Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (870)

Vierailija
681/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina ollut kauhuissani tuosta tuplagenetiivistä nimessä. :D

Vierailija
682/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä päätin hemmotella itseäni ja tilasin ko. firmasta pellavamekon. Alennuksesta, kun en olisi raaskinut täydellä hinnalla ostaa. Ihan kiva mekko, mutta huomasin heti mekon saatuani että laatuun nähden hinnassa oli kovasti brändilisää. Otin oppirahoina, mekko yhä sivusauma purkautuneena kotikäytössä. Eikä se haittaa jos joku saa rakennettua brändin ja sitä myöten myytyä tuotteen mukana hyvää fiilistä ja unelmaa, mutta itse en ole enää sen yhden tuotteen perusteella missään nimessä tilannut lisää. Työntekijöiden olot ja kohtelu on oma lukunsa josta en voi tietää peruskuluttajana lukemaani enempää (en ole kivijalkapuodeissa käynyt), mutta kovalle hinnalle en valitettavasti saanut tuotteessa vastinetta. Tuskin myöskään tuotteen ommelleet ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet teetetään kaikkein pahimmassa paikassa. Ei kai vain ole orjatyötä?

Totuus paljastuu pala palalta.

https://yle.fi/a/74-20212447?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Vierailija
684/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki kritiikki tai vain havainnotkin leimataan kateudeksi? Ihme tapa yrittää tukkia suut. Toisaalta kai nyt jokainen ymmärtää ettei tollanen firma täällä tai vaikka Euroopassa muualla pysty pyörimään täysin kotimaisella työllä. Se, miks firman niin pitää sitten väittää on outoa. 

Olen tilannut tuolta paljon vaatteita. Nyt tämän kohun jälkeen tunnen oloni PETETYKSI. 

Kateellisuus olisi täysin epälooginen tunne tässä tilanteessa. Jos olisin ollut kateellinen, olisin ollut sitä ENNEN tätä kohua, kun vielä luulin tätä hieman erilaiseksi menestystarinaksi. 

Miksi ihmeessä jos kerran olet niistä vaatteista tykännyt? Se myy erilaista tyyliä kuin muut suomalaiset.

Vierailija
685/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun nautin siitä, että ko nainen ei ole enää vuoden Eeva ehdokkaana. Sitä saa mitä tilaa 😘

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/b99e2602-1621-44a3-bc5e-7db816cc0bc0?u…

Miksi nautit toisen onnettomuudesta?

Vierailija
686/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut  sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.  

Vierailija
687/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan paljon esim. kateudesta, omistajan koukutuksesta jne jotka ovat ns. lillukan varsia.
Mistä on kyse: Huono HR, työpaikkakiusaaminen, ilmeisesti laittomat irtisanomiset, pelolla johtaminen jne. Elämme 2020-lukua, jolloin ei enää pitäisinmissään yrityksessä olka tälläistä. Toinen pääasia on harhaanjohtava tuotteiden markkinointi.

Vahinko, että upea brandäys hukkuu osaamattomaan yritysjohtoon; omistaja, toimitusjohtaja, HR, mikäli sitä on yrityksessä. Iso vahinko, kun toimintaan ei tullut muutoksia jo monia vuosia sitten kun ensimmäiset viitteet asioista tulivat esille.

Vierailija
688/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyrittäjien pikkufirmat ovat usein kauheita työpaikkoja. Näitä on nähty.

Omistaja kyllä tekee hulluna töitä mukana mutta odottaa muidenkin tekevän sydän verillä hommia. Rahat menee omistajalle ja itse saan sen pienen palkkani. Ylitöistä ja venymisestä ei maksata.

Tämä siis kokemukseni ihan muista firmoista.

Vierailija
689/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman sivulla ainoa arvostelija on muuan Pirkko S, joka näyttää ostaneen koko liikkeen tyhjäksi. Muut eivät ole ehtineet edes ostoksille.🤣🤣

Onhan tämä nyt aika tökeröä touhua...

Vierailija
690/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne vaatteet on ihanan näköisiä ja värimaailma on kaunis. Rahaa minulla ei ole noin kalliisiin vaatteisiin ollut, joten olen yrittänyt löytää vastaavia halvempina. Vähän vaikeaa se on täällä Suomessa kun suurin osa vaatevalmistajista tuottaa vain riemunkirjavaa muumitelttaa. 

Tuon tyyppistä vaatetta löytää näiltä maalaismarkkinoita ja vastaavia kiertäviltä vaatekauppiailta ja välillä niitä on rekkeineen ihan jossain tavistorin kulmallakin. Joskus kauppakeskuksissakin on näillä myymälöitä joissa on just vastaavanlaisia mekkoja, tunikoita, huiveja ja laukkuja.

Vierailija
691/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmästyttää että pokkana myydään omina tuotteina, omassa verkkokaupassa, samoja tuotteita joita on netin kauppa-alustat pullollaan. Siis 2026, kun verkko on kaikkien saatavilla ja aivan kaikki löytyy nopealla googlauksella. 

Ei tainnut olla vielä googlen kuvahakua firman alkuaikoina. Muutenkin kaikki on jymähtänyt siihen alkuun: hatut, korut, liehukkeet. On kai se klassista rantatyyliä, mutta kyllä beacheillä nyt enemmän näkee lippiksiä ja uikkareita, jotka jättää perskannikat paljaiksi. 

Ei lihavat pidä paljastavia vaatteita. Ja hoikat ei pidä noita telttoja mitä pia myy.

Toisaalta nuo yhdenkoon vaatteet ei ole väljiä, liehuvia ja laskeutuvia kuin hoikan mallin päällä.

Ne näytti tosi hyviltä Kalastajanvaimon päällä. Sieltä sen iigeestä mä joskus eksyinkin Piasin sivuille katsomaan noita. Mutta hinnat oli mulle liian kovia, että olisin tilannut mitään. En edes tajunnut silloin, että noita saa vain yhtä kokoa, onesizea. Sekin olisi estänyt minua tilaamasta. En oikein usko tuohon onesizeen. Kaksi kokoa vielä menee, putiikkien TAILLE1=T1 ja T2, kun niistä aina tuo toinen sopii yleensä mulle. Mutta siis kertooko tämä nyt yleensäkin siitä, että Suomessa myydään putiikeissa huonommin kaavotettuja vaatteita kuin H&M:ssä?

Vierailija
692/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut  sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.  

Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.

Vierailija
693/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin kauan kun ihmiset tämän hiljaisina hyväksyy niin kauan sitä tapahtuu.

Vierailija kirjoitti:

Omistaja kyllä tekee hulluna töitä mukana mutta odottaa muidenkin tekevän sydän verillä hommia. Rahat menee omistajalle ja itse saan sen pienen palkkani. Ylitöistä ja venymisestä ei maksata.

Vierailija
694/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin vähän valikoimaa ja todellakin ylihintaista kamaa. Esimerkiksi 169e maksavassa neuletakissa näytti olevan vain 50% mohairia, loput akryyliä ja nylonia. 

Tuolla hinnalla saa jo kotimaisen Alpan 100% alpakanvillaisen neuleen eli todella paljon enemmän vastinetta rahalle.

Vierailija
695/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun nautin siitä, että ko nainen ei ole enää vuoden Eeva ehdokkaana. Sitä saa mitä tilaa 😘

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/b99e2602-1621-44a3-bc5e-7db816cc0bc0?u…

Miksi nautit toisen onnettomuudesta?

Mikä ihmeen onnettomuus? Itse on epärehellisellä toiminnallaan aiheuttanut koko sotkun ja Eeva-lehti on tehnyt samat johtopäätökset. Ei niitä ihmisiä, jotka tekevät tietoisesti väärin pidä sääliä.

Vierailija
696/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. tuo yöllä viestittely oli itselläkin tuttua pk-firmassa. Eikä siinäkään mitään, mutta kun oletettiin, että homma oli sitten hoidettu aamukuuteen mennessä ja töihin tultiin virkeinä siitä huolimatta.

Vierailija
697/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkasin vähän valikoimaa ja todellakin ylihintaista kamaa. Esimerkiksi 169e maksavassa neuletakissa näytti olevan vain 50% mohairia, loput akryyliä ja nylonia. 

Tuolla hinnalla saa jo kotimaisen Alpan 100% alpakanvillaisen neuleen eli todella paljon enemmän vastinetta rahalle.

Ei saa. Alpan mohairneuleet on uli 200e jopa 300.

Vierailija
698/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia on yrituksessä ollut täysin tiedetty myös työntekijöiden keskuudessa. 

Vierailija
699/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä päätin hemmotella itseäni ja tilasin ko. firmasta pellavamekon. Alennuksesta, kun en olisi raaskinut täydellä hinnalla ostaa. Ihan kiva mekko, mutta huomasin heti mekon saatuani että laatuun nähden hinnassa oli kovasti brändilisää. Otin oppirahoina, mekko yhä sivusauma purkautuneena kotikäytössä. Eikä se haittaa jos joku saa rakennettua brändin ja sitä myöten myytyä tuotteen mukana hyvää fiilistä ja unelmaa, mutta itse en ole enää sen yhden tuotteen perusteella missään nimessä tilannut lisää. Työntekijöiden olot ja kohtelu on oma lukunsa josta en voi tietää peruskuluttajana lukemaani enempää (en ole kivijalkapuodeissa käynyt), mutta kovalle hinnalle en valitettavasti saanut tuotteessa vastinetta. Tuskin myöskään tuotteen ommelleet ihmiset.

Pia sai, naistenlehtijutuista päätellen. 

Vierailija
700/870 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.

En osta Zaran ym. vaatteita. Olen vanhempi ihminen enkä käytä nuorisomuotia.