Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1375)
Vierailija kirjoitti:
En erityisesti pidä by Pias rytkyistä. En näe niissä mitään eroa henkkamaukkaan. Kallista keinokuitua. Paitsi ne indokiinapellavat jotka ovat kallista luokattoman huonoa pellavaa.
Mallit outoja, mittasuhteet ei imartele naisvartaloa, laatu heikkoa. Joten sanomattakin on selvää että mikäli nämä on pellavakunigattaren (heh) suunnittelemia, ei kyseessä ole erityisen lahjakas suunnittelija.
Jos ne taas on jonkun toisen suunnittelemia herää kysymys kuka on copycat
Mutta tämä toki vain minun pohdiskelua. Niin kuin sekin että kenenkään ei pitäisi tulla töissään kiusatuksi. Eihän?
Sitten lienet sokea koska kyllähän Bypiasin vaatteissa on aivan eri tuntuma verrattuna Henkkamaukan polyesterirätteihin. Laatuero on huomattava. Ja ainakin kurvikkaan plussakokoisen suomalaisnaisen kropassa Bypiasin vaatteista valtaosa näyttää todella hyvältä verrattuna taas noihin massamarkettivaatteisiin, joiden istuvuus on aivan hirveä koska plussakoot on kaavoitettu perustuen alkuperäisiin pienempien kokojen kaavoihin. Joskus toki Bypiasin vaatteissa on ollut laadussa moittimista lähinnä ommelten suhteen (Bohemiana), mutta näistäkin on aina saanut hyvityksen kun on reklamoinut.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö miljoonat kaikki veemäisiksi?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liian menestynyt, ja naiset kateellisia? Kauppaa naisille unelmia, ja naiset näihin unelmiin harhautuvat ja lopuksi pettyvat, ja purkavat pettymystään palstoilla? Itse olen nainen, mutta en ole tällaisista vaatteista kiinnostunut.
Amis-Pia siellä?
Tyhjäpää-Virpi röökiringistä huutelee? Tulet nälvinään ja kiusaamaan ihmisten koulutuksia ketjuun, jossa puhutaan työpaikkakiusaamisesta? Häpeä, jos osaat. Etkö ole kelvannut edes Pialle töihin?
Jos tää ei oo Piia, niin sitten se on sen kaksossisko. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.trustpilot.com/review/www.bypias.com
Trustpilot-arvosana 2,3 kertoo kyllä paljon. Eikä ole mikään muutaman peräkkäisen arvostelun tulos.
Minua on jo pitkään ihmetyttänyt ristiriita tämän firman saamien kestävyysarvioiden ja asiakaskokemusten välillä. Brändihän on saanut vastuullisuusarvioissa uskomattoman hyvät paperit, kun vertaa moneen kotimaiseen toimijaan. Asiakkaat puhuvat helposti hajoavista, kaukomailla tehdyistä pikamuotituotteista. Itse olen kerran käynyt yhdessä liikkeessä, eikä tehnyt mieli ostaa mitään. Joki voisi vähän vilkaista noita firman väitteitä suurennuslasin kanssa.
Tästä voisi vinkata tutkiville journalisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan ne käyttää samassa pihapiirissä olevassa kahvilassa sijaitsevaa vessaa. Valitettavasti kyseinen kahvila on harvakseltaan auki
Ja silloin kun kahvila on auki on se hyvin ruuhkainen joten ei ole mitenkään nopea vessapiipahdus.
Ei voi olla totta! Tai siis varmasti on. Vessa paikassa, jonne ei ole pääsyä kuin toisen liikkeen aukioloaikojen mukaan. Työsuojeluilmoituksen paikka.
Höpsistä. Mitäpä luulet työsuojelun sanovan kun sopimus on toisen toimitilan kanssa tehty asianmukaisesti? Mikä pakko noiden oli siellä työskennellä, jos toimitilat ei miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan ne käyttää samassa pihapiirissä olevassa kahvilassa sijaitsevaa vessaa. Valitettavasti kyseinen kahvila on harvakseltaan auki
Ja silloin kun kahvila on auki on se hyvin ruuhkainen joten ei ole mitenkään nopea vessapiipahdus.
Ei voi olla totta! Tai siis varmasti on. Vessa paikassa, jonne ei ole pääsyä kuin toisen liikkeen aukioloaikojen mukaan. Työsuojeluilmoituksen paikka.
Höpsistä. Mitäpä luulet työsuojelun sanovan kun sopimus on toisen toimitilan kanssa tehty asianmukaisesti? Mikä pakko noiden oli siellä työskennellä, jos toimitilat ei miellytä?
Mitä asianmukaisuutta se on, että vessaan ei pääse työaikana, mikäli tämä "toinen toimitila" on suljettu?
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua tekstiä.
Oliko tää firma aiemminkin otsikoissa? Mainosti tuotteitaan kotimaisina vaikka ommeltiin muualla vai sekoitanko johonkin toiseen?
Se yritys taisi olla Balmuir
Ohis, mutta en tajua tuon firman nimeä.
Onko se By Pia vai Pia's?
By Pia eli Pian tekemä.
Pia's (genetiivi) eli Pian.
Jos se on By Pia's se on sekasotku, joka ei tarkoita yhtään mitään.
Ei kannattaisi laittaa englanninkielisiä nimiä firmalleen, jos kieltä ei tuon vertaa osaa. Voihan se periaatteessa olla tarkoituksella väärin eli ironisesti, mutta epäilen.
"Kurvikas pluskokoinen" = lihava.
Miksi tuota pitäisi kutsua häveliäin kiertoilmaisuin? Isokokoinen on isokokoinen ja ihmiset on erilaisia. En ole kurvikas, vaan lihava enkä häpeä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpsistä". Nyt oli niin painavaa argumentointia, että olen totta vieköön vakuuttunut ja mielipiteeni muuttui heti.
Mä muistan tän firman ajoilta kun aloitti yhteistyöpostaukset Kalastajan vaimon kanssa.
Toki niissä postauksissa ei mainittu sanaa yhteistyö ennen kuin kuluttajalautakunnalla uhkailtiin ja toisekseen postauksissa tuotteita kehuttiin suomalaisina eikä ne olleet edes sitä.
Että paljon on kerennyt vettä Vantaassa virtaamaan näiden vuosien aikana ja edelleen kaikki vaikuttaa olevan vähän epämääräisesti.
Aiemmin joku piaslainen kyseli olenko sokea kun en huomaa miten erilainen tuntuma on verrattuna henkkamaukkaan.
Nyt en ymmärrä kysymystä. Miten näkökyky vaikuttaa tuntoelimeen?
Monen vuoden kokemuksella, henkilökuntaa kohdellaan ylimielisesti ja ainakin kohdallani toistuvasti myös työlain vastaisesti (m.m. liittyen työvuoroihin).
Kukaan ei uskalla sanoa siellä mitään mistään, koska se johtaa varmaan savustamiseen.
Porukkaa irtisanotaan, mutta suurin osa lähtenyt itse, saikun kautta. Kaiken ikäisiä.
Jos joku puskista haluaa tätä dissata tai puolustella, niin en oikein tiedä miksi.
Aina löytyy niitä ketkä epäilee, oli se asia mikä tahansa. Mikään työpaikka tuskin on ruusuilla tanssimista mutta itse yrityksessä työskentelin vajaa kaksi vuotta ja oumai mikä kokemus. Hyvä esimerkki mitä henkilöstöjohtamisen ei todellakaan pitäisi olla. Saati työolojen.
Paljon on yrityksiä missä esim. itse siivotaan ja se on täysin ok. Tässä tapauksessa kuitenkin miten se ilmoitetaan että henkilöstö itse siivoaa on ala-arvoista. Ja samaten henkilöstön taukotilat. Kunhan vaan on jotain että voidaan sanoa että ne on olemassa.
Se että tämä nyt käännetään jonkun muutaman mielensäpahottajan uhoamiseksi koska on ollu YT-neuvottelut niin ei todellakaan pidä paikkansa.
Jos yrittäjän argumentti asiaan on pelkästään "emme tunnista ongelmaa" - kertoo joka ikisessä tapauksessa että se ongelmaa nimenomaan on. Oli case mikä tahansa. Hieno brändi rakennettu mutta hinta sille on ollu aika kova.
Mikäli yrität puolustaa kyseistä yritystä, niin tuolla kirjoitus tavalla tulee käymään päinvastoin. Kirjoituksesi vain todistaa sen, että kyseinen yrittäjä on työntekijöitään kohtaan todellakin ylimielinen ja ilkeä, lisäksi tapasi ilmaista itseäsi kertoo siitä, että olet kovin nuori ja lapsellinen. Aiheutatkin vihamielisyydelläsi vain lisää harmia yrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta en tajua tuon firman nimeä.
Onko se By Pia vai Pia's?
By Pia eli Pian tekemä.
Pia's (genetiivi) eli Pian.
Jos se on By Pia's se on sekasotku, joka ei tarkoita yhtään mitään.
Ei kannattaisi laittaa englanninkielisiä nimiä firmalleen, jos kieltä ei tuon vertaa osaa. Voihan se periaatteessa olla tarkoituksella väärin eli ironisesti, mutta epäilen.
By Pia's se on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua tekstiä.
Oliko tää firma aiemminkin otsikoissa? Mainosti tuotteitaan kotimaisina vaikka ommeltiin muualla vai sekoitanko johonkin toiseen?
Se yritys taisi olla Balmuir
Balmuirista en tiedä mutta kuten joku jo ketjussa sanoikin, kotimaisena Bypiasia markkinoitiin.