Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍
Kommentit (14252)
Joku sellainen kirja kuulemma on ilmestynyt kuin saamaton perfektionismi ja muita adhd tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut antidoottiuute kun diagnoosi ymmärryksen puute.
Tehtävä suoritettu.
Oliko Mission Impossible? 😉🤭
Vierailija kirjoitti:
Oon hullu kun odotan sulta vielä viestiä.
Et vastannut edellisiinkään, joten mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
En ole nukkunut kovin hyvin kahtena edellisenä yönä. Yksi ihmissuhde painaa mieltä.
Ja mä en tiedä pitäisikö minun soittaa ja selvittää mikä homma on sillä mulla oli kyllä oikeus loukkaantua ja lähteä.
Olo on kuin pihvillä lihanuijan jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa. Olisipa minullakin terapeutti. Kuten itse olen muille. Kukaan ei ymmärrä, että joskus minäkin tahtoisin heittäytyä toisten käsivarsille, olla ja itkeä. Kaivattuni on kutsunut itseään terapeutiksi ilman virallista statusta. Ottaisikohan vastaan yhden väsyneen? -kunhan mietin-
No mulla ainakin jatkuvasti ns. terapoitavia. Kyllä siihen joukkoon mahtuu. Jos vaan voin jotenkin auttaa.
Koska aloitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Elämä raatelee välillä mutta tiedät ainakin olevasi elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä raatelee välillä mutta tiedät ainakin olevasi elossa.
Ei vaan hän paukutti niinku singeri. Takaapäin.
Vierailija kirjoitti:
Ilma on lempeä kuin linnunmaito. Ostin kananpojan herkkumaksamakkaraa.
Jotenkin sellainen ajatus että ohuen ohut ruispala, sitä maksamakkaraa ja paprikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltaa mammoille. Mammoille on aivan liikaa rahaa käytössä.
Jep, just laitoin muutaman satkun verkkokauppaan. Kun halvalla sai.
Oliks siellä robotti-imuria halvalla? Haluisin semmosen, en jaksais aina imuroida kissanhiekkoja itse monta kertaa päivässä
En katsonut. Eikä ole tarpeellinen edes, ei nouse matoille.
Kissavero tulee, oletko valmis?
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
So you think you can stone me and spit in my eye? this is from lyrics fom Queen song Bohemian Rhapsody
Tarkoittikohan se silloin kohta kolme viikkoa sitten mitään? Mitähän edes tekisin jos se tarkoitti?
Vierailija kirjoitti:
Pihvi ei ole elossa.
Kyllä toiki aika lahnalta tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta opimme, että todellinen parantava rakkaus tulee aina ihmisen ulkopuolelta. Sitä ei voi pumpata itsestä sisältään jollain itsetsemppauksella.
Kyllä voi. Ihminen voi pärjätä yksinkin ja olla 100% onnellinen. Jumala tulee ulkoa ihmisen sisälle, tähän tuota voisi tietenkin soveltaa.
Ihminen on itse jumala. Tämä on eksistentialismia (Sartre: ihminen luo itsensä) Se on humanismia (arvo ja tarkoitus syntyvät ihmisestä) Se kaikki on myös nietzscheläistä ajattelua (”jumala on kuollut” ihminen luo omat arvonsa) Ei siis tarvita ulkopuolista kirjajumalaa, koska pyhyys syntyy ihmisestä itsestänsä.
Ymmärrän. Siltikin meillä on ulkopuolinen voima joka tosin virrattaa meihin energiaa koko elämämme ajan. Se on vähän miten asioita ajattelee. Kuitenkin on hyvä muistaa ettei alkaisi käyttäytymään kuten Jumala, siitä tulee ongelmia.
Ymmärrän. Tässä on kaksi erilaista, toisisaaan risteyvöä ja eroavaa näkökulmaa. Ensimmäinen edustaa ajatusta ihmisen autonomiasta.
Ei siitä, että ihminen olisi kaikkivoipa, vaan siitä, että vastuu ja merkitys syntyvät lähes aina sisältäpäin. Toinen näkemys edustaa teististä näkemystä jossa Jumala on asetettu olemaan jokin erillinen olento, siinä nähdään että Ihminen on Jumalan luoma ja jossa ihmisen pitää olla nöyrä kirjajumalan Jumalan edessä ja jossa
“Jumalan roolin ottaminen” on synti tai ylimielisyyttä. Jos ja kun puhutaan “ulkopuolisesta voimasta, joka virtaa meihin energiaa”, niin se ei ole kovin raamatullinen ajatus. Raamatussa Jumala ei ole energia, eikä Hän virtaa ihmisessä automaattisesti. Se on enemmän panteismia tai henkistä energiateoriaa kuin kristinuskoa.
Ajatus, ettei ihmisen pitäisi “käyttäytyä kuin Jumala”. on selvästi kristillinen ajatus, jossa Jumala on erillinen persoona ja ihminen on Hänen alapuolellaan.
Nämä kaksi näkökulmaa –
Jumala energiana, joka virtaa ihmisessä
Jumala persoonana, jota ei saa “matkia”
– eivät sovi yhteen saman teologian sisällä. Ne tulevat kahdesta eri maailmankuvasta.
Eipä niin.. Joskus olen luullut, että täällä olisi ollut jotain häneltä, mutta tällä viikolla olen jo alkanut kyseenalaistamaan sitäkin... 🥺 Surullista.