Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.
Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.
Joo mutta ne ei esiinnykään minään puhtoisina brändeinä. Se on katsos se asiakkaan luottamus, mikä on menetetty. Jos myy halpaa ja huonoa, mutta kertoo siitä rehellisesti, ja hinnoittelee maltillisin kertoimin, niin se on parempi niin.
Edullinen ei välttämättä ole yhtään sen huonompaa. Joskus korkea hinta kertoo vain katteista ja siitä, että joku vetää välistä. Kuten vaikuttaa, että tässä on nyt käynyt.
Halvalla ostettu bulkkia, sitten designina markkinoitu ja myyty sitä kuluttajille.
Oikea laatu on sitten asia erikseen ja sen kohdalla yleensä ymmärtää, mistä hinta muodostuu. Materiaalit oikeasti laadukkaita, esim villa on 100% villaa, tai silkki 100% silkkiä. Käsityö on käsityötä eikä Kiinasta drop shipattua alibaba krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kritiikki tai vain havainnotkin leimataan kateudeksi? Ihme tapa yrittää tukkia suut. Toisaalta kai nyt jokainen ymmärtää ettei tollanen firma täällä tai vaikka Euroopassa muualla pysty pyörimään täysin kotimaisella työllä. Se, miks firman niin pitää sitten väittää on outoa.
Olen tilannut tuolta paljon vaatteita. Nyt tämän kohun jälkeen tunnen oloni PETETYKSI.
Kateellisuus olisi täysin epälooginen tunne tässä tilanteessa. Jos olisin ollut kateellinen, olisin ollut sitä ENNEN tätä kohua, kun vielä luulin tätä hieman erilaiseksi menestystarinaksi.
Olet aentään saanut rahoittaa designerin hulppeaa elämää. Kaikki eivät pääse niin arvokkaaseen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas iso yritys tämä PyPias, 30 työntekijää löytyy ja tuntilaisia päälle 😳
Tehdään varmaan varakkaiden rahoilla Hangossa se varsinainen myynti. 😀
Vierailija kirjoitti:
Firman sivulla ainoa arvostelija on muuan Pirkko S, joka näyttää ostaneen koko liikkeen tyhjäksi. Muut eivät ole ehtineet edes ostoksille.🤣🤣
Onhan tämä nyt aika tökeröä touhua...
Arvostelut By Pirkko's
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Joitakin vaatteita olen ostanut ko. putiikista, mm. t-paidan jossa lukee isoilla kullatuilla kirjaimilla bohemiana. Nyt meni roskiin sekin paita ja muut sen putiikin vaatteet. En kyllä ilkeä pitää niitä enää.
Miksi? Samalla tavalla Zaran, H&M:n, Cubuksen, Gina Tricotin, New Yorkerin yms vaatteet on jossain halpamaassa tehtyjä.
En osta Zaran ym. vaatteita. Olen vanhempi ihminen enkä käytä nuorisomuotia.
Missä luulet mm. Kekäleen tai Dopp nimisen liikkeen omien merkkien valmistuksen olevan?
En tunne Kekäleen omia tuotteita mutta Dopp on samaa roskaa kuin Bypias. Seurasin rouvaa jonkin aikaa ja sitten alkoi ärsyttää jetset-elämä. Myydään keinokuituroskaa kalliilla, itse pukeudutaan kuitenkin merkkivaatteisiin. Lomaillaan ibiithalla koko suvun voimin jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nautin kun paha saa palkkansa. Ei se ole onnettomuus, vaan seuraus pahoista teoista.
Onko sinulla faktat tiedossa vai mihin tämä perustuu. Tällähetkellä on vain muutaman ihmisen kertomat,mielestäni tämä ei ole sama kuin faktat. Toisaalta Pyy joka tästä bypias tapauksesta on kirjoittanut mainitsi ilman nimiä tuon suomalaisten suunittelu valehtelun olevan muidenkin merkkien ongelma. Miksi tätä ei avattu enemmän jos Pyy asiasta tietää.
Plus omia minimipalkalla asiakaspalvelutyötä tekevien ammattilaisten dissaamisella. Kun kertovat työilmapiiristä, se jyrätään, ei vain firmassa vaan nyt myös julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kritiikki tai vain havainnotkin leimataan kateudeksi? Ihme tapa yrittää tukkia suut. Toisaalta kai nyt jokainen ymmärtää ettei tollanen firma täällä tai vaikka Euroopassa muualla pysty pyörimään täysin kotimaisella työllä. Se, miks firman niin pitää sitten väittää on outoa.
Olen tilannut tuolta paljon vaatteita. Nyt tämän kohun jälkeen tunnen oloni PETETYKSI.
Kateellisuus olisi täysin epälooginen tunne tässä tilanteessa. Jos olisin ollut kateellinen, olisin ollut sitä ENNEN tätä kohua, kun vielä luulin tätä hieman erilaiseksi menestystarinaksi.
Kun tätä ketjua lukee saa kuvan että kysymyksessä on huonolaatuiset rytkyt. Miksi olet kerta toisensa jälkeen ostanut rytkyjä,etkö luota omaan arvostelukykyysi vai onko se olematon. Käännyt kuin hyrrä l
Minäkin olen tilannut enkä tunne oloani petetyksi, nytkin on vaatteita tulossa sieltä. Minulle on aivan sama kuka ne on ommellut ja hyvin ovat tehty, näkeehän sen saumoista.
"Oikea laatu on sitten asia erikseen ja sen kohdalla yleensä ymmärtää, mistä hinta muodostuu. Materiaalit oikeasti laadukkaita, esim villa on 100% villaa, tai silkki 100% silkkiä. Käsityö on käsityötä eikä Kiinasta drop shipattua alibaba krääsää. "
Pellava on oikein laadukas materiaali. Mutta siinäkin toki kuidun pituus ja materiaalin vahvuus ratkaisevat.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas iso yritys tämä PyPias, 30 työntekijää löytyy ja tuntilaisia päälle 😳
Tehdään varmaan varakkaiden rahoilla Hangossa se varsinainen myynti. 😀
No se on ihan oikein viedä niiden rahat!
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Yleltä hyvä jatkoartikkeli.
Analyysi: Bypias tilaa vaatteitaan Italian pahamaineisimmalta hikipaja-alueelta
Italiassa aktivistit ja viranomaiset yrittävät puuttua voimalla tekstiilialan keskuskaupunki Praton paheneviin ongelmiin.
Tämä valtamedian toimintaperiaate on kiehtova. Ensin hehkutetaan ja rummutetaan jotain yrittäjää ja nostetaan hänet jalustalle, mutta kun myöhemmin paljastuukin, että yrittäjällä ei ollutkaan ihan niin puhtaat jauhot pussissa kuin annettiin ymmärtää, alkaa jalustan kaataminen ja nolaaminen. Ja kaikki tehdään tietenkin tiedonvälityksen nimissä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä omistajahan on ehdokkaana Vuoden Eevaksi. Nauroin aika huolella, kun näin tämän tiedon. Miten tuo ihminen on voitu valita mihinkään tuollaiseen äänestykseen mukaan? Melkein kuin valittaisiin joku pedari ministeriksi.
Juurihan se tapahtui, Rydman valittiin sote-ministeriksi.
Vääntäisitkö vielä vähän enemmän rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nautin kun paha saa palkkansa. Ei se ole onnettomuus, vaan seuraus pahoista teoista.
Onko sinulla faktat tiedossa vai mihin tämä perustuu. Tällähetkellä on vain muutaman ihmisen kertomat,mielestäni tämä ei ole sama kuin faktat. Toisaalta Pyy joka tästä bypias tapauksesta on kirjoittanut mainitsi ilman nimiä tuon suomalaisten suunittelu valehtelun olevan muidenkin merkkien ongelma. Miksi tätä ei avattu enemmän jos Pyy asiasta tietää.
Ymmärrän, että tunnet itsesi huijatuksi ja petetyksi, mutta eikö nyt olisi jo aika kohdata se ikävä todellisuus ja myöntää tulleensa huijatuksi.
Mutta hieno liikeideahan naisella oli. Myy lihaville mammoille telttamaisia rytkyä kymmenkertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Firman verkkosivuilla on mielenkiintoinen vastuullisuus-osio:
BYPIASilla me tarjoamme avoimen työilmapiirin, jossa jokaisella bypiaslaisella on mahdollisuus vaikuttaa. Kohtelemme työntekijöitämme tasa-arvoisesti ja kevyen hierarkiamme ansioista kommunikointi työntekijöidemme kanssa on helppoa ja vaivatonta.
Ei kuulosta ihan siltä firmalta mikä on ollut kohun keskiössä.
Ei. Se on vaan sitä normijargonia, millä yritetään brändätä itseä vastuulliseksi työnantajaksi.
Lorem ipsum.
"Minulla on jo pidempään ollut sellainen intuitio näistä Marimekkoa ja muita suomalaisia design-yrityksiä haukkuvista naisista, että he eivät inhoa niinkään näitä design-yrityksiä sinänsä, vaan Suomea ja suomalaisuutta. Nämä ovat niitä "maailmankansalaisia", jotka kokevat suomalaiset ahdasmielisinä ja nurkkakuntalaisina ja haluaisivat muuttaa Suomen kansainväliseksi metropoliksi, jossa suomalaiset olisivat tosiasiallisesti vähemmistönä samalla kun enemmistä olisi monen kirjavaa kansallisuutta. Ja he katsovat edistävänsä tätä tarkoitusperää parhaiten suomalaisia haukkumalla ja arvostelemalla. Eiköhän nämä naiset löydy sieltä poliittisen vasemmiston äänestäjistä? Heitä kun tulee tällä palstalla alituisesti vastaan."
Siis... ? Oikeasti ajattelet, että kaikki haluavat päälleen sellaisia laatikoita? Ne sopivat äärimmäisen harvalle. Eikä pelkästään leikkausten, vaan myös kuosien takia.
Ostaisin pelkkää suomalaista, jos jostain löytyisi omalle vartalolle sopivia. Tällä hetkellä tosin veljeni vaimo ompelee lähes kaikki vaatteeni, kun jäi työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Nimihän on sinällään ihan oikein. By Pia's, Pian kautta. Rätit kulkevat Pian kautta kuluttajalle. Pian vähän muuttelee niitä matkalla.
Niin. Ottaa ne alkuperäiset hintalaput rytkyistä veks ja laittaa omat tilalle. Kuka tahansa pärjäisi tuollaisena yrittäjänä. Etenkin, kun sen uuden hinnan saa päättä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Yleltä hyvä jatkoartikkeli.
Analyysi: Bypias tilaa vaatteitaan Italian pahamaineisimmalta hikipaja-alueelta
Italiassa aktivistit ja viranomaiset yrittävät puuttua voimalla tekstiilialan keskuskaupunki Praton paheneviin ongelmiin.
Nyt loppui mulla tämän puljun asiakkuus.
Tätä on puitu Radio Rockin korporaatiossa aamulla. Jos kuuntelee nauhoitteen niin alkaa noin 40min kohdalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun nautin siitä, että ko nainen ei ole enää vuoden Eeva ehdokkaana. Sitä saa mitä tilaa 😘
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/b99e2602-1621-44a3-bc5e-7db816cc0bc0?u…
Miksi nautit toisen onnettomuudesta?
Hybris & Nemesis.
Kun tätä ketjua lukee saa kuvan että kysymyksessä on huonolaatuiset rytkyt. Miksi olet kerta toisensa jälkeen ostanut rytkyjä,etkö luota omaan arvostelukykyysi vai onko se olematon. Käännyt kuin hyrrä lukemasi perusteella.