Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍

Vierailija
19.02.2026 |

Kaipaus kukoistakoon!

Kommentit (14252)

Vierailija
14141/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoisit jos ikäväsi kohde toivottaisi hyvää yötä suoraan sulle tuosta noin vaan? 

Luulisin huijausviestiksi. Ei minulle toivotella hyviä öitä. 

L

Vierailija
14142/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaa mammoille. Mammoille on aivan liikaa rahaa käytössä.

Iltaa papalle. Papalla on aivan liikaa aikaa roikkua netissä.

5 minuuttia päivässä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14143/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittikohan se silloin kohta kolme viikkoa sitten mitään? Mitähän edes tekisin jos se tarkoitti? 

Kysy siltä kenelle soitit ennen mua.

Vierailija
14144/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole rakastunut mutta nyt konfliktin jälkeen haluaisin silti selvittää asiat. Ei aikuisilla ole liikaa ystäviä.

Vierailija
14145/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olo on kuin pihvillä lihanuijan jäljiltä.

Elämä raatelee välillä mutta tiedät ainakin olevasi elossa.

Ei vaan hän paukutti niinku singeri. Takaapäin.

Menehän muualle Singeriesi kanssa. Sulle tekis hyvää paukuttaa päätä seinään, niin lähtis aivot taas käyntiin.

Vierailija
14146/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sellainen kirja kuulemma on ilmestynyt kuin saamaton perfektionismi ja muita adhd tarinoita.

Kuulostaa ihan minulta ja minun opiskelulta, vaikka varmaan viittasi johonkin ketjussa aiemmin tänään mainittuun. Tulin paikalle vasta klo 22 jälkeen. Pitää kyllä lukea. Siis yrittää lukea. Kiitos vinkistä!

Vierailija
14147/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6/12 lööv

Mikä on 6/12? Itsenäisyyspäivä?

Vierailija
14148/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole rakastunut mutta nyt konfliktin jälkeen haluaisin silti selvittää asiat. Ei aikuisilla ole liikaa ystäviä.

Kenelle kirjoitat, miehelle vai naiselle?

Vierailija
14149/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä raatelee välillä mutta tiedät ainakin olevasi elossa.

Ei vaan hän paukutti niinku singeri. Takaapäin.

Menehän muualle Singeriesi kanssa. Sulle tekis hyvää paukuttaa päätä seinään, niin lähtis aivot taas käyntiin.

Ok. Tulee seinään kaksi reikää. Ylös isompi ja alas pienempi. Tikkaan ku tikanpoika.

Vierailija
14150/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuitenkin kertonut olevasi?

Vierailija
14151/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannaan mausteet päälle

Vierailija
14152/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä. Miksi sitten puhuit rakkaudesta?

Vierailija
14153/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa: Post-me too -aikakaudella aloitteiden teko on 100 %:sesti naisten vastuulla. 

Me too-liikehän ei liittynyt yhtään mitenkään mihinkään aloitteisiin.

Mutta no, mulle naisena kyllä tullut ihan normaalisti niitä aloitteita, et ei mitään ongelmaa sen kanssa.

Joo sama, ei helpotusta varmaan vielä vanhainkodisssakaan. Lakkaisivatkin lähestymästä! Tekisin paljon mieluummin tosiaan itse ne aloitteet, niin menee sellaisille, joista tykkään. 

Mä en halua tehdä aloitteita eikä mua lähesty mitkään "ällöt" miehet tai epämiellyttävillä tavoilla, niin mua ei haittaa yhtään.

Ei niissä miehissä mitään ällöä ole, oon vaan supernirso.

Niin minäkin, mutta eihän mun tarvitse aloitteentekijän kanssa alkaa, joten ei häiritse. 

Mä en tykkää pakkien antamisesta kyllä, joten kivempi ois itse tehdä aloitteet suoraan semmosille, jotka mua kiinnostaa. Hukkaan menee lähestyvien miesten aika ja energia mun kohdalla siis.

Sitä paitsi pointti oli, ettei me too ole vaikuttanut lähestymisiin mitenkään. 

Joo harva siitä pakkien antamisesta varmaan nauttii. Se on hyvä vaan, että on erilaisia ihmisiä ja toiset oikein tykkäävätkin tehdä niitä aloitteita ja haluavat itse tehdä, kuten sinä. 

Me too ei tosiaan ole vaikuttanut lähestymisiin ja aloitteisiin mitenkään, nää jotkut netissä vaan luulee, että lähestyminen tai aloite = ahdistelu :D

Vierailija
14154/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta opimme, että todellinen parantava rakkaus tulee aina ihmisen ulkopuolelta. Sitä ei voi pumpata itsestä sisältään jollain itsetsemppauksella. 

Kyllä voi. Ihminen voi pärjätä yksinkin ja olla 100% onnellinen. Jumala tulee ulkoa ihmisen sisälle, tähän tuota voisi tietenkin soveltaa.

Ihminen on itse jumala. Tämä on eksistentialismia (Sartre: ihminen luo itsensä) Se on humanismia (arvo ja tarkoitus syntyvät ihmisestä) Se kaikki on myös nietzscheläistä ajattelua (”jumala on kuollut” ihminen luo omat arvonsa) Ei siis tarvita ulkopuolista kirjajumalaa, koska pyhyys syntyy ihmisestä itsestänsä.

Ymmärrän. Siltikin meillä on ulkopuolinen voima joka tosin virrattaa meihin energiaa koko elämämme ajan. Se on vähän miten asioita ajattelee. Kuitenkin on hyvä muistaa ettei alkaisi käyttäytymään kuten Jumala, siitä tulee ongelmia.

Ymmärrän. Tässä on kaksi erilaista, toisisaaan risteyvöä ja eroavaa näkökulmaa. Ensimmäinen edustaa ajatusta ihmisen autonomiasta.

Ei siitä, että ihminen olisi kaikkivoipa, vaan siitä, että vastuu ja merkitys syntyvät lähes aina sisältäpäin. Toinen näkemys edustaa teististä näkemystä jossa Jumala on asetettu olemaan jokin erillinen olento, siinä nähdään että Ihminen on Jumalan luoma ja jossa ihmisen pitää olla nöyrä kirjajumalan Jumalan edessä ja jossa

“Jumalan roolin ottaminen” on synti tai ylimielisyyttä. Jos ja kun puhutaan “ulkopuolisesta voimasta, joka virtaa meihin energiaa”, niin se ei ole kovin raamatullinen ajatus. Raamatussa Jumala ei ole energia, eikä Hän virtaa ihmisessä automaattisesti. Se on enemmän panteismia tai henkistä energiateoriaa kuin kristinuskoa.

Ajatus, ettei ihmisen pitäisi “käyttäytyä kuin Jumala”. on selvästi kristillinen ajatus, jossa Jumala on erillinen persoona ja ihminen on Hänen alapuolellaan.

Nämä kaksi näkökulmaa –

Jumala energiana, joka virtaa ihmisessä

Jumala persoonana, jota ei saa “matkia”

– eivät sovi yhteen saman teologian sisällä. Ne tulevat kahdesta eri maailmankuvasta.

Minun tarkoituksena ei ole olla raamatullinen vaan totuudellinen.

Ymmärrän ajatuksen autonomiasta. Se on tavallaan totta ja totenahan me sen koemme kun elämme. Emme tiedosta tietoisesti itsemme ulkopuolista voimaa. 

Olen itse elänyt täysin tavallista arkista ihmisen elämää joten ymmärrän mitä tarkoitat ja elän edelleenkin normaalia elämää mutta täysin tietoisena siitä että ihminen ei ole koskaan yksin joten uskallan väittää että jostakin meitä autetaan koko ajan. Tätä apua ei ole pakko tietenkään edes ajatella. 

Ihan kiva että sait ajatuksestani kuitenkin hieman kiinni.

Vierailija
14155/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuitenkin kertonut olevasi?

En ole kertonut olevani rakastunut mutta pidän kuitenkin hänestä. Meillä on ollut tosi hauskaa.

Vierailija
14156/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle kirjoitat, miehelle vai naiselle?

Miehelle.

Vierailija
14157/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä. Miksi sitten puhuit rakkaudesta?

Ei ollu sulle.

Vierailija
14158/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet minulle niin rakas vaikka en sitä mitenkään suoraan ilmaise. Toivottavasti tiedät sydämessäsi. Pelkään, että olen tuottanut pettymyksen. Toivon, että voin korjata kaiken. 🎀🧺

Nostan tän vielä varmuuden vuoksi. 💗

Toivottavasti toi kori symboloi sitä mitä kuvittelen harhapäissäni. 

Vierailija
14159/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hullu kun odotan sulta vielä viestiä.

Et vastannut edellisiinkään, joten mikä logiikka?

Kireä kallonpohja

Vierailija
14160/14252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaa mammoille. Mammoille on aivan liikaa rahaa käytössä.

Jep, just laitoin muutaman satkun verkkokauppaan. Kun halvalla sai. 

Oliks siellä robotti-imuria halvalla? Haluisin semmosen, en jaksais aina imuroida kissanhiekkoja itse monta kertaa päivässä

En katsonut. Eikä ole tarpeellinen edes, ei nouse matoille. 
Kissavero tulee, oletko valmis? 

Nouseehan ne nykyään matoillekin ihan hyvin. 
Kissavero voi tulla ihan rauhassa, kunhan siitä saa vastineeksi sitten jotakin myös. Onhan koirillekin puistoja.

Itse asiassa mä tällä hetkellä vähennän verotuksessa kissojen kustannuksia, siis siihen asti mitä ne tuottaa. Robotti-imuri tosin ei mene siihen piikkiin.