Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (2289)
Vierailija kirjoitti:
Rouva Erlundin koko elämä on valetta: On muka itse suunnittelemat vaatteet jotka todellisuudessa tulee pahamaineiselta pratokselta, joltain toiselta ihmiseltä leikattu tekotukka päässään latelee valheita.
Ja Praton kankaat Kiinasta ja ommeltyön tekevät tauotta ilman vapaapäiviä kiinalaiset. Bulkkituotantoa ja kiinatavaraa alati itse haukkunut ja mollannut Mrs designeri toimii itse juuri näin. Ja valkeaa valmiista Kiina mallistosta hieman lisämaksusta muunnellen ja omat merkit vaihdattaen melkein 100% katteella myyden. Kyllä huijattu on olo. Omistan Lukuisia Bye Piasin vaatteita ja ollut seuraaja hirvittävistä mamelukeista lähtien.
Katsoin huvikseni merkin tarjontaa torista ja kyllä on nyt rätei ja lumpui tarjolla enemmän kuin koskaan!
Osaako joku sanoa että onko tavallista että jos yrityksellä on yli 50tuhatta seuraajaa sen postauksissa on 10-30 tykkäystä.
Herää epäilys että Aasiasta tuodaan muutakin kuin kotimaista pellavaa eli ostettuja seuraajia somesivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä muisti. Bypiasilla oli jokunen vuosi sitten AINOANA kotimaisena pienen vaatevalmistajan merinoneule (2 eri mallia) ja merinoneuletakki. Muuta ei ole ollut kotimaista. Se oli Sievistä tai Soinista tai vastaavasta.
Mulla on 5 vuotta sitten ostetut NorthOutdoor-merinovillapaidat, joka kotimainen firma ja tuotteet valmistettu kotimaassa. Eli on ollut.
Mutta Bypiasilla on varmasti ollut ihan laadukasta vaatetta myynnissä joskus. Nyt kaikki neuleet ovat keinokuitusekoitetta, sitä "ihanan sileää buklee-kangasta, joka ei kutita". Tässä Bypias mun mielestä menikin vikaan. Sen sijaan että myydään laadukasta luonnonmateriaalista tehtyä vaatetta joka kestää aikaa, haetaan hikipajoista kertakäyttöistä keinokuitukrääsää ja myydään ylihinnalla omalla brändillä laputettuna. Tämä lienee vielä jokseenkin laillista, mutta se, että kerrotaan tuotteiden valmistuksen tapahtuvan pääasiassa kotimaassa, kun näin ei ole, on jo aika harmaalla alueella. Myös myyjien palkkaaminen yrittäjinä, kun he eivät yrittäjiä ole, kiinnostaa varmaan aika monia yritysten toimintaan perehtyneitä. Jälkikäteenhän nämä yrittäjinä palkatut voivat ilmeisesti hakea korvausta väärinkäytöksistä. Toivottavasti mahdollisimman moni hakee. Miettikää nyt jos kaikki kaupan kassat ja bussikuskit palkataan yksityisyrittäjinä, ei oikeutta vanhempainvapaisiin, saikkuihin, lomarahaan. huh. Miten on voinut edes olla mahdollista että noin on voinut toimia, sitä en ymmärrä.
Tuohan kertoo vain pelkästään Pian ahneudesta, että haluaa palkata myyjät yrittäjinä. Hän säästää siinä aika pitkän pennin kun hänen ei tarvitse maksaa työntekijän eläkemaksuja ja muita sivukuluja. En suostuisi tuollaiseen.
Se on kyllä jänmä homma, että hyvinkin menestyneet yrityksen pitäjät sairastuu jossain vaiheessa kovaan ahneuteen ja alkaa riistämään ja tekemään hommia rahankiilto silmissä, eikä mikään riitä. Valehdellaan ja huijataan minkä kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin huvikseni merkin tarjontaa torista ja kyllä on nyt rätei ja lumpui tarjolla enemmän kuin koskaan!
Katsoin saman. Ja ihan kauhean näköisiä kun pellavavaatteet menee ihan kurttanalle pesun jälkeen. Joissakin on hintalaput kiinni. Onko tullut heräteostos vai tämä kohuko laittoi tyhjentämään kaapit? Kyllä minuakin hävettäisi jos olisin langennut liirumlaarumeihin ja Pian valheisiin ja niin hiton tylsään sad beigeen.
El se kyllä asiakkaan vika eikä häpeä ole jos yrittäjä antaa väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin saman. Ja ihan kauhean näköisiä kun pellavavaatteet menee ihan kurttanalle pesun jälkeen. Joissakin on hintalaput kiinni. Onko tullut heräteostos vai tämä kohuko laittoi tyhjentämään kaapit? Kyllä minuakin hävettäisi jos olisin langennut liirumlaarumeihin ja Pian valheisiin ja niin hiton tylsään sad beigeen.
Eihän näitä enää kukaan kehtaa pitää. Mullakin jokunen Bypias-vaate. Saksin laput pois. Jos joku kysyy minkä merkkinen, vastaan mikä lie, kirpputorilta ostin kun sai eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa että onko tavallista että jos yrityksellä on yli 50tuhatta seuraajaa sen postauksissa on 10-30 tykkäystä.
Herää epäilys että Aasiasta tuodaan muutakin kuin kotimaista pellavaa eli ostettuja seuraajia somesivuille.
Sopii Bypias-tyyliin. Kaikki kun on valetta ja feikkiä.
Joo tajusin itsekin vähän väärin tämän, luulin että bypiasilla oli myynnissä Suomen ainoat kotimaiset merinovillavaatteet, kun kirjoittaja tarkoitti, että ne olivat ainoat kotimaassa tehdyt vaatteet, mitä bypiasilla on joskus ollut myynnissä vuosia sitten.