Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (4178)
Haluatteko avata mikä valtamedioiden uutisoinnissa on ollut valetta?
Vierailija kirjoitti:
Tämän haluaisin myös tietää. Kaikki medioissa olevat asiat on todistettu huivia myöten paikkansa pitäviksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton linkin mukaan by Pias pellava on ”eurooppalaista” , ei kovin vastuulliselta vaikuta jos valmistusmaa onkin maanosa…, bohemiasta ei mainintaa eli tiedämme heti että hikipajatuotteet valmistetaan hikipajapellavasta?
Se siitä vastuullisuudesta?
Kovasti sivuilla on edelleen ”kotimaista” tavaraa, pellavaneuleita ja villaa, toki Suomessa ei merinovillaa tuoteta, eikä pellavaa tekstiiliteollisuudelle kasvateta. Mutta eipä tuolla taida olla villa tai pellavaneuleita myynnissä. Pelkkää kiinalaista akryyliä?
Saa korjata jos olen väärässä.Olet väärässä, perustuu olettamuksiin .
Missä sitten valmistetaan, valaise meitä. Tähän mennessä on saatu ainoastaan epämääräisiä viittauksia.
Ainoa mikä tiedetään varmaksi valmistajaksi de facto, on Italian kiinalaisomisteinen hikipaja, ja tätäkin yritettiin vesivärittää vastuulliseksi valmistajaksi jota ei todellakaan ole.
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote. Sitten kun kaikilta vaatevalmistajilta vaaditaan samaa mitä tältä yritykseltä niin ymmärrän. Mutta niin kauan kuin yksi yritys tikun silmässä en itse näe että olisi kohtuullista eikä edes oikeudenmukaista. En oel nähnyt miltään muilta yrityksiltä mitään videoita mistä tuotteet tulee, miten niitä valmistetaan jne. Wilhelmiina, Josefiinan Aitta, Peura yms. Niilläkin omat laput niskassa.
Hän on kertonut, että kaikki tuotanto on vastuullista.
Tuo huivi ei ollut.
Kaikilta yrityksiltä vaaditaan Suomessa tiettyjä asioita. Esimerkiksi laki määrittelee mainostamista jonkin verran. Jos yritys rikkoo näitä lakeja, niin tottakai siitä nousee kohu ja ihan aiheellisesti. Bypiasilla on ollut ongelmaa erityisesti harhaanjohtavan markkinoinnin kanssa. Harhaanjohtava markkinointi on laitonta.
Jos väität, että huivi on itse suunnittelemasi ja vastuullisesti tuotettu, mutta todellisuudessa se on tullut suoraan hikipajalta, olet johtanut kuluttajaa harhaan.
"Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun tavaraan tai palveluun liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt."
Mutta ei ollut yrityksen tuottama huivi vaan sisään ostama. eikä ollut yrityksen lappuja vaihdettu.
Mutta myytiin kotimaisena suunnitteluna markkinoidun tuotemerkin alla eli kuluttajia selvästi johdettu harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän haluaisin myös tietää. Kaikki medioissa olevat asiat on todistettu huivia myöten paikkansa pitäviksi
Oi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton linkin mukaan by Pias pellava on ”eurooppalaista” , ei kovin vastuulliselta vaikuta jos valmistusmaa onkin maanosa…, bohemiasta ei mainintaa eli tiedämme heti että hikipajatuotteet valmistetaan hikipajapellavasta?
Se siitä vastuullisuudesta?
Kovasti sivuilla on edelleen ”kotimaista” tavaraa, pellavaneuleita ja villaa, toki Suomessa ei merinovillaa tuoteta, eikä pellavaa tekstiiliteollisuudelle kasvateta. Mutta eipä tuolla taida olla villa tai pellavaneuleita myynnissä. Pelkkää kiinalaista akryyliä?
Saa korjata jos olen väärässä.Olet väärässä, perustuu olettamuksiin .
Missä sitten valmistetaan, valaise meitä. Tähän mennessä on saatu ainoastaan epämääräisiä viittauksia.
Ainoa mikä tiedetään varmaksi valmistajaksi de facto, on Italian kiinalaisomisteinen hikipaja, ja tätäkin yritettiin vesivärittää vastuulliseksi valmistajaksi jota ei todellakaan ole.
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote. Sitten kun kaikilta vaatevalmistajilta vaaditaan samaa mitä tältä yritykseltä niin ymmärrän. Mutta niin kauan kuin yksi yritys tikun silmässä en itse näe että olisi kohtuullista eikä edes oikeudenmukaista. En oel nähnyt miltään muilta yrityksiltä mitään videoita mistä tuotteet tulee, miten niitä valmistetaan jne. Wilhelmiina, Josefiinan Aitta, Peura yms. Niilläkin omat laput niskassa.
Hän on kertonut, että kaikki tuotanto on vastuullista.
Tuo huivi ei ollut.
Kaikilta yrityksiltä vaaditaan Suomessa tiettyjä asioita. Esimerkiksi laki määrittelee mainostamista jonkin verran. Jos yritys rikkoo näitä lakeja, niin tottakai siitä nousee kohu ja ihan aiheellisesti. Bypiasilla on ollut ongelmaa erityisesti harhaanjohtavan markkinoinnin kanssa. Harhaanjohtava markkinointi on laitonta.
Jos väität, että huivi on itse suunnittelemasi ja vastuullisesti tuotettu, mutta todellisuudessa se on tullut suoraan hikipajalta, olet johtanut kuluttajaa harhaan.
"Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun tavaraan tai palveluun liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt."
Mutta ei ollut yrityksen tuottama huivi vaan sisään ostama. eikä ollut yrityksen lappuja vaihdettu.
Mutta myytiin kotimaisena suunnitteluna markkinoidun tuotemerkin alla eli kuluttajia selvästi johdettu harhaan.
Lopeta tuo jauhaminen
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun tehtävä. Yritys on avannut asioita omissa kanavissaan, ja niissä on järkeä. Tämän palstan kommentit ja klikkiotsikoihin uskominen kertoo myös alhaisen älykkyyden tason mikä täällä vallitsee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun tehtävä. Yritys on avannut asioita omissa kanavissaan, ja niissä on järkeä. Tämän palstan kommentit ja klikkiotsikoihin uskominen kertoo myös alhaisen älykkyyden tason mikä täällä vallitsee
"Järki" ei ehkä ole se ensimmäinen sana joka bypiasin selittelyistä tulee mieleen :D
Käyn toisinaan ig storyt vilkaisemassa ja jaan edellisen kirjoittajan mielipiteen.
Osaatko yhtään arvata miksi yritys on päässyt kaikkien kotimaisten medioiden ”klikkiotsikoksi”?
Usko minua, hetken asiaa pohdittuasi et enää käytä sanaa järkeä yhdistettynä pellavaiseen tiedottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Järki" ei ehkä ole se ensimmäinen sana joka bypiasin selittelyistä tulee mieleen :D
On niissä enemmän järkeä kuin keskimäärin täällä olevissa kommenteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ketju olisi sisältänyt kunnialoukkauksen olisi keskustelu jo poistunut.
Koossa on pian 4000 viestiä. Yllättävän asiallista ja ajatuksella kirjoitettua viestiä jotka perustuvat suomalaisten valtamedioiden uutisvirtaan.
Onko Hesari, YLE, taloustaito, maakuntalehdet, alueuutiset, puoli 9 iltauutiset myös syyllistyneet kunnialoukkaukseen vai tehneet työtään yhteiskunnallisten uutisten ja ilmiöiden julkaisijana?Kyllähän tässä on virheellistä tietoa levitetty ihan valtamedioidenkin toimesta. Jonka jälkimaininkina täällä keskusteluissa kaikki yritykseen liittyvä on vapaata riistaa. Puhutaan oikeusvaltiosta mutta täällä saa p***e r*'''''''kata kenet tahansa
Sinä siis edelleen tiedät totuuden, eli olet siellä ihan lähipiiriä? Saisimmeko nyt viimein todisteita?
Tähän mennessä ollaan saatu vain todisteita, että mediaväitteet pitävät paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko yhtään arvata miksi yritys on päässyt kaikkien kotimaisten medioiden ”klikkiotsikoksi”?
Usko minua, hetken asiaa pohdittuasi et enää käytä sanaa järkeä yhdistettynä pellavaiseen tiedottamiseen.
Minulla on tästä oma mielipiteeni ja ei va3masti ole kaukana totuudesta. Edelleenkin tämä on muutaman entisen työntekijän aloittama mustamaalaus juttu. Asioita on vääristelty ja väritetty heidän toimesta käsittämättömiin väitteisiin. Tämä saaga tulee päättymään jossain vaiheessa ja enpä haluaisi olla se joka tämän aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko minua, hetken asiaa pohdittuasi et enää käytä sanaa järkeä yhdistettynä pellavaiseen tiedottamiseen.Minulla on tästä oma mielipiteeni ja ei va3masti ole kaukana totuudesta. Edelleenkin tämä on muutaman entisen työntekijän aloittama mustamaalaus juttu. Asioita on vääristelty ja väritetty heidän toimesta käsittämättömiin väitteisiin. Tämä saaga tulee päättymään jossain vaiheessa ja enpä haluaisi olla se joka tämän aloitti.
Mitähän asioita on vääristelty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niissä enemmän järkeä kuin keskimäärin täällä olevissa kommenteissa
Täysin ristiriitaisissa lausunnoissa on mielestäsi järkeä? Eli siis mielestäsi kuulostaa järkevältä esim. että bohemiana on itse suunniteltu Suomessa, sitten onkin valmiskatalogista ja nyt taas itse suunniteltua? Kumpi pitää paikkaansa? Miksi tällaisessa ristiriitaisessa viestinnässä on mielestäsi järkeä?
Miksi Viron tehtaita voi esitellä, mutta Italian tuotannosta ei vahingossakaan uskalleta näyttää mitään? Miten tämä on järkevää tai loogista?
Eikös siellä ole nykyisetkin työntekijät puhuneet medialle niin miten tästä saadaan väännettyä että kyse olisi vain entisistä työtekijöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko minua, hetken asiaa pohdittuasi et enää käytä sanaa järkeä yhdistettynä pellavaiseen tiedottamiseen.Minulla on tästä oma mielipiteeni ja ei va3masti ole kaukana totuudesta. Edelleenkin tämä on muutaman entisen työntekijän aloittama mustamaalaus juttu. Asioita on vääristelty ja väritetty heidän toimesta käsittämättömiin väitteisiin. Tämä saaga tulee päättymään jossain vaiheessa ja enpä haluaisi olla se joka tämän aloitti.
Ei ole väliä kenen aloittama, kun selvästi ongelma on todellinen.
Hienoa, että ovat uskaltaneet puhua.
Täällä tuntuvat suurinta meteliä pitävän ne joilla ei edes koskaan olisi varaa ostaa ByPiasin vaatteita,asusteita tai muita tuotteita. Naurettavaa vouhotusta ja maalittamista
Jodelissa oli kerrottu myös että johto on käynyt työntekijöiden henkilökohtaisissa sosiaalisen median kanavilla urkkimassa mitä työntekijät tekevät vapaa-ajallaan ja tämän takia joutuneet laittamaan somet yksityisiksi. Eiköhän ongelma ole todellinen tuossa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa oli kerrottu myös että johto on käynyt työntekijöiden henkilökohtaisissa sosiaalisen median kanavilla urkkimassa mitä työntekijät tekevät vapaa-ajallaan ja tämän takia joutuneet laittamaan somet yksityisiksi. Eiköhän ongelma ole todellinen tuossa paikassa.
No varmasti tämän kohun myötä johto syynää työntekijöiden touhuja töiden jälkeenkin ja ihan hyvä vaan!
Kyllähän tässä on virheellistä tietoa levitetty ihan valtamedioidenkin toimesta. Jonka jälkimaininkina täällä keskusteluissa kaikki yritykseen liittyvä on vapaata riistaa. Puhutaan oikeusvaltiosta mutta täällä saa p***e r*'''''''kata kenet tahansa