Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3523)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi nuorten, keskenkasvuisten, mistään vielä ymmärtämättömien mutta ah, niin kaikesta kaikki tietävien naisten keskustelu-trollipiiri täällä olevan. Vain karmea hajuvesi-löyhkä jäi.
Katsokaa miten on Pia delegoinut nuoria tyttösiä puolustamaan lafkaansa. Alapeukutukset paljastaa.. Ette kuulkaa ole niin fiksuja kuin annatte ymmärtää. Menkäähän kotiin vielä kasvamaan.
Missä? Toivottavasti ei Facebookissa koska mulla ei ole sitä.
Täällä keskustelua hämmentämässä ja Piaa puolustelemassa. Huomaa kirjoitustyylistä sekä kehittömyydestä rivien välistä.
Ihmettelen miksi nykyajan naiset tarvitsee yleensäkään ostaa aina vaatteita. Itse olen mieltynyt pelkistettyyn Almada-tyyliseen pukeutumiseen. Neulepuserot neulon itse. Kestää mun eliniän. Leggingsit ja iso villaneule. Kesällä yksivärinen mekko ja ehkä pieni neule, senkin tehnyt itse. Olen karsinut hurjasti turhia vaatteita. Aina löytyy sopivaa päälle laitettavaa. Käyvät kaikki keskenään. On vapauttavaa päästä irti ostamisesta ja silti on aina hyvin pukeutunut. Uusia vaatteita en tarvii varmaankaan ainakaan kymmeneen vuoteen.
Mäkin olen vähentänyt vaateostoksia älyttömän paljon. Ns pikamuotia ja kertisvaatteita en ole ostanut vuosikymmeneen, mutta nyt huomaan että yhä useampi vaate kaapissa on todella iäkäs. Laadukkaat vaatteet kestää ajan hampaan. Siksikin ärsyttää että jotkut yrittäjät myy hikipajatuotteita mukamasti laadukkaana ja eettisesti valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen vähentänyt vaateostoksia älyttömän paljon. Ns pikamuotia ja kertisvaatteita en ole ostanut vuosikymmeneen, mutta nyt huomaan että yhä useampi vaate kaapissa on todella iäkäs. Laadukkaat vaatteet kestää ajan hampaan. Siksikin ärsyttää että jotkut yrittäjät myy hikipajatuotteita mukamasti laadukkaana ja eettisesti valmistettuna.
Mistä oostat laadukkaita vaatteita nykyään?
Mä ostan joskus kirpputorilta vanhoja, laadukkaita, käytännöllisiä, kestäviä ja yksinkertaisia vaatteita. Joku voisi nimittää edesmenneen mummon vaatteiksi. Laatu tosiaan kestää !
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi nykyajan naiset tarvitsee yleensäkään ostaa aina vaatteita. Itse olen mieltynyt pelkistettyyn Almada-tyyliseen pukeutumiseen. Neulepuserot neulon itse. Kestää mun eliniän. Leggingsit ja iso villaneule. Kesällä yksivärinen mekko ja ehkä pieni neule, senkin tehnyt itse. Olen karsinut hurjasti turhia vaatteita. Aina löytyy sopivaa päälle laitettavaa. Käyvät kaikki keskenään. On vapauttavaa päästä irti ostamisesta ja silti on aina hyvin pukeutunut. Uusia vaatteita en tarvii varmaankaan ainakaan kymmeneen vuoteen.
No tämähän se olis. Itse en vaan osaa neuloa tai ommella. Haaveilen myös sellaisesta pienestä "kapselivaatekaapista", jossa olisi vain muutama laadukas, kestävä vaatekappale, jotka sopivat kaikki yhteen. Ei aina vaan uutta ja uutta. Omat vaatteet ostan mieluiten jostain kierrätyskeskuksesta pienellä rahalla, tykkään sellaisesta 80-luvun vintagetyylistä ja sieltä löytyy usein ihania aarteita, kun perikunta lahjoittaa jonkun edesmenneen mummon vaatteet hyväntekeväisyyteen. Just löysin Olars Ullan valkean pellavapaidan neljällä eurolla ja voin kertoa, että on pikkuisen eri laatu kun bypiasin rutkuissa. Kangas on tiivistä, paksua ja hieman karheaa, mutta silti mukavan tuntuista. Eikä näy läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän se olis. Itse en vaan osaa neuloa tai ommella. Haaveilen myös sellaisesta pienestä "kapselivaatekaapista", jossa olisi vain muutama laadukas, kestävä vaatekappale, jotka sopivat kaikki yhteen. Ei aina vaan uutta ja uutta. Omat vaatteet ostan mieluiten jostain kierrätyskeskuksesta pienellä rahalla, tykkään sellaisesta 80-luvun vintagetyylistä ja sieltä löytyy usein ihania aarteita, kun perikunta lahjoittaa jonkun edesmenneen mummon vaatteet hyväntekeväisyyteen. Just löysin Olars Ullan valkean pellavapaidan neljällä eurolla ja voin kertoa, että on pikkuisen eri laatu kun bypiasin rutkuissa. Kangas on tiivistä, paksua ja hieman karheaa, mutta silti mukavan tuntuista. Eikä näy läpi.
Neulominen on tosi helppoa. Ja varsinkin nämä 80-luvun neulepaidat tehdä. Ota hyvänkokoisesta neuleesta malli ja opettele netin ohjeilla neulomaan yksinkertaisia laatikkomalleja. Valitse aluksi paksuhko lankalaatu neulomiseen. Kannattaa myös opetella neulomaan pyöröpuikoilla suljettuna neuleena, silloin vain neulot kokoajan oikeaa.
Siis eikö yritys oikeasti aio ottaa kantaa näihin uutisiin?? Mulla on tosi k*setettu olo kun ostin huivin (hieman erilaisen) tuolta ja nyt en todellakaan tiedä onko sekin vain jotain Praton tehtaan tuotantoa! Mihin tästä edes voi laittaa eteenpäin? Palautus ei ole mahdollista koska olen käyttänyt jo huivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä oostat laadukkaita vaatteita nykyään?
On tosi vaikeeta kyllä. Yritän aina tsekata valmistusmateriaalit ja tietty katson kaikki saumaukset jne. Pari villapaitaa olen tilannut siten että ostan itse langat ja maksan sitten työstä. En edes muista milloin olisin ostanut takin, mulla on kaapissa muutama eri vuodenajoille. Paras on varmaan joskus kasarilla ostettu öljykangastakki joka menee keväästä syksyyn.
En osta vaatteita Henkkamaukasta tai vastaavista, sukat tilaan netistä kotimaiselta valmistajalta. Pikkarit ja rintsikat ostan kyllä tavarataloista. Joskus olen löytänyt kirppiksiltä mielestäni ihan hyvälaatuisia vaatteita, mutta usein niiden lappuset on pois leikattu, ja nykyään suurin osa kirppisvaatteista on aika kauheeta. Mutta yritän parhaani tsekata että tuote olisi sekä laadukas että eettisesti valmistettu ja just siksi onkin hyvä että nää huijarit jää kiinni ja asioista uutisoidaan.
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/teemat/3349943
Tuossa muutaman vuoden takaisessa uutisessa Pia kertoo mottonsa olevan, että "sitä saa mitä tilaa"...
Aion ostaa lisää, tällaiset snowflake cancel yritykset ottaa sen verran päähän että tilaan vaikken tarvitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa muutaman vuoden takaisessa uutisessa Pia kertoo mottonsa olevan, että "sitä saa mitä tilaa"...
"Sivua ei löytynyt"
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset ovat sisältä tyhjiä ja erkaantuneet siitä mikä oikeasti olisi elämisen arvoista. Ihmiset ostavat unelmia ja oloja. Bypias markkinoi sellaista seesteistä lomatunnelmaa ja sen kun ostaa vaikka paita kerrallaan, niin luulee tulevansa onnelliseksi. Se kestää vain sen oston verran ja sitten sama elämä palaa.
Vierailija kirjoitti:
Aion ostaa lisää, tällaiset snowflake cancel yritykset ottaa sen verran päähän että tilaan vaikken tarvitse mitään.
Osta kerralla kaapit täyteen, veikkaan että asiakkaiden tietoisuus on nyt sen verran lisääntynyt tän puljun arvoista että kohta ei ole enää ostettavaa. Mä en ainakaan edes kuse ton yrittäjän putiikkien suuntaan.
Tässä linkki uudelleen. Onko siis neuleita tehty Suomessa? Tehdäänkö vielä? Artikkelissa lukee näin:
Erlund arvostaa lähituotantoa ja pitkiä asiakassuhteita. Siksi yritys teettää valtaosan suunnittelemistaan vaatteista Tallinnassa. Farkut ja neuleet tehdään Italiassa, neuleista osa Suomessa.
En kilpailuta yrityksiä vuosittain vaan takaan niille jatkuvuuden. Näin opimme toistemme työtavat parhaiten.
Vaatteiden hinnat määräytyvät Erlundin mukaan normaalien katelaskelmien perusteella.
Jos veisin tuotantoni Aasiaan ja käyttäisin halpoja pellavalaatuja, saisin varmasti kuluttajahinnat alemmaksi, mutta sitä en tee koskaan. Arvostan laatua, ja niin tekevät asiakkaanikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua huvittaa tuhlata täysin rahasi kelvottomuuteen, niin siitä vaan. Hulluutta nääs on monenlaista ja sinä olet sitten sillä tavalla hullu. Monet muut käyttävät rahansa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki uudelleen. Onko siis neuleita tehty Suomessa? Tehdäänkö vielä? Artikkelissa lukee näin:
Erlund arvostaa lähituotantoa ja pitkiä asiakassuhteita. Siksi yritys teettää valtaosan suunnittelemistaan vaatteista Tallinnassa. Farkut ja neuleet tehdään Italiassa, neuleista osa Suomessa.
En kilpailuta yrityksiä vuosittain vaan takaan niille jatkuvuuden. Näin opimme toistemme työtavat parhaiten.
Vaatteiden hinnat määräytyvät Erlundin mukaan normaalien katelaskelmien perusteella.
Jos veisin tuotantoni Aasiaan ja käyttäisin halpoja pellavalaatuja, saisin varmasti kuluttajahinnat alemmaksi, mutta sitä en tee koskaan. Arvostan laatua, ja niin tekevät asiakkaanikin.
Pia arvostaa ennen kaikkea rahaa joka valuu hänen pankkitililleen.
Nyt valuu paljon vähemmän kuin vielä viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia arvostaa ennen kaikkea rahaa joka valuu hänen pankkitililleen.
Nyt valuu paljon vähemmän kuin vielä viime vuonna.
Konkurssiinhan tuo menee. Voi olla että käräjillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä itsestään kertovassa kirjassa jota Bypiasin verkkokaupassakin on myyty (itse lainasin sen kirjastosta pari vuotta sitten) haukkuu tosi rumasti exänsä eli lastensa isän ja toisaalta kertoo, että alkuaikoina kun hakivat tämän nyk. vara-tj:n (eli ex-varastomiehen) kanssa kankaita Tallinnasta pellavakankaita niin käyttivät laivamatkat aina sekstailuun. Sille kun ei muuten ollut arjen kiireiden keskellä aikaa. Eihän siinä mitään, mutta miksi siitä piti niin julkisesti avautua, mautonta.
Mauton on juuri oikea sana kuvaamaan tätä Piaa. Lehtijutuissa kerskailee, ettei ole koskaan lukenut yhtään brändiopasta (ehkä olisi kannattanut). Kuvailee luonnettaan tavoin, joista kyllä haistaa potentiaalisen työpaikkakiusaajan. Ylen videohaastattelussa Pia on ihan pulassa, käyttää hienoja sanoja aivan väärin ja eikä vaikuta todellakaan fiksulta. Puhuu usein oudon seksuaalisesti muista ihmisistä (esim. "naiset käytti tiukkoja vaatteita tissit töröllään") - kuka yritysjohtaja oikeasti puhuu tuollaista lehtihaastattelussa? Kaiken kaikkiaan sellainen kokkaripersu (sori vaan) fiilis tulee. Sitten täällä niitä vastauksia wokeasta, kommunisteista, vasureista, kateudesta. Totaalisen sivistymätöntä, olivat vastaukset sitten Pian tai jonkun muun. Kertoo sen porukan aika sairaasta maailmankuvasta.
Liittykö Päivi Räsänen kommentoijien joukkoon 😄
Tuskin. Ahneus on synti ja Päivi ei kannata syntiä.
Vaikka ei olisi ByPias liikkeen asiakas, niin tämä on yhteiskunnallisesti merkittävä aihe ja vaikuttaa kaikkeen liiketoimintaan sekä jokaiseen kuluttajaan Suomessa siltä osin, jos on niin, ettei kuluttajansuojalakia tarvitse enää noudattaa, mitä tulee tuotteiden alkuperästä ja valmistuksesta kertomiseen. Itselläni on tosiaan kuvakaappaukset tallessa vielä siitä, kun tuotteiden kerrottiin suureksi osaksi tulevan Suomesta ja lähialueelta.
Johan sen ymmärtää, että tuotteen hinta voi olla paljon kalliimpi, jos se on Suomessa aikuisen ammattilaisen, joka saa kunnollista palkkaa työstään, suunnittelema ja ompelema. Osa kuluttajista nimenomaan haluaa tukea kotimaista ja vastuullista työtä. Sen takia on väärin väittää, että halpatyöalueelta tulevat vaatteet ovat kotimaisia, tai lähituotantoa. Tai kaukomaiden tavarantoimittajien valmiskatalogista tilatut vaatteet, vaikka sitten pienin muokkauksin ja lappujen vaihdoin, ovat itse suunniteltuja.
Toivon, että tämmöiselle on oikeasti nollatoleranssi, koska muuten niillä firmoilla, jotka oikeasti tekevät asiat oikein, ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä markkinoilla, kerta kuka vaan voi väittää mitä vaan ja viedä heiltä asiakkaat.