Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (4178)
Kuulostaa ihan kuin yrittäjä itse tai joku läheinen yrittäisi puolustaa ja selitellä täällä. Varmaan myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton linkin mukaan by Pias pellava on ”eurooppalaista” , ei kovin vastuulliselta vaikuta jos valmistusmaa onkin maanosa…, bohemiasta ei mainintaa eli tiedämme heti että hikipajatuotteet valmistetaan hikipajapellavasta?
Se siitä vastuullisuudesta?
Kovasti sivuilla on edelleen ”kotimaista” tavaraa, pellavaneuleita ja villaa, toki Suomessa ei merinovillaa tuoteta, eikä pellavaa tekstiiliteollisuudelle kasvateta. Mutta eipä tuolla taida olla villa tai pellavaneuleita myynnissä. Pelkkää kiinalaista akryyliä?
Saa korjata jos olen väärässä.Olet väärässä, perustuu olettamuksiin .
Ei kai se ole oletus, että merinolampaita ei Suomessa kasvateta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastuullisuuteen kuuluu muutakin kuin tuotteen pakkausmateriaalin kierrättäminen.
Näin kuluttajana luulee että itseään kovasti arvostava disaingeri tietää tuotteen alkuperän. Eikö niin olekaan?
Ainakin vaatealan yrittäjä tasan tarkkaan tietää, mistä hankkii tai missä teettää tuotteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton linkin mukaan by Pias pellava on ”eurooppalaista” , ei kovin vastuulliselta vaikuta jos valmistusmaa onkin maanosa…, bohemiasta ei mainintaa eli tiedämme heti että hikipajatuotteet valmistetaan hikipajapellavasta?
Kovasti sivuilla on edelleen ”kotimaista” tavaraa, pellavaneuleita ja villaa, toki Suomessa ei merinovillaa tuoteta, eikä pellavaa tekstiiliteollisuudelle kasvateta. Mutta eipä tuolla taida olla villa tai pellavaneuleita myynnissä. Pelkkää kiinalaista akryyliä?
Missä sitten valmistetaan, valaise meitä. Tähän mennessä on saatu ainoastaan epämääräisiä viittauksia.
Ainoa mikä tiedetään varmaksi valmistajaksi de facto, on Italian kiinalaisomisteinen hikipaja, ja tätäkin yritettiin vesivärittää vastuulliseksi valmistajaksi jota ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastuullisuuteen kuuluu muutakin kuin tuotteen pakkausmateriaalin kierrättäminen.
Näin kuluttajana luulee että itseään kovasti arvostava disaingeri tietää tuotteen alkuperän. Eikö niin olekaan?
Ainakin vaatealan yrittäjä tasan tarkkaan tietää, mistä hankkii tai missä teettää tuotteensa.
Varmasti pieni yritys jossa Sirkka itse ompelee
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla myydään pellava paitapuseroa ja housuja. Molempien hinta on alle 30€. Ei ole mitään läpinäkyvää harsoa vaan yllättävän laadukasta pellavaa.
Toki en tiedä mitään tuotteen eettisyydestä, mutta ainakaan eivät ole väittäneet tuotteita kotimaisiksi eikä kankaasta näy läpi. Että rehellisesti epäeettisiä ? toisin kun nämä ketjussa keskustellut
Niinpä, juuri harhaanjohtava markkinointihan tässä keskustelussa ja kohussa on pääpointti.
Ei siinä auta puolustella, että kaikki muutkin on epäeettisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Yle tekee MOT-jutun tästä niin alkuperä tulee kyllä selville, näin ainakin toivon.
Eiköhän Suomessakin ole paljon tärkeämpiä yhteiskunnallisia asioita kuin jonkun vaateliikkeen pellavan alkuperä. Porukalla on jotenkin hämärtynyt todellisuudentaju.
Eli kun täällä kotimaassa on haasteellinen taloustilanne niin on ookoo ostaa tuotetta jonka valmistus on täysin epäeettisellä pohjalla. Voi Jesús.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla myydään pellava paitapuseroa ja housuja. Molempien hinta on alle 30€. Ei ole mitään läpinäkyvää harsoa vaan yllättävän laadukasta pellavaa.
Toki en tiedä mitään tuotteen eettisyydestä, mutta ainakaan eivät ole väittäneet tuotteita kotimaisiksi eikä kankaasta näy läpi. Että rehellisesti epäeettisiä ? toisin kun nämä ketjussa keskustellutNiinpä, juuri harhaanjohtava markkinointihan tässä keskustelussa ja kohussa on pääpointti.
Ei siinä auta puolustella, että kaikki muutkin on epäeettisiä.
Turhaa yleistämistä. En ole PIa enkä tuttu, olen pienyrittäjä joka ei ymmärrä tätä vatvomista. Ei varmasti ole kyseinen yritys kaikessa harhaanjohtanut, tässä on tehty nyt jostain klikkiotsikosta juttu ja keskustelu paisunut ihan typeräksi. Mikään yritys ei ole sellainen kupru että voisi huijata kaikessa. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Bypias saa nyt oikein kuraa niskaansa. Kun huomioidaan nämä muutamat muutkin vaatemyyjät peura, wilhelmiina, Fiini röökknynä niin vetkää nämäkin alas. Näissä revitään ihan samallatavalla tuotelaput irti ja oma lappu tilalle,mainostetaan omana desingtuotteena.
Et sit tällätavalla loatiin yksi firma kun pitäisi huomioida muutkin huiputtajat.
Tästähän olikin jotai juttua miten muut alalla olevat ovat järkyttyneitä ByPia:n syytöksistä.
Varmaan kiva käydä messuilla moikkaamassa tuttuja..
Vierailija kirjoitti:
Jaahas nyt taas muuttomyynti vaihteeksi sitten Espoon Ainoassa 😔 Oletteko tyytyväisiä että yritys menee pahimmassa tapauksessa konkurssiin? Viime vuonna lähti Turun keskustasta liike ja Jyväskylän liike ja nyt vielä Ainoan liike. Harva pääsee Mankkaalle ostoksille kun on sen verran kaukana, Ainoan liike oli todella hyvällä sijainnilla,, miksei ottanut vastaan muuta liiketilaa jos tarjottu? Harmit
Mietinkin tossa että kauankohan Ainoa haluaa pitää moista mainetahraa vuokralaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitten valmistetaan, valaise meitä. Tähän mennessä on saatu ainoastaan epämääräisiä viittauksia.
Ainoa mikä tiedetään varmaksi valmistajaksi de facto, on Italian kiinalaisomisteinen hikipaja, ja tätäkin yritettiin vesivärittää vastuulliseksi valmistajaksi jota ei todellakaan ole.
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote. Sitten kun kaikilta vaatevalmistajilta vaaditaan samaa mitä tältä yritykseltä niin ymmärrän. Mutta niin kauan kuin yksi yritys tikun silmässä en itse näe että olisi kohtuullista eikä edes oikeudenmukaista. En oel nähnyt miltään muilta yrityksiltä mitään videoita mistä tuotteet tulee, miten niitä valmistetaan jne. Wilhelmiina, Josefiinan Aitta, Peura yms. Niilläkin omat laput niskassa.
Mä en ymmärrä miten ne kaikki aiemmat haastattelut on kehdattu antaa? Kun tiedossa on ollut että jossain joku tietää totuuden toimintatavoista -on vain luotettu että ollaan koskemattomia ja alaiset vaikenee?
On suollettu osatotuuksia ja nostettu yritystä jalustalle samaan aikaan kun rehelliset yrittäjät ovat tässä talouskurimuksessa kaatuneet.
Se tekee tästä kaikesta niin kestämättömän alhaista. Puhua menestyksestä ja miljoonista kun rehelliset yrittäjät ovat menettäneet kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten ne kaikki aiemmat haastattelut on kehdattu antaa? Kun tiedossa on ollut että jossain joku tietää totuuden toimintatavoista -on vain luotettu että ollaan koskemattomia ja alaiset vaikenee?
On suollettu osatotuuksia ja nostettu yritystä jalustalle samaan aikaan kun rehelliset yrittäjät ovat tässä talouskurimuksessa kaatuneet.
Se tekee tästä kaikesta niin kestämättömän alhaista. Puhua menestyksestä ja miljoonista kun rehelliset yrittäjät ovat menettäneet kaiken.
Suomalaiset - maailman kateellisin kansa
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote.
Bohemia huivista siis kyse edellisessä lainauksessa. Päättäkää jo onko Bohemia teidän suunnittelema ja valmistama mallisto vai ei. Tarina vaihtuu päivittäin.
Suomalaiset - maailman kateellisin kansa
Korjaan; suomalaiset -maailman onnellisin ja oikeudentuntoisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote.
Bohemia huivista siis kyse edellisessä lainauksessa. Päättäkää jo onko Bohemia teidän suunnittelema ja valmistama mallisto vai ei. Tarina vaihtuu päivittäin.
Oletko nyt vähän pihalla, huivi ei ollut tuon yrityksen omaa tuotantoa eikö kukaan ole siihen laittanut bohemiana lappua. AINUT virheellinen asia huivissa oli työntekijän tekemään virhe verkkokaupassa kun oli laittanut sen bohemiana brändin huivissa. Näin lukee yrityksen tiedotteessa ja inhimillisiä virheitä tapahtuu nii kauan kuin ihmiset tekee töitä eikä tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minua ei kyllä tälläiset ongelmat kiinnosta. Ei väliä mistä pellava tulee tai missä vaatteet tuotetaan. Minulle on ihan sama onko yrityksen myymä huivi tullut pratosta tai kudottu Tallinnassa. Nyt pitää loppua tämä yrityksen turha kiusaaminen kun ei ole mitään väärää tehnyt. Uutiset ihan täyttä potaskaa.
Kyllä mä haluan tietää missä vaate on tehty mutta en nyt vetäisi tuossa vastuullisuudessakaan ihan överiksi. Pia teki väärin kun antoi harhaan johtavia tietoja mutta eiköhän hänkin ole tästä nyt opikseen ottanut, eikä satuile enää ihan mitä sattuu. Minusta tästä on meuhkattu jo ihan riittävästi.
Ja koska sitä ei nyt tämänkään kohun keskellä ole suostuttu lainkaan todentamaan, niin voimme päätellä, että
A) laatua ei ole varmistettu >> eli Pia valehtelee asiakkaille
B) laatu on varmistettu, se on paskaa, Piaa ei kiinnosta >> Pia valehtelee asiakkaille
Mitään järjellistä syytä, että hän pimittäisi tietoa pellavansa alkuperästä EI OLE. Ei yhtään mitään.
Sen sijaan meillä on jo todisteita, että hikipajoja on käytetty (Pia itse myöntänyt huivin tulleen tuolta Praton hikipajalta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut yrityksen omaa tuotantoa niinkuin yritys on kertonut . Jälleenmyyntituote. Sitten kun kaikilta vaatevalmistajilta vaaditaan samaa mitä tältä yritykseltä niin ymmärrän. Mutta niin kauan kuin yksi yritys tikun silmässä en itse näe että olisi kohtuullista eikä edes oikeudenmukaista. En oel nähnyt miltään muilta yrityksiltä mitään videoita mistä tuotteet tulee, miten niitä valmistetaan jne. Wilhelmiina, Josefiinan Aitta, Peura yms. Niilläkin omat laput niskassa.
Taisit vähän missata pointin? Epäeettinen tuotanto. Epäeettinen, ihmisiä hyväksikäyttävä tuotanto, hikipaja. Ei näiden jälleenmyynti tee hankinnasta miltään osin hyväksyttävää. Näiden asioiden huomioonottaminen hankintaprosesseissa pitäisi olla selviö, tarkoitus ei pyhitä keinoja.
”Virhe” 😂
Taas vastuu sysätty työntekijöiden niskaan.
Olet väärässä, perustuu olettamuksiin .