Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (870)
Uteliaana menin käymään k.o. firman sivuilla. "Asiakkaamme kertovat", kummallista että kaikilla 5 tähteä antaneilla "asiakkailla" on sama nimi : Pirkko S. Ja muita kuin 5 tähden arvosteluja ei tietenkään ole!
Trustpilotissa 60% arvosteluista vain 1 tähden arvoisia. Taitaa Pia itse runoilla oman sivunsa arvostelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20212447?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Semmosia.
Mafiavaatteita ja henkarisota. Kuulostaa jännältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on nimettömien lähteiden VÄITTEET valehtelusta ja väärin tiedon markkinoinnista. Ja kerro tämä 39 uudelle työttömälle joiden kulut jakaantuvat kaikille meille suomalaisille maksettavaksi samalla kun firman tuomat vuosittaiset miljoonien verotulot loppuvat.
Vai ettei kukaan tuskin menetä mitään? Kuinka ymmärtämätön ihminen voi olla kansantaloudesta??
Niin meinaat että oikeasti puljun henkilöstöpolitiikassa ei ole ollut mitään vikaa, ja väitteet ovat aiheettomia? Ehkä tosta sitten syntyy riita ja firma pääsee raastupaan ratkomaan asioita.Ja nyt syyllistetään sekä jo valmiiksi kyykytetyt myyjät, iltapäivälehdet asian julkituomisesta sekä ne ihmiset jotka kertovat etteivät aio asioida sellaisessa yrityksessä joka kohtelee henkesi kuin skeidaa?
Toisin sanoen vika on kaikissa muissa paitsi yrittäjässä itsessään? Aikamoista, sanoisin.
Vuosittaiset miljoonien verotulot reippaasti alle miljoonan voitoista on kyllä aika suoritus.
Voi että kun nautin siitä, että ko nainen ei ole enää vuoden Eeva ehdokkaana. Sitä saa mitä tilaa 😘
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/b99e2602-1621-44a3-bc5e-7db816cc0bc0?u…
Missä ihmisten oma ymmärrys, miten joku voi kuvitella, että By Pias hinnoilla myydyt vaatteet olisivat kotimaassa valmistettuja? Jos näin olisi, niitä myytäisiin hyvin pieniä eriä ja pitäisi heti lisätä vähintään ykkönen hintaan eteen.
Tulee mieleen taannoinen Saaren Taika -kohu, jossa myös annettiin ymmärtää tuotteiden olevan omaa tuotantoa ja kotimaassa valmistettu, vaikka osa tuotteista oli kemiallisia aineita sisältävää, ei edes luonnonkosmetiikkaa. Sen näki kuka tahansa näiden tuotteiden inci-listaa katsomalla, vaikka ei ole edes kemistin koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa jaa, Piia se riehuu tässäkin ketjussa. Ei sillä enää muuta tekemistä olekaan.
Taidan olla ainoa tässä maalitusketjussa tätä kohua kritisoiva henkilö ja voin todeta, että nimeni ei ole Piia. En ole myöskään koskaan kyseisen yhtiön tuotteita ostanut tai ollut muutenkaan tekemisissä kyseisen yrityksen kanssa. Ensimmäisen kerran kuulin kyseisestä yrityksestä, kun luin jutun yrittäjästä Hesarissa marraskuussa. Silloin jo mietin, että yrittäjä teki virheen tuodessaan menestymisensä julki. Ja eihän siinä mennyt kun pari hassua kuukautta niin rapa alkoi roiskumaan.
Surullista, ettei suomalaiset ymmärrä taloudellisen ahdinkonsa juurisyitä. Erityisen surullista on lukea tästä turhasta kohusta samasta lehdestä, jossa samalla käsitellään Suomen valtion valtavaa julkistalouden sopeutustarvetta. Mutta ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa laskea yksi plus yksi. Ja toi
Miksi ihmeessä olet niin huolissasi taloudellisesta ahdingosta, jos samaan aikaan olet sitä mieltä, että ämpäri on ihan käypä vessa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kanta-asiakkaat tajuaa tässä vaiheessa, että ne yhden koon pellavarytkyt ei pue ketään. Olen kyllä onnellinen, jos niin käy.
Pia on kyllä hienosti osannut yksinkertaistaa vaatebusinesstä. Yksi koko vaatteissa vähentää huimasti myytävien artikkelien määrää, jos normaalisti naistenvaatteissa on jotain 5-6 kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kanta-asiakkaat tajuaa tässä vaiheessa, että ne yhden koon pellavarytkyt ei pue ketään. Olen kyllä onnellinen, jos niin käy.
Ottamatta kantaa bypias tapaukseen tiedät varmaan että vahingonilo on iloista alhaisin,ei edes ole aito ilo vaan kertoo ihan muusta,välttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.
Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono.
Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.
Et ole ainoa! Tuo nimi on kieliopillisesti päin mäntyä.
Mutta niin on Skimskin. Ainakin minä luulin että sillä tarkoitetaan jollain tapaa Kim's.
Taitaa tulla sanoista Kim ja skin.
Pieni tietopläjäys nuorille pellavasta. Pellava on materiaalina kestävä, mutta ennen useita pesukertoja voi olla ihoa vasten karhea. Ennen vanhaan renki sai käytettäväkseen talon isännän uudet pellavapaidat ja isäntä otti ne käyttöönsä vasta kun ne oli mukava käyttää.
Mikäli pellavasta tehty vaate hajoaa muutamasta pesukerrasta, niin kyse on heikkolaatuisesta (lyhytkuituisesta) pellavasta tai jostakin aivan muusta materiaalista.
Pia, tuo muotimaailman karpaasi.
Mitkä ovat nuo Hesarin jutun pääkohdat? En harmikseni pääse juuri nyt kirjautumaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kritiikki tai vain havainnotkin leimataan kateudeksi? Ihme tapa yrittää tukkia suut. Toisaalta kai nyt jokainen ymmärtää ettei tollanen firma täällä tai vaikka Euroopassa muualla pysty pyörimään täysin kotimaisella työllä. Se, miks firman niin pitää sitten väittää on outoa.
Olen tilannut tuolta paljon vaatteita. Nyt tämän kohun jälkeen tunnen oloni PETETYKSI.
Kateellisuus olisi täysin epälooginen tunne tässä tilanteessa. Jos olisin ollut kateellinen, olisin ollut sitä ENNEN tätä kohua, kun vielä luulin tätä hieman erilaiseksi menestystarinaksi.
Tädiltä ei edelleenkään ulostuloa työntekijöiden olosuhteista ja kohtelusta.
Epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää että pokkana myydään omina tuotteina, omassa verkkokaupassa, samoja tuotteita joita on netin kauppa-alustat pullollaan. Siis 2026, kun verkko on kaikkien saatavilla ja aivan kaikki löytyy nopealla googlauksella.
Ei tainnut olla vielä googlen kuvahakua firman alkuaikoina. Muutenkin kaikki on jymähtänyt siihen alkuun: hatut, korut, liehukkeet. On kai se klassista rantatyyliä, mutta kyllä beacheillä nyt enemmän näkee lippiksiä ja uikkareita, jotka jättää perskannikat paljaiksi.
Ei lihavat pidä paljastavia vaatteita. Ja hoikat ei pidä noita telttoja mitä pia myy.
Toisaalta nuo yhdenkoon vaatteet ei ole väljiä, liehuvia ja laskeutuvia kuin hoikan mallin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on suunnittelija. Ihan itse on suunnitellut yrityksensä ja sen toteutuksen ja ilmeisesti osan vaatteistakin. Eihän sitä kauppiaan tokikaan tarvitse ihan kaikkea itse suunnitella. Että ei se nyt siinä kohtaa ihan väärässä ole.
Kaupat, sisustus ja vaatekaupat varsinkin myy enemmän mielikuvia ja unelmia muutenkin.
Miksei voi esiintyä sitten ihan vaan vaatekauppiaana tai omistajana? Niinhän esim. Liisa Seppälä teki. Ja ihan oli arvostettu työssään.
Niinhän se on esiintynytkin. Ainakin minun mielestäni. Ja olen sen ig-tiliäkin katsellut. Ei se ole edes väittänyt olevansa mikään ekologisuuden ja vastuullisuuden airut. En ole ainakaan yhtään sellaista mainosta nähnyt.
Ainakin minä olen koko ajan tiennyt, että sen vaatteet saattaa olla jotain halpatuontilaatua. En ole muuta kuvitellutkaan. Joten ihmettelen teidän moraalista närkästystänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kritiikki tai vain havainnotkin leimataan kateudeksi? Ihme tapa yrittää tukkia suut. Toisaalta kai nyt jokainen ymmärtää ettei tollanen firma täällä tai vaikka Euroopassa muualla pysty pyörimään täysin kotimaisella työllä. Se, miks firman niin pitää sitten väittää on outoa.
Olen tilannut tuolta paljon vaatteita. Nyt tämän kohun jälkeen tunnen oloni PETETYKSI.
Kateellisuus olisi täysin epälooginen tunne tässä tilanteessa. Jos olisin ollut kateellinen, olisin ollut sitä ENNEN tätä kohua, kun vielä luulin tätä hieman erilaiseksi menestystarinaksi.
Jos olet tykännyt vaatteista ja käyttänyt niitä, ja olet ollut tyytyväinen niihin, niin sittenhän kaikki on ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
By Pias on inspiroinut minua kovasti. Sen vaatteet on ihanan näköisiä ja tykkään pellavasta. Myymälätkin on niin kauniisti sisustettuja. Todellinen ilo näiden kaikkien kukertavien kaapukauppojen jälkeen.
Mistä tämän kohun tietää kateudeksi? Siitä, että Pia just kerkesi avata uuden liikkeen, esiintyä lehdessä yms. Ajankohta sopii juuri siihen, että pahantahtoisuuden voimalla jotkut haluavat nyt painaa tämän yrittäjän alas.
Asiallinen ja oikeutettu kritiikki ei saa koskaan siipiä tällä tavalla.
Eli siis olet esimerkki ihmistyypistä, jolle ulkokuori on kaikki kaikessa. Mitä tapahtuu suljettujen ovien takana - se ei kiinnosta, sitä ei ole.
Jos on sisustettu kauniisti ja eukko ajelee hienolla autolla, hän on mielestäsi ansainnut pelkkää hyvää.
Jos varastolla tehdään tarpeet ämpäriin niin mitä väliä sillä on? Jos varastolla hikipajan laput leikellään irti ja laitetaan tilalle yrittäjän omat niin tarina pysyy kivana?
Tottakai KAIKKi ajattelevat kuten sinä, eli ovat vain kateellisia kun jollain on rahaa, eikä ketään kiinnosta toisten ihmisten kaltoinkohtelu eikä varsinkaan se, jos heille valehdellaan.
Kyllä suomalaiset osaavat pitää suomalaisia menestystarinoita arvossa. Mutta niin vaan jokaisen brändin arvostus vähenee sitä mukaa kun selviää, että tuotantoja siirretään hikipajoille, materiaalit halvempiin jne.