Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (2289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi: katselin Indiskan eräitä keväisiä neuleita ensin ihastellen, kunnes huomasin niiden olevan täyttä akryylia ja made in China. Hinta korkea. Sama Pian pitsineuletakeissa, kiinalaisia.
Päädyin tilaamaan Temulta pikkurahalla kevätneuleeni. Nekin on made in China ihan ilman mitään Indiska tai pellava-Pia imagoa.
Eikä niissä ole mitään vikaa, kun huolella tutkii ensin asiakaspalautteet ja koot.
Tätä ei tietenkään saisi sanoa.
Köyhät tilaa Temusta.
Muka-rikkaat tilaa Bypiasilta samaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne palautetta suoraan antaneet ole potkittu pihalle ja työsuojeluvaltuutettukin ilmeisesti joku frouva johtajan sukulainen, niin aika korkea kynnys on rivityöntekijän mennä hänelle puhumaan työpaikan epäkohdista. tai ylipäätään mistään. Todella mätä firma. Turhaan yrittävät lakaista kohun maton alle, luulen että aika moni asiakas vie rahansa muualle ja epäilen tästä lähtien voi olla hiukan hankala löytää hyviä työntekijöitä. Saa Mrs. Bypias kykkiä itse ämpäripaskalla Tuomarinkylän myymälässään hienossa lierihatussaan., hahaha!
Sen verran sairas työyhteisö (=kukaan ei uskalla sanoa mistään mitään tai on puukko selässä. Kaikesta vaietaan henkilöstön kesken ja otetaan johdon kiukuttelut vastaan, syyttä. Pyöröovi käy.), että kukaan ei ole suostunut työsuojeluvaltuutetuksi moneen vuoteen. No nyt on Pian sukulainen. Pukki kaalimaan vartiana - good luck nykyinen henkilökunta.
Enkä nyt puhu vain ämpärivessasta vaan ala-arvoisesta esimiesasenteesta, työvuorokikkailusta, lämpöhalvauksista myymälöissä, jne.
YLE tehnyt mielenkiintoisen reelsin instaan Erlundista
Kannattaa katsoa myös: Bypias ja Italian hikipajat, Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa ja lähialueella pienissä ompelimoissa."
Lukee edelleen nettisivuilla.
Vaate jossa on BYPIAS lappu niin valmistetaan Suomessa / lähialueilla virossa. jos vaatteessa Bohemiana lappu niskassa niin silloin valmistettu euroopassa. täällä on valtava määrä ihmisiä kommentoimassa jotka eivät ymmärrä luettua Näin ala-asteen opettajana koen myötähäpeää jos suomessa luetunymmärtäminen on näin alhaista tasoa
Ala-asteen opettaja ei ole nyt ajan tasalla tässä aiheessa. On jo tullut suurimmalle osalle selväksi, että Bohemianat on tehty Italiassa ja farkut Kiinassa, ja Virossa tehdään ByPiasia.
Täällä ollaan vailla vastauksia hämäävään ja ristiriitaisen markkinointiin.
Voiko opettaja meitä opettaa, miksi nettisivuilla kuitenkin lukee, että ByPiasia edelleen tehdään myös kotimaassa?
Italiassa = Euroopassa = Praton kiinalaiskylässä kiinalaisten ompelemana hintaan 2.40e/tunti.
Bohemiana Tuotteessa Made in Italy = Prato
Noin paljonko niille maksetaan?
Kyllä! Tuo on Praton kiinalaisten valtavien tehtaiden työntekijöiden tuntipalkka. Painavat ympäripyöreitä päiviä ja ompelevat Made in Italy rättejä koko maailmankaikkeudelle huonoissa oloissa. Ja täällä asiakas maksaa 2.90e sisäänostohintaisesta Byepias 'desingerin suunnittelemasta' tuotteesta 99-149 euroa.
Ja niin tekotukasta tuli Person non grata.
Kateus pitää ansaita ja niin tässä tapauksessa on nyt käynyt !
Vierailija kirjoitti:
YLE tehnyt mielenkiintoisen reelsin instaan Erlundista
Mankka?
Mulla on melko paljon Bypias vaatteita ja täytyy sanoa että tuntuu nämä esiintulleet tosiasiat todella pahalta. Jokaisen moraali määrittelee jatkaako ostamista vai ei, mutta koen että joka tapauksessa on jotenkin noloa käyttää nyt brändin vaatteita. Halpatuotannolla ja ihmisiä polkemalla teetettyjä ja järjettömän kovilla katteilla myytyjä. Nyt on ale meneillään, yhtä paitaa tekisi mieli, mutta huomaan että ei tunnu itselle hyvältä ja oikealta jatkaa kuluttamista näin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on melko paljon Bypias vaatteita ja täytyy sanoa että tuntuu nämä esiintulleet tosiasiat todella pahalta. Jokaisen moraali määrittelee jatkaako ostamista vai ei, mutta koen että joka tapauksessa on jotenkin noloa käyttää nyt brändin vaatteita. Halpatuotannolla ja ihmisiä polkemalla teetettyjä ja järjettömän kovilla katteilla myytyjä. Nyt on ale meneillään, yhtä paitaa tekisi mieli, mutta huomaan että ei tunnu itselle hyvältä ja oikealta jatkaa kuluttamista näin.
Itse jatkan ostamista. Koen että tämä mustamaalaus on ylittänyt mauttomuuden rajat jo aikoja sitten. On vain olettamuksia ja väitteitä esimerkiksi missä tehtaissa vaatteet tehty. Myös muiden suomalaisten yritysten vaatteita tuotetaan Italiassa. Täällä ihmiset kehottaa tilaamaan Temusta, kuinka vastuutonta se on!jos olet aiemmin ollut tyytyväinen vaatteisiin jotka olet ostanut laatu ja ulkonäkö, eihän se asia ole mihinkään muuttunut. Edelleen ne on niitä samoja vaatteita. Rakkautta kaikille, vähemmän vihaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jatkan ostamista. Koen että tämä mustamaalaus on ylittänyt mauttomuuden rajat jo aikoja sitten. On vain olettamuksia ja väitteitä esimerkiksi missä tehtaissa vaatteet tehty. Myös muiden suomalaisten yritysten vaatteita tuotetaan Italiassa. Täällä ihmiset kehottaa tilaamaan Temusta, kuinka vastuutonta se on!jos olet aiemmin ollut tyytyväinen vaatteisiin jotka olet ostanut laatu ja ulkonäkö, eihän se asia ole mihinkään muuttunut. Edelleen ne on niitä samoja vaatteita. Rakkautta kaikille, vähemmän vihaa <3
Edelleen ne on niitä samoja vaatteita joilla ihmisoikeuksia poljetaan. Rakkautta kaikille, vähemmän vihaa.
Minun moraali ja oikeuskäsitys ei veny tukemaan yrittäjää joka ei vaikuta tunnistavan mitään ongelmaa, joka sortaa työntekijöitään, joka huijaa asiakkaitaan, joka kerää miljoonansa orjatyöksi luokiteltavista hikipajoissa.
Mutta me olemme erilaisia. Jonkun muijan mielestä hikipajassa tehty paita on tärkeämpi kuin ihmisoikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Minun moraali ja oikeuskäsitys ei veny tukemaan yrittäjää joka ei vaikuta tunnistavan mitään ongelmaa, joka sortaa työntekijöitään, joka huijaa asiakkaitaan, joka kerää miljoonansa orjatyöksi luokiteltavista hikipajoissa.
Mutta me olemme erilaisia. Jonkun muijan mielestä hikipajassa tehty paita on tärkeämpi kuin ihmisoikeudet?
Mistä itse ostat vaatteesi, tiedätkö missä ompelimossa ne on tehty tai mistä kangas on tullut? Tässähän on nyt kyse siitä että yhtä yrittäjää syytetään kun ongelma on laajempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut tyytyväinen vaatteiden laatuun viime aikoina, se on heikentynyt Bohemianan kohdalla. Olen ihmetellyt asiaa ja nyt en enää kun asiat tulleet julki. Viron tuotanto ei ole tuottanut pettymyksiä, mutta sitä on ollut viime vuosina paljon vähemmän.
Ja huom! Kun uutisointi aiheesta on levinnyt kaikkien tietoisuuteen ei vaatisi muuta kuin kertoa tehtaiden nimet. Sillä tämä spekulaatio päättyisi kun kertoisi missä vastuullisissa yrityksissä vaatteet valmistetaan.
Toki vielä eilen firman sivuilla luki suurinmmaksi osaksi kotimaista tuotantoa tms ja sehän ei pitänyt paikkaansa alkuunkaan. Suomessa ei ole eikä ole ollut piasin vaatteiden valmistusta. Että luota nyt sitten tuollaiseen,..
Ennen muinoin plantaasit pärjäsivät juuri noin: työvoimalle ei maksettu mitään ja pidettiin pelossa. Omistaja kääri voitot liiviinsä ja plantaasit kukoisti.
Mistä itse ostat vaatteesi, tiedätkö missä ompelimossa ne on tehty tai mistä kangas on tullut? Tässähän on nyt kyse siitä että yhtä yrittäjää syytetään kun ongelma on laajempi.
En ole kuullutkaan että muut yrittäjät olisi pimittänyt/ vääristyneet tietoa ja kohdellut työntekijöitään huonosti samassa mittakaavassa kuin by Pias epäillään tehneen.
Kerro toki medialle tietosi muista yrityksistä, niitä varmasti kiinnostaa.
Mihin ihmeeseen nykyajan naiset tarvitsevat aina vaan vaatteita lisää ja lisää ? Minulla on kevääksi/kesäksi medium-pituinen joustava, laadukas hihaton musta pikkumusta. Muutan sitä jo omistamillani puseroilla, neuletakeilla, t-paidoilla ym. Harmoniset värit sopivat keskenään yhteen. En ole tarvinnut moneen vuoteen muuta kuin yhdet kesäkengät. Huollan ja pidän vaatteistani sekä kengistäni/ laukuista myös huolta. Ompelen puuttuvat napit, korjaan ratkenneen sauman. Poistan nypyt. Omistan vähän mutta laadukasta. Elämä on huoletonta ja olen aina hyvin pukeutunut. Talvikuukausiksi omat, vähät vaatteet. Tyyli ei kysy määrää.
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin plantaasit pärjäsivät juuri noin: työvoimalle ei maksettu mitään ja pidettiin pelossa. Omistaja kääri voitot liiviinsä ja plantaasit kukoisti.
No onko mikään muuttunut oikeasti?
Jos ihan hetken pohditaan liiketoiminnan ansaintalogiikkaa: Osta/teetä halvalla ja myy kalliilla. Tuo on se resepti, jolla aivan jokainen miljonääri tai miljardööri on leivottu. Valmistutat, tai teet jotain halvalla, ja myyt sen kalliimmalla muille. Väliin kertyy kate, eli myyntivoitto, jonka varassa se rikastuminen tapahtuu. Mitä halvemmalla teetät ja kalliimmalla myyt, sitä rikkaampi sinusta tulee.
Semmoinen liiketoiminta, jossa maksetaan kaikille reilusti ja tehdään kaikki reilusti ei välttämättä tekisi kenestäkään miljonääriä? Miksi ryhtyä yrittäjäksi, jos sillä ei edes rikastu?
Prosecco-pullo vieressään. Viitaten edelliseen. Minä olen ainakin sanottavani sanonut ja tehnyt päätöksen olla sieltä ostamatta. Nyt tarvitsen raitista ilmaa ja jätän nämä keskustelut.