Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Yksityisyrittäjien pikkufirmat ovat usein kauheita työpaikkoja. Näitä on nähty.
Omistaja kyllä tekee hulluna töitä mukana mutta odottaa muidenkin tekevän sydän verillä hommia. Rahat menee omistajalle ja itse saan sen pienen palkkani. Ylitöistä ja venymisestä ei maksata.
Tämä siis kokemukseni ihan muista firmoista.
Tähän voisi vaihtaa pikkufirman tilalle lähes minkä tahansa pienen suomalaisen urheiluseuran ja työympäristön kuvaus pitäisi hyvin paikkansa. Paitsi no ehkä se, että siellä kellään ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina ollut kauhuissani tuosta tuplagenetiivistä nimessä. :D
Mulla se on ollut valitettavasti se syy, mihin lukeminen on tökännyt. Olen yksinkertaisesti sen jälkeen vaan katsonut kuvat. Ja tuo one size -juttukin on mennyt ihan ohi ja ihanat akryylit.
Että olisiko jopa harkittu virhe?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nautin kun paha saa palkkansa. Ei se ole onnettomuus, vaan seuraus pahoista teoista.
Samoin, enkä nyt edes viittaa tähän keissiin vaan ihan yleensä. Paskaa karmaa samassa inkarnaatiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet teetetään kaikkein pahimmassa paikassa. Ei kai vain ole orjatyötä?
Totuus paljastuu pala palalta.
https://yle.fi/a/74-20212447?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Noi kiinalaiset orjatyöläiset Made in Italy -paikoissa paljastui mullekin vasta Covid-uutisoinneista.
Vierailija kirjoitti:
Teitä siis suututtaa tässä kaikkein eniten se, että joku kampaaja onnistuu menestymään ja julkeaa sen jopa mediassa paljastaa.
Älkää nyt kuvitelko, etteikö kukaan muu yrittäjä olisi ikinä mennyt siitä mistä aita on matalin ja venyttänyt käsitteitä, joilla tuotteitaan mainostaa. Marimekko ja Makia esim. ovat kuuluisia plagiointikohuistaan.
Ihan aidosti en usko että KETÄÄN kiinnostaa, että hän on ollut kampaaja. Mikä ihmeen pakkomielle sulla on hänen taustaansa?
Nimihän on sinällään ihan oikein. By Pia's, Pian kautta. Rätit kulkevat Pian kautta kuluttajalle. Pian vähän muuttelee niitä matkalla.
Minä ihmettelen sitä, että tämä henkilökunnan huono kohtelu säilyi salaisuutena näin kauan. Nyt on käynyt ilmi, että keskustelupalstoilla on puhuttu jo vuosia asiasta. Miksei mikään media ole ottanut onkeensa aiemmin? Katkaisisko Eeva-ehdokkuus ja viime syksyn kehuva artikkeli kamelin selän ja medialle alkoi lähteä suoria juttuvinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nautin kun paha saa palkkansa. Ei se ole onnettomuus, vaan seuraus pahoista teoista.
Mistäs tämä yrittäjä nyt olikaan tuomittu? Mitä henkilökohtaista pahaa hän on sulle tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina ollut kauhuissani tuosta tuplagenetiivistä nimessä. :D
By on kylä, mutta mikä se pias on? Nopea googlaus antoi tämän: https://fi.wiktionary.org/wiki/pias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.
Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.
En osta Zaran ym. vaatteita. Olen vanhempi ihminen enkä käytä nuorisomuotia.
Missä luulet mm. Kekäleen tai Dopp nimisen liikkeen omien merkkien valmistuksen olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.
Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.
Joo mutta ne ei esiinnykään minään puhtoisina brändeinä. Se on katsos se asiakkaan luottamus, mikä on menetetty. Jos myy halpaa ja huonoa, mutta kertoo siitä rehellisesti, ja hinnoittelee maltillisin kertoimin, niin se on parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tämä yrittäjä nyt olikaan tuomittu? Mitä henkilökohtaista pahaa hän on sulle tehnyt?
Itse yrittäjänä teen kaikkeni, että jokainen tuote on valmistettu niin pitkälle kotimaassa kuin mahdollista. On oksettavaa, että ihaillaan "yrittäjää", jonka miljoonat on kuorittu hikipajojen työntekijöiden selkänahasta.
Yleltä hyvä jatkoartikkeli.
Analyysi: Bypias tilaa vaatteitaan Italian pahamaineisimmalta hikipaja-alueelta
Italiassa aktivistit ja viranomaiset yrittävät puuttua voimalla tekstiilialan keskuskaupunki Praton paheneviin ongelmiin.
Livelähetyksissä antoi ymmärtää että hänen tuotteitaan kopioidaan ja niistä tehdään sitten halpisversioita. Jassoo.
Vierailija kirjoitti:
Firman sivulla ainoa arvostelija on muuan Pirkko S, joka näyttää ostaneen koko liikkeen tyhjäksi. Muut eivät ole ehtineet edes ostoksille.🤣🤣
Onhan tämä nyt aika tökeröä touhua...
Etunimestä päätellen liikkeen osti tyhjäksi päälle seitsenkymppinen hieno leidi. 😁
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä, että tämä henkilökunnan huono kohtelu säilyi salaisuutena näin kauan. Nyt on käynyt ilmi, että keskustelupalstoilla on puhuttu jo vuosia asiasta. Miksei mikään media ole ottanut onkeensa aiemmin? Katkaisisko Eeva-ehdokkuus ja viime syksyn kehuva artikkeli kamelin selän ja medialle alkoi lähteä suoria juttuvinkkejä?
Tai sitten vaan medialla oli hyvä hetki tarttua tähän, kun maailmallakin on kohistu ja kirjoiteltu tästä Made in Italy -jutusta. Ja myös esim. merkkilaukkujen hinnoittelusta.
Rehdit suomalaiset hiihtäjät, marjayrittäjät, vaatekauppiaat... Yhteisenä nimittäjänä raha. 🤑
Voisikin alkaa tuottamaan pellavavaatteita, nyt kun tulee markkinarakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yrittäjänä teen kaikkeni, että jokainen tuote on valmistettu niin pitkälle kotimaassa kuin mahdollista. On oksettavaa, että ihaillaan "yrittäjää", jonka miljoonat on kuorittu hikipajojen työntekijöiden selkänahasta.
Ja myyjien ihmisoikeuksista esim. vessataukoihin.