiset näitä asioita keksiikään työkokemuksistaan? Näitä juttuja kun lukee ja jos jotain kunnianloukkaussyytettä kehitellään, niin miten yritys meinaa vastata syytöksiin ja väittämiin työolosuhteista tai toimintatavoista? Varsinainen kissatappelu tulossa jos työntekijät ja johto alkaa vielä syytteillä riitelemään toisiaan vastaan? Ymmärrän haukkumisen ihan oikeasti haukkumasanoilla, mutta eihän täällä ole kukaan h*oritellut tai kutsunut millään solvaavalla nimellä? Totuuden kertominen työkokemuksista tai johdon toimintatavoista ei ole kunnianloukkaus.

Vierailija
159/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa taitaa nyt mellastaa kauppias itse.

Aina tätä samaa p..skaa vauvalla. Te nyt vaan ette ole ole niin nokkelia. Takaisin Helena Koivua maalittaan, hopihopi!

Samanlainen riehuminen on ollut käynnissä aiemmissakin Bypias-ketjuissa. Yrittäjä tullut itse sekoilemaan. Tuleeko nyt sometiimin puhelimiin satoja viestejä, että äkkiä sieltä Vauvalle huutamaan ketju kumoon? :D

Vierailija
160/4331 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan ne käyttää samassa pihapiirissä olevassa kahvilassa sijaitsevaa vessaa. Valitettavasti kyseinen kahvila on harvakseltaan auki

Ja silloin kun kahvila on auki on se hyvin ruuhkainen joten ei ole mitenkään nopea vessapiipahdus.

Ei voi olla totta! Tai siis varmasti on. Vessa paikassa, jonne ei ole pääsyä kuin toisen liikkeen aukioloaikojen mukaan. Työsuojeluilmoituksen paikka.